Pedon merkeissä tapataan :ahem:Kuka tapaa ja kenet. Ja missä merkeissä????
Mielestäni menettelen juuri edellä mainitsemallasi tavalla, ja sitä kokoajan myös painotin. Noudatetaan lakia turvallisuus huomioonottaen.Siinä ollaan samaa mieltä, jotta omista oikeuksista pitää joustaa kolarit välttääkseen. Mutta siitä ei olla, että lakia saa tietentahtoen rikkoa, koska noudattaminen on liian vaikeaa.
Jos olisit lukenut myös kommenttieni tarkentavat tekstit, niin olisit huomannut, että juuri näin minä sanoin!Jos ei ole muuten sopivaa (=laillista harjoittelupaikkaa), niin sitten mennään ja etsitään moinen ja siirrytään laillisesti sinne. Näin tekee kaikkien muidenkin lajien harrastajat, ei pyöräilijät missään erikoisasemassa ole.
Niissä paikoissa joissa minä ajan autotiellä jopa laittomasti (eli pyörätie menisi ihan oikealla puolella), niin syy autotiellä ajamiseen on nimenomaan turvallisuus ja se, että muiden liikkuminen olisi sujuvampaa. Esim. yhdistetty pyörätie, jossa liikkuu paljon jalankulkijoita, hitaita pyöräilijöitä ja erityisesti lapsia, on vaarallinen urheilijan treenipaikaksi.
Taas teit sen. Missasit pointin!Jakkues, rautalangasta vääntäen:
Eli myönnät ajavasi laittomasti. Näissä tilanteissa turvallisin teko ei ole se mitä nyt teet, vaikka kuinka näin väittäisit. Turvallisinta on ajaa pyörätietä sopivalla tilannenopeudella.
Tämä on fakta, eikä se muuksi muutu vaikka sitä kuinka pyörittelisit.
Tämä ei aina pidä paikkaansa, mutta en jaksa asiasta jauhaa, kun et selvästi suomea ymmärrä.Turvallisinta on ajaa pyörätietä sopivalla tilannenopeudella.
Missä tilanteessa tämä siis ei ole turvallisinta?Tämä ei aina pidä paikkaansa, mutta en jaksa asiasta jauhaa.
No sano edes joku perustelu.Tämä ei aina pidä paikkaansa, mutta en jaksa asiasta jauhaa.
Entä jos pyöräily on yksinkertaisesti mahdotonta jalankulkijoiden määrän vuoksi? Saako silloin siirtyä ajoradan reunaan pyöräilemään, vai pitääkö vielä yrittää kävelynopeudella ketään tuuppimatta pyöräilemään?Eli myönnät ajavasi laittomasti. Näissä tilanteissa turvallisin teko ei ole se mitä nyt teet, vaikka kuinka näin väittäisit. Turvallisinta on ajaa pyörätietä sopivalla tilannenopeudella.
Tämä on fakta, eikä se muuksi muutu vaikka sitä kuinka pyörittelisit.
Eli pointti oli, liikennesääntöjä saa rikkoa, jos se on omasta mielestään järkevää.Taas teit sen. Missasit pointin!
Kyllä, noissa tilanteissa ehkä rikon liikennesääntöjä, mutta väärin se ei ole. En varmasti saisi niissä tilanteissa sakkoa tai edes huomautusta, jos poliisi sattuisi näkemään. Kuten sanoin niin lakia ei pidä lukea kuin piru raamattua! Suomi ei ole USA vaan täällä maalaisjärjen käyttökin on sallittua.
Varmasti itsekin rikot liikennesääntöjä joskus ja hyväksyt sen itsellesi. Esim. vaikkapa ylinopeus! Olet muistaakseni itsekin maininnut, että lievä ylinopeus on ihan ok, vaikka sekin on laitonta!
Tästäkin on jarnattu täällä. Tällöin usein myös autotie on tukossa ja järkevä pyöräilijä rupeaa taluttamaan. Toki joidenkin mielestä tämän on pyöräilijöiden oikeuksien tallomista ja törkeää.Entä jos pyöräily on yksinkertaisesti mahdotonta jalankulkijoiden määrän vuoksi? Saako silloin siirtyä ajoradan reunaan pyöräilemään, vai pitääkö vielä yrittää kävelynopeudella ketään tuuppimatta pyöräilemään?
Yleensä se pyörätie on siinä syystä ja auttaa liikenteen sujumista kun hitaammin liikkuvat pyöräilijät on poissa autotieltä aiheuttamasta vaaratilanteita.Herää nyt jo, se ei ole keltään mitään pois jos pyöräilijä ajaa ajoradan reunassa, ja lakikin sen sallii. Vai pitäiskö vaihtaa alle mopo ja ajaa samaa vauhtia, että olisit tyytyväinen?
Pyörän taluttaminenhan on tunnetusti mahdotonta. Se on huisia katsella esim. Turun jokirannassa, kun jalkakäytävä on täynnä eestaas palloilevia kesäturisteja ja polkupyöräilijät pitävät sitkeästi kiinni oikeuksistaan pyöräillä, vaikka sitten kävelyvauhtia.Entä jos pyöräily on yksinkertaisesti mahdotonta jalankulkijoiden määrän vuoksi? Saako silloin siirtyä ajoradan reunaan pyöräilemään, vai pitääkö vielä yrittää kävelynopeudella ketään tuuppimatta pyöräilemään?
Lue aiemmat kommentit.. Siellä tuli perusteluja ja esimerkkejä.No sano edes joku perustelu.
Jos se on turvallista. Itsekin ajattelet samoin ylinopeuden suhteen, joten mitä mussutat?Eli pointti oli, liikennesääntöjä saa rikkoa, jos se on omasta mielestään järkevää.
Selvä.
Lapsikin sen osaa.Lue aiemmat kommentit.. Siellä tuli perusteluja ja esimerkkejä.
Mutta jos ne ei kelpaa, niin yksi on tietyö, jolla on väliaikaisesti estetty pyöräily. Pyörätie on esim. vedetty kokonaan auki, jolloin sillä ajaminen maantiepyörällä on mahdotonta.
hermostutko ? Kun pitää ihan mun ajatuksia keksiä.Jos se on turvallista. Itsekin ajattelet samoin ylinopeuden suhteen, joten mitä mussutat?
Nyt on ihan pakko kysyä, aiemman perusteella: eli voin mielestäsi tulkita lakia oman harkintani mukaan?Kyllä, noissa tilanteissa ehkä rikon liikennesääntöjä, mutta väärin se ei ole. En varmasti saisi niissä tilanteissa sakkoa tai edes huomautusta, jos poliisi sattuisi näkemään. Kuten sanoin niin lakia ei pidä lukea kuin piru raamattua!
Nyt on ihan pakko kysyä, aiemman perusteella: eli voin mielestäsi tulkita lakia oman harkintani mukaan?
En hermostu, mutta sä nyt vaan puhut paskaa asiasta josta et mitään tiedä.hermostutko ? Kun pitää ihan mun ajatuksia keksiä.
Turvallisin ratkaisu on aina ajaa pyörätiellä, jos sellainen on. Joten jos turvallisuuteen vetoat, niin sitten ajat siellä