En kyllä nyt hyvällä tahdollakaan käsitä, minkä takia tästä Delta S4 -aiheesta jaksetaan vielä jauhaa. Kommenteille, jota täällä toistetaan, pitäisi olla edes jonkinnäköiset perusteet, jos niitä meinataan julkisesti postata.
Kaikista hienoin kommentti, mitä koskaan olen autoihin liittyen kuullut: "Nelivedoilla on tuplasti pitoa kaksivetoisiin nähden". Jokainen voi itsekseen miettiä tuon paikkaansapitävyyttä.
Toisesta aiheesta, joku mainitsikin Super GT -sarjan vetotapojen vertailussa. Tuorein asiaan liittyvä tapaus on Nissanin R35 GT-R:ään perustuva GT500-kilpuri. Veto etupyöriltä on tässä versiossa poistettu. Minimipainoero 2- ja 4-vedon välillä on ainakin 2000-luvun alussa ollut 100 kilon luokkaa (varsin realistinen arvio 4-vetoon tarvittavien lisävoimansiirto-osien painosta). Tällöin harvat 4-vetoiset GT-R:t (R34) korvattiin 2-vetoisilla malleilla, sillä ne eivät olleet kilpailukykyisiä. R35 GT500-auto on tuore GT500-luokan mestari.
Nyky-Super GT:ssä paras esimerkki nelivedosta on GT300-luokan Cusco-tiimin Impreza. Painoa autolla on kuitenkin vain 1100kg, joka on yllättäen 50kg vähemmän kuin esimerkiksi kilpailevalla tiimillä, joka ajaa takavetoisella Z:lla (vastaavia painotasoituksia ei siis tuossa luokassa tällä hetkellä ilmeisesti nähdä). Cusco-tiimi sijoittui kauden päättyessä kuudenneksi sarjassa.
Jokainen voi tehdä omia päätelmiään esim. em. perusteiden nojalla.
-K