Kiirehdittiin avokkini kanssa lentokoneeseen ja ehdittiinkin juuri ja juuri. Laitoin itse kabiinin oven kiinni kun ketään muita ei ollut enää tulossa. Ovi ei mennyt ihan kunnolla kiinni, mutta ajattelin ettei se haitanne. Kone lähti melkein saman tien, ja heti kun pyörät olivat irronneet maasta, lentäjä alkoi puhumaan kuin papupata. Siis tyyliin savolainen onnikkakuski, tosin ilman savon murretta.
Kertoi että lentoyhtiöllä on kilpailu, jossa päivän aikana eniten hyvää palautetta saanut lentäjä saa jonkin palkinnon, ja muistutti täyttämään palautelomakkeen ja jättämään sen perillä palauteluutikkoon. Lentäjä siis pajatti koko ajan, ja lensi niin matalalla että joutui koko ajan väistelemään kumpareita ja rakennuksia. Ajatteli varmaan, että nämä toimet auttavat positiivisen palautteen saamisessa.
Hyvinkään kohdalla mentiin sitten jopa niin matalalle, että oltiin koneella autoliikenteen seassa. Mietin että mahtaa olla hankala sompailla konetta liikenteen seassa olkoonkin, että kone ei ollut kovin iso, joku syöttöliikenne-Embraer tms. Sitten lopulta kuuluikin tumahdus koneen alta. Pilotti parkkeerasi koneeen Hyvinkään satamalaiturille tutkimaan, mikä oli vialla. Matkustajat pakkautuivat uteliaina myös ulos. Koneen alle laskutelineisiin oli jumittunut kaksi täytettyä eläintä sekä tämän törmäyksen seurauksena koneesta oli irronnut muutama julmetun kokoinen pultti.
Lentäjä otti puhelimen ja soitti huoltoon, että onko turvallista jatkaa matkaa vaikka koneesta oli irronnut pultteja ja laskutelineisiin oli jumiutunut täytetty apina ja gepardi. Matkustajat alkoivat jo hermostua että myöhästyvätkö Affenanmaalta lähtevältä jatkolennolta. Olivat menossa kuulemma Kitzbüheliin. Kysyin avovaimolta, minne me olimme menossa ja koska meidän jatkolentomme lähtee. Hän sanoi, että ollaan Thaimaahan menossa ja jatkolento lähtee Ahvenanmaalta vasta ysiltä. Aloin jo miettimään, että ysiksi sinne kerkeäisi vaikka VR:llä ja aloin miettimään, missä Hyvinkäällä on VR:n lippupiste ja asema.
Pilotti ja huolto pääsivät kuitenkin lopputulemaan että koneella voi jatkaa matkaa, joten pakkauduttiin taas kyytiin ja minä olin taas se joka laittoi oven (puolittain) kiinni. Tämän jälkeen oli pakko herätä. Heräsin myöhässä koska olin ilmeisesti painanut torkkua monta kertaa notta saisin tietää, miten näin mielenkiintoinen uni päättyy. No, loppuun asti en sitten tässä rainassa päässyt.