Mehe Rienarsuo
Lupaavin tulokas
Vastaan tähdenlento.
On sun nyt kuitenkin pakko myöntää että ainakin se on keskimääräistä tähdenlentoa pidempi aikaisempi ja merkittävästi kirkkaampi... :doubtful:Vastaan tähdenlento.
Toro Rosso käytti vuoden vanhaa autoa. Samaa autoa eivät missään vaiheessa saaneet käyttää.Ketkä, ToroRosso? Kyllähän ne ainakin aikanaan sai, eikä neloisvoittoja tullut. Varmaan voi jotain kuskin piikkiinkin laittaa. RedBull/ToroRosso-combolla ei kuitenkaan ole neljää Vetteliä, tai edes kolmea Webberiä Vettelin tukena.
Ja eri moottoria.Toro Rosso käytti vuoden vanhaa autoa.
Mites ne onnistui 2009 kun säännöt muuttuivat ja Red Bull ja Toro Rosso olivat identtisiä?Toro Rosso käytti vuoden vanhaa autoa. Samaa autoa eivät missään vaiheessa saaneet käyttää.
Oliko? Milloin se yhteistyö loppui?Mites ne onnistui 2009 kun säännöt muuttuivat ja Red Bull ja Toro Rosso olivat identtisiä?
Kai ne ajaisi näillä välityksillä aina, jos ne olisi nopeammat? Sitä vähän ihmettelen, ettei Webberiä ajateta eri laatikolla, kun joutuu jatkuvasti kamppailemaan sijoista. Toisin kuin Vettel. Tosin, tallimestaruus tulee näinkin ja saavat testidataa molemmista autoista samoilla välityksillä...Mitenhän ylivoimainen Red Bull olisi aika-ajoissa jos olisi välitykset pitkiä?
Välitykset on hyvin strategia riippuvainen asia, jos tidetään että ajetaa sijoista 1-3 niin aikajovauhdin kannalta on parempi satsata kiihtyvyyteen kuin pelkkään suoranopeuteen. Jos taas ajetaan sijoista 3-6 niin suoranopeus on tärkeämpi nousun ja ohitusmahdollisuuksien helpottamiseksi jottei käy kuten Kimille Spa:ssa tai Intiassa.Oliko? Milloin se yhteistyö loppui?
Kai ne ajaisi näillä välityksillä aina, jos ne olisi nopeammat? Sitä vähän ihmettelen, ettei Webberiä ajateta eri laatikolla, kun joutuu jatkuvasti kamppailemaan sijoista. Toisin kuin Vettel. Tosin, tallimestaruus tulee näinkin ja saavat testidataa molemmista autoista samoilla välityksillä...
Postaisi tähän naamapalmun, mikäli jaksaisi.Toro Rosso käytti vuoden vanhaa autoa. Samaa autoa eivät missään vaiheessa saaneet käyttää.
Täysin samaa mieltä.Kaiholla sitä katselee esim. tuota 2008 Red Bullia, nätti kun mikä (ok, joitakin noi härpäkkeet häiritsee, mutta ei mua niinkään)...
Alan kallistumaan sen puoleen, ettei ole pelkkä tähdenlento.
Katos, jo vuonna 2005 on ollut joku persu kirjoittamassa käpslokit pohjassa!:eek!:NÄIN TÄHDENLENNON JA... YMS RED BULL TULEE OLEMAAN PELKKÄ TÄHDENLENTO! SIIS EIHÄN SAUBERKAAN HYÖTYNYT FERRARIN KONEISTA PALJON PASKAAKAAN JOTEN TUSKIN RED BULLIKAAN HYÖTYY NIISTÄ PALJON PASKAAKAAN
Ok. Mitä järkeä on monta vuotta vanhoja viestejä ottaa esille? Mitä iloa on kirjoittajan poliittisen näkemyksen arvailusta? Miksi rinnastat capslockit persuihin? Anna itse itselles jäähyä.Katos, jo vuonna 2005 on ollut joku persu kirjoittamassa käpslokit pohjassa!:eek!:
Ok!:thumbup:
Vuosi 2021. Täytyy sanoa että kyllä Red Bullista on tullut 16 vuodessa menestystarina formuloissa.Red Bullin ensimmäistä kautta voisi tähän mennessä kuvailla suorastaan sensaatiomaiseksi, Cosworthin moottoreilla ajavalta tulokastallilta ei "kukaan" odottanut mitään, korkeintaan Minardin ja Jordanin lyömistä, varsinkin kun tallin edeltäjän Jaguarin meriitit jäivät niin olemattomiksi. Mutta nyt taakse ovat jääneet säännöllisesti myös Ferrari, Williams, Sauber, sekä muutamia viime kisoja lukuunottamatta myös Bar. Eli kaikkien muiden tallien kanssa on onnistuttu taistelemaan paitsi Mclarenin, Renaultin ja Toyotan, joiden kyytiin ei ole kukaan muukaan säännöllisesti ehtinyt.
Kysymys kuuluukin siis seuraavasti: Uskotko Red Bullin parantavan tasoaan ensi kaudeksi? Tuleeko energiajuomarahalla ajava talli nousemaan mukaan aivan kärkikahinoihin vai tuleeko tallista todellakin vain tähdenlento joka on konkurssissa parin vuoden päästä? Vaihtoehtohan on toki myöskin se että talli jatkaa hamaaseen tulevaisuuteen asti näiden pistesijojen metsästämistä, mutta käsittääkseni RB:n budjetti on niin suuri, että luulisi tavotteiden olevan hieman korkeammalla.
Tällä kaudella talli on kerännyt jo 27 pistettä, jota voidaan pitää erittäin hyvänä saldona tulokastallille, näistä pisteistä 21 on kerännyt Coulthard, joten skottiveteraanin talliin hankkimista voidaan pitää enemmän kuin viisaana valintana, ja voidaan olettaa että tulee jatkamaan Red Bullilla vielä useamman vuoden, todennäköisesti uransa loppuun saakka väittäisin. Mutta entä kuka ajaa toista RB:tä ensi kaudella? Klien ja Liuzzi ovat jääneet auttamatta tallikaverinsa kyydistä, mutta se ei liene kenellekään yllätys, kokemusta löytyy DC:ltä tuhat kertaa enemmän kuin näiltä kahdelta keltanokalta yhteensä. Itse toivon että Klien saa kuljettajapaikan myös ensi kaudeksi.
Mutta pistäkääpä povaten Red Bullin tulevaisuus ja kertokaa se toki muillekkin. Pääsettepä sitten kehuskelemaan "minähän sanoin" jos ennustuksenne osuvat kohdilleen lähivuosina