WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Ei niitä ajanottolaitteita siksi aikaa pureta.Mistä se aika sitten taiottiin, jos sitä ei otettu kellolla? Arvottiin epävirallisesti?
Aikoja ei vain kelpuuteta viralliseen ajanottoon.
Ei niitä ajanottolaitteita siksi aikaa pureta.Mistä se aika sitten taiottiin, jos sitä ei otettu kellolla? Arvottiin epävirallisesti?
Ei ajanottolaitteita ole pakko käyttää, jos kerran pätkä ajatettiin Heikillä vain sen takia ku haluttiin nähdä, miten hienosti F1-auto siellä kulkee. Tai mikä lie ollutkaan se oikea syy. Kun kerran aikoja ei "virallisesti" noteerata.Ei niitä ajanottolaitteita siksi aikaa pureta.
Aikoja ei vain kelpuuteta viralliseen ajanottoon.
Hölmöläisten homommia... Mitä järkee mitata virallisia ja epävirallisia aikoja samoilla systeemeillä?Ei ajanottolaitteita ole pakko käyttää, jos kerran pätkä ajatettiin Heikillä vain sen takia ku haluttiin nähdä, miten hienosti F1-auto siellä kulkee. Tai mikä lie ollutkaan se oikea syy. Kun kerran aikoja ei "virallisesti" noteerata.
Ehkä siks ettei ne fygös-kuskit ajais ihan täysillä = tappaisivat itsensä.Hölmöläisten homommia... Mitä järkee mitata virallisia ja epävirallisia aikoja samoilla systeemeillä?
Ehkä siks ettei ne fygös-kuskit ajais ihan täysillä = tappaisivat itsensä.
Mutta sehän on vain tämän foorumin suolaHarmi, että Kankkusen piti sitten mennä mainitsemaan vesisateesta ja Goodwoodin ajoista. Tästäkös rakas pendellstockimme saa vain lisävirtaa.
Ei niin mitään.Hölmöläisten homommia... Mitä järkee mitata virallisia ja epävirallisia aikoja samoilla systeemeillä?
"Toivosen Lancian kiihtyvyys saattoi todellakin olla F1-autoa kovempi , mutta Estorilin kaltaisella radalla on pitkiä suoria ja nopeita mutkia, joissa ralliauto olisi jäänyt armotta formula ykkösen vauhdista. Tätä mieltä oli myös nelinkertainen maailmanmestari Juha Kankkunen, jolta asiaa kysyimme. Kankkunen voitti vuonna 1986 B-ryhmän Peugeot'lla maailmanmestaruuden. Rallimestari kuitenkin uskoi, että märällä radalla Lancia olisi voinut haastaa F1-autot. Kankkunen kertoi olleensa kerran Goodwoodin mäkiajossa sateella koko joukon nopein, vaikka mukana oli formula-autojakin."http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/formulafakta.shtml?765219
Ovat kysyneet Kankkuseltakin. Tämähän menee jännäksi.
:nope: Lue se alkuosakin siitä Maikkarin tekstistä.Ammattilaisten lausuntojen jälkeen, voinemme suurin osa edelleen todeta, että Toivonen todella saattoi ajaa 10 parhaan joukkoon F1 aika-ajoihin tuolla yhdellä näytöskierroksellaan B-ryhmän Lancialla.
kohdalla nauratti niin että meinasi keuhkot puhjeta.800 hv B-ryhmäläisen olisi saanut varmasti kulkemaan pitkälle yli 400 km/h, koska yli 2 kertaa painavampi!!!
Bugatilla onkin 107 kertaa parempi ilmanvastus.800 hv B-ryhmäläisen olisi saanut varmasti kulkemaan pitkälle yli 400 km/h, koska yli 2 kertaa painavampi!!! ja vain 200 hv tehokkaampi Bugatti Veyron pystyy koppiautona tuohon myös kiihtyen silti tuotantoautoista kovimmilla arvoilla ja kyse siviiliautosta,ei kilpa-autosta edes vielä).
Repesin. Tässähän on puhuttu yhdestä nopeasta kierroksesta, ja minun muistillani aika harvassa a-a:ssa satoi. Kisassa B-ryhmäläiset olisivat ottaneet turpaan niin '85 kuin nykypäivänkin formuloilta.Voimmekin todeta, että jos olisi ajettu esim. kauden 2008 tyyppisissä oloissa (viimekausi varmaan parhaiten muistissamme vielä, siksi valitsen sen esimerkiksi) vuoden 1986 B-ryhmäläisellä ja saman ajan f1-autolla, olisi kauden lopussa menty hyvin lähelle tasapisteitä F1-sarjassa koska kuivan kelin ja kostean kelit kilpailut jakautuivat kohtuullisen tasaisesti.