Lancia Delta tasapäinen F1 auton kanssa?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Harva tuotantonelivetoautokaan hakkaa kaksivedon, koska neliveto itsessään tuo painoa ja aiheuttaa tehohäviöitä. MOOTTORIradalla myöskään kaksivedon pito ei välttämättä ole se issue no1.
ei vaan Issue No1 on pito Vetävillä pyörillä.
Täten Takamoottoriset ála 911 ja nelivedot on etulyöntiasemassa jo ihan teoriassakin.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Lisäpaino nelivedosta Super GT:ssä on hyvinkin mahdollista, säädetäänhän GT-sarjoissa painon kanssa jatkuvasti muutenkin.

ps. pendellstockin paluuta tähän triidiin odotellessa. :rolleyes:
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No juu ei auta rautalanka ei. Joku tulee vielä ja keksii jonkin älyvapaan kommentin miten Lanciassa on huomattavasti enemmän tehoja kuin Focuksessa. Eikä siinä mitään, sehän on totta mutta se, että jollain tapaa nämä valopäät väittävät, että Lancian uskomattomat tehot siirtyvät todellakin käyttöön ja Lanciasta sitä pitoa vasta löytyykin.

Ei voi ku ihmetellä mut sitäpä se on pienen ihmisen elämä, ihmettelyä :ahem::confused:
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
No mutta kyllä neliveto lähtee kurvista paljon nopeammin!!!
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
On ennen formulaa seuraavassa!!
Ehkä. Ehkä ei. Kun huomioidaan jarrutusmatka, voi olla että formula on jo siinä vaiheessa edellä. Ja mutkassahan B-ryhmäläinen jää kuin tikku paskaan formulaan verrattuna.

EDIT: Tuolla muuten Lancia Deltaan liittyvää teknistä infoa: ilmanvastuskerrointa, otsapinta-alaa, yms.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
No mutta kyllä neliveto lähtee kurvista paljon nopeammin!!!
Harvemmin pito on edes hitaista mutkista kiihdytettäessä NIIN rajoittava tekijä, että teho/paino suhteessa helvetisti häviävä Lancia veis kuin korkeintaan kiihdytyksen ensimmäisen sekunnin tai kahden ajan. Siitä eteenpäin F1 auto vie kiihdytyksessä Lanciaa kuin litran mittaa. Puhumattakaan siitä jarrutuksesta, ja mutkasta, jotka on tulossa...
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Mut ku Lanciassa oli ainakin 1000 heppaa!!!

Tämä on ainakin sitten vitsi, tosin Mickeyn viestit ilmeisesti eivät olleet...
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Jos ei ole kovin huono näytön väritoisto, niin pitäisi nähdä jotain piilotettua, varsinkin tuossa quotessa... :rolleyes:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24283
Sijainti
lappeen Ranta
Hyvin pitkälti aika turhaa koko asiasta jarnata mutta jos nyt kuitenkin.

Neliveto varmaan kiihtyy hiukan nopeammin kuin muuten identtinen kaksiveto. Veikkaisin kuitenkin, että F-ykkönen tulee mutkaan ja ajaa sen läpi suuremmalla vauhdilla kuin nelivetoralliauto jolloin mahdollinen nopeampi kiihtyvyys kumoutuu.
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
Hyvin pitkälti aika turhaa koko asiasta jarnata mutta jos nyt kuitenkin.

Neliveto varmaan kiihtyy hiukan nopeammin kuin muuten identtinen kaksiveto. Veikkaisin kuitenkin, että F-ykkönen tulee mutkaan ja ajaa sen läpi suuremmalla vauhdilla kuin nelivetoralliauto jolloin mahdollinen nopeampi kiihtyvyys kumoutuu.
Paitsi Helsingin "GP:ssä" jossa Kankkunen tuli mutkat kovempaa kuin Trulli ilman junaansa :p Ai niin, mutta Kankkunenhan meni Corollalla eikä Lancialla :D
 

tpt

Active member
Liittynyt
15.8.2006
Viestit
41
Sijainti
Vaajakoski
Hämmetäänpäs tätä soppaa vähän...

Löytyi tommonen autoweek lehden sivuilta,

PHIL BERG, 1981-89, is a freelance journalist who lives in Michigan.

The FIA 1982 Group B rules superseded those that led Porsche to use weight-saving balsa shift knobs for 917s and spawned 959 supercars (concept name: Grüppe B).

Rallying embraced the formula with the physics-defying Lancia 037 and Delta S4 (a street-legal car that Henri Toivonen drove at the Grand Prix track in Estoril, Portugal, fast enough to qualify sixth for the 1986 Formula One race there), Peugeot 205 T16, Renault 5 Turbo, Ford RS200 and Audi Sport Quattro. The penalty for violating laws of physics was multiple deaths in Por-tugal and the loss of Toivonen in Corsica, a cost that ended Group B after the four-day 800-mile Olympus Rally in Washington in 1986. There, Markku Alen and Juha Kankkunen decided the world title on the very last mile of wet gravel, hooking wheels inside ditches, sliding, spinning and banging the 200-foot-tall-pine-blanketed earth, witnessed by almost nobody. I was there.

http://www.autoweek.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080716/FREE/197124336/1531/FREE
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Hämmetäänpäs tätä soppaa vähän...

Löytyi tommonen autoweek lehden sivuilta,

PHIL BERG, 1981-89, is a freelance journalist who lives in Michigan.

The FIA 1982 Group B rules superseded those that led Porsche to use weight-saving balsa shift knobs for 917s and spawned 959 supercars (concept name: Grüppe B).

Rallying embraced the formula with the physics-defying Lancia 037 and Delta S4 (a street-legal car that Henri Toivonen drove at the Grand Prix track in Estoril, Portugal, fast enough to qualify sixth for the 1986 Formula One race there),
Ei tainnut kaverilla olla ihan faktat kohdillaan muutenkaan...:rolleyes:

Äh, postasin tänne :eek:
 

tpt

Active member
Liittynyt
15.8.2006
Viestit
41
Sijainti
Vaajakoski
Mitäs faktaa tarkoitat? Jos tohon katulaillisuuteen takerruit niin
kyllä ralliautoissa taisi olla jo silloin rekisterikilvet...
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Mitäs faktaa tarkoitat? Jos tohon katulaillisuuteen takerruit niin
kyllä ralliautoissa taisi olla jo silloin rekisterikilvet...
Kyllä, mutta eihän Porsche 917:aa todellakaan käytetty 1971 jälkeen. Ysiviiskuutosilla ajelivat tuolloin. Puhuu myös 917:sta ralliautona.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös