Joskus kahden tienristeyksen ongelmatilanteissa auto päättyy katolleen kolmanteen risteykseen, jonka jälkeen täytetään ristisanatehtäviä pää punaisena paineesta.Vilkun käytön kanssa tulee usein ongelmia silloin, kun on kaksi tienristeystä lähekkäin.
Ainakaan et joudu transportterin takakonttiin. Vai caravellejako ne olivatkin? :doubtful:A) Entä jos ei halua ylinopeutta ajaa? Onko pakko kärsiä noiden takapuskurissa jotka uskaltaa ajaa vain ohituskaistoilla
B) Entä jos auto (esim. Micra) ei kiihdy ylämäkeen rakennetuilla kiihdytyskaistoilla samaan tahtiin kuin automaattivolvot, eikä ehdi ohi. NM. Kokemusta on.
Tuli tosiaan sutattua vaikka ei siitä mitään selvää olis muutenkaan saanut kun on kuvattu kännykkäkameralla oman auton (muutaman sadevesitipan täplittämän) tuulilasin läpi. Rekkarinsuttauksen lisäksi muutin kuvasta auton värin eriksi kuin oikeasti oli.Miks se rekkari on pitänyt sutata? :tongue:
Ei lain. Jänskempää kikkailla jonkin tietyn yksityiskohdan kuin koko kuvan kanssa.Mites sitten auton sijainti, rakennusten ja katumaalausten paikat, onko nekin muokattu?
Olet vain liian hidas.Ohittelijat.
Minua ei niinkään häiritse ohittelijat yleensä, mutta ne ohittelijat ärsyttävät jotka eivät halua ohittaa kohteliaasti, vaikka siihen olisi oiva mahdollisuus.Ohittelijat.
No samperi jos ajetaan 75km/h (eli 80km/h mittarin mukaan) kun on "normaali" tie ja kun on ohituskaista "kas tässähän on tilaa" -ilmiön myötä nopeus nousee sinne 85-90km/h (eli 90-95 mittarin mukaan) tietämille, niin koita siinä ajaa sitten ohi.
:wall::wall::wall::wall:
Olen kyllä kironnut itsekin samaa asiaa, mutta onhan tuolle ilmiölle looginen syy. Varsin useinhan se johtuu siitä, että ohituskaistan alkaessa nopeusrajoituskin nousee. Onko se sitten väärin, että ihmiset ajaa rajoitusten mukaan? Vituttaahan se toki kyllä.Ninnonnuinaa, juu notta nyhämmää hogasi. Säähän tarkoitit tietty sitä normaalikaistaa ohituskaistan vieressä.
Toistuva ilmiö, kieltämättä. Vauhti kasvaa kun ajomiljöö lavenee.
Ei se tuosta johdu, vaan kyllä monien nopeus laskee taas ohituskaistan päätyttyä, vaikka nopeusrajoitus pysyisikin samana. Kyllä tuo on hyvin yleinen ilmiö, että tien leventyessä joidenkin nopeus nousee ja entistäkin hitaammin mennään silloin, kun vastapuolen kaistalla on ohituskaista eli vasemalla puolella on keskikaide.Olen kyllä kironnut itsekin samaa asiaa, mutta onhan tuolle ilmiölle looginen syy. Varsin useinhan se johtuu siitä, että ohituskaistan alkaessa nopeusrajoituskin nousee. Onko se sitten väärin, että ihmiset ajaa rajoitusten mukaan? Vituttaahan se toki kyllä.
Varsin usein kuitenkin nopeusrajoitus nousee ohituskaistan alkaessa. Varmasti sekin kyllä pitää paikkansa, että suoralla moni ajaa kovempaa, koska siinä 'uskaltaa ajaa kovempaa'. Mielestäni se ei kuitenkaan rajoitu pelkästään ohituskaistaan vaan kaikkiin tieosuuksiin, joissa olisi riittävän pitkä suora ohitukseen (= helppo, selkeä ja turvallinen ajoreitti arkajaloille).Ei se tuosta johdu, vaan kyllä monien nopeus laskee taas ohituskaistan päätyttyä, vaikka nopeusrajoitus pysyisikin samana. Kyllä tuo on hyvin yleinen ilmiö, että tien leventyessä joidenkin nopeus nousee ja entistäkin hitaammin mennään silloin, kun vastapuolen kaistalla on ohituskaista eli vasemalla puolella on keskikaide.
Tämä postaus heitti foorumin ironiamittarit punaiselle. Huimaa!Olet vain liian hidas.
No onhan se uhri aina tsekattava. Vastaavasti myös se kusipää on tsekattava joka lähtee ohittamaan ilman vilkkua.Ohittelijat, jotka juuri rinnalle päästyään vilkaisevat nähdäkseen, minkälainen kuski sitä ohitettavaa autoa oikein ajaa. Tyyliin tämänaamuinen: "Katohan prkl tota harmaata mitsua ajaa parikymppinen nuorimies eikä näköjään uskalla ajaa ton kovempaa onkohan tuo jätkä vähän nössö prkl lähtisköhän kisoille jos jään tähän eteen lonnimaan?"
Et semmosta.