Ei tuo RBR:n nousu huipulle mikään ihme ollut, suuryritys taustalla. Stewart-talli ei oikeastaan koskaan ollut niin huono kuin Tyrrell myytäessä BAT:lle, ja Tyrrell-jatkumossa Brawn GP voitti mestaruuden Hondan fyffeillä suunnitellulla autolla. Raha on ainoa vaatimus huipulle noustakseen, rahalla saa huippukuskit ja -inssit. Ja Red Bull on laittanut tarpeeksi rahaa talliinsa. Automerkeilläkään kun ei enää ole etua F1:ssä, hankkimalla olemassa olevan tallin, mikä tahansa suuryritys pystyy kilpailemaan automerkkiä vastaan.
Toinen asia on sitten, miten pitkään RB pysyy F1:ssä. Jossain vaiheessa tulee se tilanne, että RBR ei olekaan enää kärkiporukassa, tämä on tapahtunut kaikille talleille. (Tai sitten F1 on mennyt pilalle, ja enää nyky-kärkitallit ovat huipulla.) Silloin RB:n F1-panostus punnitaan. Toisaalta RB taitaa kokea F1:n hyväksi mainokseksi, eivätkä halua jättää sarjaa. Joten sanoisin jopa, että RBR pysyy sarjassa niin pitkään kun emoyrityksellä menee hyvin. Ja F1-tallilla on kaikki edellytykset tulle tärkeäksi osaksi RB:n brändiä, jolloin RB vetäytyisi F1:stä vain pakon edessä, esim jos
tälläistä tapahtuisi useissa maissa.