Mikä se nettohintavääntö oli takavuosina? Runari siinä tais ainakin olla mukana.
En mä sitä muista. Omista duuni-imureista tiedän että niillä on tuotantohinta, sitten niillä on hinta, mikä kattaa henkilöstökulut MyMan osalta, nettohinta ja suositushinta.
Noissa tuotteissa mitä kauppoihin ostetaan, niin on usein joku 'takapotku' eli tavoitebonus, kun tietty ostomäärä hyvittyy (1-3%) ja joku markkinointihyvitys (4-5%) joka taas maksetaan 50/50 periaatteella kaupan kanssa toteutuneista mainoskuluista, mutta kuitenkin että jäädään tuohon sovittuun prossaan.
Sitten tietenkin isot ketjut vetää vielä siitä välistä 'ihan hyvän' siivun. Eli se nettohinta, millä kauppa ostaa, niin siitä menee eri alennuksiin vielä helposti 15-20 pojoa. Ja jos on joku kampanja, niin joku extra 10-15% siihen lisäksi.
Kampanjoissa yleensä se alennusprosentti menee puoliksi tavarantoimittajan ja kaupan välillä.