Lancia Delta tasapäinen F1 auton kanssa?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

PohjoisenPike

Nappula
Liittynyt
15.12.2007
Viestit
1258
Sijainti
JJ:n pelaamo
En kyllä osaa sanoa kumpi olisi nopeampi. 1977 Renault RS01, ensimmäinen turboahdetulla mottorilla on kyllä Deltan kanssa tosi tasoissa. Kallistuisin siihen, että F1-auto olisi nopeampi kun on downforcet ja hiilikuidut. Mutta toisaalta, moottorit on kyllä aikalailla yhtä tehokkaita... Deltalla 1700 cc ja Rellulla 1500 cc ja molemmilla heppoja apaut 500.

Tämä on taas naitä yksiä elämän suuria arvoituksia;)
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Tämä on ehdottomasti vuosikymmenen jarnaustopikki. Kyllähän kaikenlaisia trolleja on aina ollut, mutta yli viisi vuotta ! :alppu:

Tästä toikista löytyy kaikkea - löytyy selityksiä väännöstä, liukuvien renkaiden ylivoimaisesta pidosta, vaikka mitä.

Jotta jarnaus ei tähän lopu niin noin vinkiksi joku voisi laittaa samaan mittakaavaan kuvat f1-autosta ja lanciasta edestäpäin. Saataisiinko toikki vielä liekehtimään 2010-luvulle ? On se ehkä mahdollista, kyllä se lancian kone kuitenkin vääntää enemmän ja nelivetokin on aivan ylivoimainen keksintö radalla :thumbup:
 

PohjoisenPike

Nappula
Liittynyt
15.12.2007
Viestit
1258
Sijainti
JJ:n pelaamo
Selailin asiaa vähän ja tätä mieltä on eräs ulkomaalainen blogissaan:
The old ''Delta S4 vs F1 car at Estoril'' thing is a bit of a myth. There was a shakedown stage on gravel for the Rally of Portugal which was similar in length to the F1 circuit; Toivonen's time on the shakedown stage (on the loose, don't forget) was no disgrace against some of the weaker F1 average speeds. However, the stage at Estoril didn't follow the same layout as the F1 cars.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Kun tollanen pikkuformula hoitaa pomppuisella katuradalla homman noin selvällä erolla Integraleen nähden kotiin, voinemme viimein olla yksimielisiä, siitä, ettei Lancia Delta missään nimessä ole tasapäinen F1-auton kanssa.

Odotellaan siis taas vuoden verran, että joku nostaa tämän luksustopicin ylös.
Siis tossa ajettiin lähes modernilla f1-tasoisella formulalla ja vastassa oli ilmeisen tehottomalla (verrattuna B-ryhmäläisiin, joissa Kankkunen sanoi olleen viimeisinä kehitysversioina niin paljon tehoa, että sutivat ensimmäiset 4 vaihdetta asfaltilla läpi. Tuossa Delta Integralessa ei kuvien perusteella päästy läheskään samoihin voimiin, lisäksi siivet olivat todella miedot, olemattomat, verrattuna B-ryhmäläisiin) wanhalla Deltalla ajanut eläkeläinen ja silti ero jäi prosentuaalisesti alle 10%:iin kierrosajoissa!

Kertoo mielestäni siitä, että viimeiset kehitysversioit B-ryhmäläisistä olisivat hyvin voineet piestä mennen tullen formulat kun noinkin mieto Delta epä-ammattimaisen kuskin käsissä pääsi lähes samaan aikaan noinkin pitkällä asfalttiradalla: Toivonen on selvästi voinut tuon videon perusteella hakata 80-luvun formulat B-ryhmäläisellä.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Siis tossa ajettiin lähes modernilla f1-tasoisella formulalla ja vastassa oli ilmeisen tehottomalla (verrattuna B-ryhmäläisiin, joissa Kankkunen sanoi olleen viimeisinä kehitysversioina niin paljon tehoa, että sutivat ensimmäiset 4 vaihdetta asfaltilla läpi. Tuossa Delta Integralessa ei kuvien perusteella päästy läheskään samoihin voimiin, lisäksi siivet olivat todella miedot, olemattomat, verrattuna B-ryhmäläisiin) wanhalla Deltalla ajanut eläkeläinen ja silti ero jäi prosentuaalisesti alle 10%:iin kierrosajoissa!

Kertoo mielestäni siitä, että viimeiset kehitysversioit B-ryhmäläisistä olisivat hyvin voineet piestä mennen tullen formulat kun noinkin mieto Delta epä-ammattimaisen kuskin käsissä pääsi lähes samaan aikaan noinkin pitkällä asfalttiradalla: Toivonen on selvästi voinut tuon videon perusteella hakata 80-luvun formulat B-ryhmäläisellä.
Ei saatana:D:D:D
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Bruno Ianniello ajaa/ajoi? noita mäkikisoja, mistä toikin formulapätkä oli, itse tehdyllä S4:lla.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Siis tossa ajettiin lähes modernilla f1-tasoisella formulalla ja vastassa oli ilmeisen tehottomalla (verrattuna B-ryhmäläisiin, joissa Kankkunen sanoi olleen viimeisinä kehitysversioina niin paljon tehoa, että sutivat ensimmäiset 4 vaihdetta asfaltilla läpi. Tuossa Delta Integralessa ei kuvien perusteella päästy läheskään samoihin voimiin, lisäksi siivet olivat todella miedot, olemattomat, verrattuna B-ryhmäläisiin) wanhalla Deltalla ajanut eläkeläinen ja silti ero jäi prosentuaalisesti alle 10%:iin kierrosajoissa!

Kertoo mielestäni siitä, että viimeiset kehitysversioit B-ryhmäläisistä olisivat hyvin voineet piestä mennen tullen formulat kun noinkin mieto Delta epä-ammattimaisen kuskin käsissä pääsi lähes samaan aikaan noinkin pitkällä asfalttiradalla: Toivonen on selvästi voinut tuon videon perusteella hakata 80-luvun formulat B-ryhmäläisellä.
Sulla on mielenkiintoinen taktiikka. Aina kun tulet tähän triidiin, totaalisesti jätät huomioimatta sivun verran viestejä, joista osa oli osoitettu suoraan sulle edellisen käyntisi jälkeen, mutta poimit kuitenkin yhden viestin mihin vastaat toistamalla sitä samaa mutua.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Bruno Ianniello ajaa/ajoi? noita mäkikisoja, mistä toikin formulapätkä oli, itse tehdyllä S4:lla.
Niin se lopputulos voi olla "vähän" erilainen kun joku äijä tuunaa tallissaan vanhaa Deltaa verrattuna tilanteeseen, jossa koko Lancian kilpa-organisaatio rakentaa täysiverisen kilpurin nollista lähes rajattomalla budjetilla ja olemattomilla sääntörajoituksilla..

Mutta eipä jäänyt siltikään paljoa tuolle formulalle.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kun tollanen pikkuformula hoitaa pomppuisella katuradalla homman noin selvällä erolla Integraleen nähden kotiin, voinemme viimein olla yksimielisiä, siitä, ettei Lancia Delta missään nimessä ole tasapäinen F1-auton kanssa.
Sitten voikin kysyä kuinka paljon hitaampi (tai nopeampi!) "tollanen pikkuformula" (2002 F-Nippon Reiska Mugenin ~540hv myllyllä (olettaen, että kone on vähintään alkuperäisessä vireessä... mäkikisoissa saa toki rakentaa vapaammin)) on verrattuna 80-luvun F1-autoon.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Niin ja tuo videopätkän auto ei edelleenkään ole B-ryhmäläinen S4, vaan viimeisimmästä A-ryhmän "Super-Deltasta" muokattu versio, turbo-koneella... Joten turha sen aikoja on tähän keskusteluun tuoda. Pitäisi katsoa mihin Bruno on S4:llaan päässyt.

Ianniellon S4 on itsetehty luokitteluversiosta ja siinä pendellstock on oikeassa, ettei se mikään tehdasauto olisi. Toki renkaat on varmaan paremmat, iskarit yms.

Mistään en muuten ala vääntämään... :D
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös