Lancia Delta tasapäinen F1 auton kanssa?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Kyllä Dakar ralliksi mielletään, ja onhan sen offitsiaali nimikin "Dakar rally".

Ralli autokilpailuna voidaan mieltää vaikka kuinka monella tavalla, turha siitä on jäädä kättä vääntämään että onko kyseessä ralli vai ei. Minusta Paris-Dakar on ralli, ja tästä en peräänny.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Kyllä Dakar ralliksi mielletään, ja onhan sen offitsiaali nimikin "Dakar rally".

Ralli autokilpailuna voidaan mieltää vaikka kuinka monella tavalla, turha siitä on jäädä kättä vääntämään että onko kyseessä ralli vai ei. Minusta Paris-Dakar on ralli, ja tästä en peräänny.

Olkoon Dakar mitä hyvänsä, mutta pikataivalralleihin 405:ta ei oltu tehty, mitä tässä ajoin alunperinkin takaa.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1028
Sijainti
South Park
Kyllä tuo Peugeot 205/405 t16 evo 2 veis kaikkii muita b-ryhmä autoja.
Kyllä Lancia taisi kuitenkin olla se beeläisistä se nopein. Ainakin tulokset puhuu hieman siihen suuntaan. Luotettavuus oli vaan hieman huono.

Myöskään B-ryhmäläisissä ollut mitään iskareita kattokaa vähä videoita ni se auto pomppii koko ajan.
Kyllähän niistä löytyi iskareita välillä jopa 2kpl/pyörä :D
http://www.youtube.com/watch?v=JUPkY-cmRpk&feature=related
Aika siististi mun silmään ainakin tuossa videossa asvaltilla käyttäytyvät. Taipuvat mutkaankin siihen malliin että sun Pv tuskin pysyisi perässä. :) Tai monikaan(yksikään?) nykypäivän urheiluauto.

Mutta mutta, kuten todettu jo tuhansia kertoja aiemmin, ei asiaa formulan kyytiin Estorilissa.
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Voitais täältä vaikka siirryskellä tuonne rallipuolen Group B -toikkiin?
 

Vettel2011

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
114
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen tuli mieleen tekijöitä, miten tulos olisi voitu saada aikaan. Luin vain tämän aiheen ekan sivun.

Henri on aivan pokkana ajanut kierroksen rallisäännöillä ja oikonut joissain kohdissa. En tosin muista millainen Estorillin rata on kun siitä on niin kauan kun ykkösillä on edellisen kerran Portugalissa on ajettu. Toiselle kierrokselle hän on muuten päässyt lähtemään lentävällä lähdöllä jos jutussa mainittu 2 kierrosta pitää paikkansa, joten siinä hän ei ole tasoitusta antanut.

Ja siis onhan noi -86 formula-aika-ajotkin voitu ajaa sateella?
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen tuli mieleen tekijöitä, miten tulos olisi voitu saada aikaan.
Voisi kysyä mikä tulos. Joillekin nettisivuille se kun on... no mistä lie revitty.

Luin vain tämän aiheen ekan sivun.
Paremman kuvan keskustelun etenemisestä olisit saanut lukemalla jonkun satunnaisesti valitun sivun sivujen 11-25 väliltä esimerkiksi... silloin pendellstock taisi olla sitkeimmillään.

Ja siis onhan noi -86 formula-aika-ajotkin voitu ajaa sateella?
Kuiva silloin kaiketi oli, mutta tärkeämpänä syynä '86 GP:n aikaan Toivonen ei ollut enää elossa. Portugalin rallin (1986) aikaan tuorein vertauskohde on siis ollut vuoden 1985 GP-kisa. Jos tätä myyttiä silloin vielä oli edes keksitty...
 
Viimeksi muokattu:

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1028
Sijainti
South Park
http://www.youtube.com/watch?v=sY--2UTzom4

Tämä Incar pätkä tuosta samaisesta autosta on aika vaikuttava. Mahtavasti liikkuu. Kuskin sivuilla oli jokunen vuosi sitten maininta että auto irtoaa 0-200 8.8sek.(tms. alle 9sek. kuitenkin), eli ripeämmin kuin B ryhmän aikaan. Toivonenhan mainitsi Korsikan kilpailun alla oman autonsa vastaavaksi arvoksi 9.6sek.
Alustahan tuossa on hieman eri asia kuin silloin 80-luvulla. Yksistään nykyaikaiset renkaat ja iskunvaimennus tekee jo ison eron. Tuossa kyydissä ei WRC pysyisi hetkeäkään.

Voidaankin alkaa seuraavaksi spekuloida mitä olisi tapahtunut, jos Toivonen olisi ajanut sillon -86 Estorilissa tuota kyseistä S4:sta... :D:D:D
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
http://www.youtube.com/watch?v=sY--2UTzom4

Tämä Incar pätkä tuosta samaisesta autosta on aika vaikuttava. Mahtavasti liikkuu. Kuskin sivuilla oli jokunen vuosi sitten maininta että auto irtoaa 0-200 8.8sek.(tms. alle 9sek. kuitenkin), eli ripeämmin kuin B ryhmän aikaan. Toivonenhan mainitsi Korsikan kilpailun alla oman autonsa vastaavaksi arvoksi 9.6sek.
Alustahan tuossa on hieman eri asia kuin silloin 80-luvulla. Yksistään nykyaikaiset renkaat ja iskunvaimennus tekee jo ison eron. Tuossa kyydissä ei WRC pysyisi hetkeäkään.

Voidaankin alkaa seuraavaksi spekuloida mitä olisi tapahtunut, jos Toivonen olisi ajanut sillon -86 Estorilissa tuota kyseistä S4:sta... :D:D:D
Kulku on videolla sitä luokkaa, että tehoa on varmaan lähemmäs 700 hv näin mutu-tuntumalta. Remmiahdinkin tuntuu vinkuvan tehtaan versioita enemmän... Kyllä pärjäisi tynkä-Estorilissa formulaa vastaan.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1028
Sijainti
South Park
Löysin tiedot jotka kaveri ilmoitti vanhoilla kotisivuillaan:

Paino: 967 kg
Teho: 550hv
Moottorin tilavuus: 2047 cm3

Kiihtyvyys: 0-100km/h = 2,5s
0-200km/h = 8,1s
Huiput: 210km/h

Moottorin tilavuutta siis kasvatettu reilu pari desiä alkuperäisestä.
Tosin nuo tiedot on siis ainakin kolmen vuoden takaa tyypin vanhoilta sivuilta. Meno jatkuu kuitenkin samalla autolla edelleen eli ties vaikka löylyä olisi kaivettu lisää...

Ahtimen vonkunasta on paha sanoa, kuulostaa sisälle varmaan varsin erilaiselta.

Nykyiset sivut.
http://www.brunoianniello.ch/
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Löysin tiedot jotka kaveri ilmoitti vanhoilla kotisivuillaan:

Paino: 967 kg
Teho: 550hv
Moottorin tilavuus: 2047 cm3

Kiihtyvyys: 0-100km/h = 2,5s
0-200km/h = 8,1s
Huiput: 210km/h

Moottorin tilavuutta siis kasvatettu reilu pari desiä alkuperäisestä.
Tosin nuo tiedot on siis ainakin kolmen vuoden takaa tyypin vanhoilta sivuilta. Meno jatkuu kuitenkin samalla autolla edelleen eli ties vaikka löylyä olisi kaivettu lisää...

Ahtimen vonkunasta on paha sanoa, kuulostaa sisälle varmaan varsin erilaiselta.

Nykyiset sivut.
http://www.brunoianniello.ch/
Tässä on sisäkarting-rataa luonnollisempi ympäristö tuolle autolle:

http://www.youtube.com/watch?v=uKFL7ff7npg&feature=related

Jotenkin kyllä hieman erilaiselle kuulostaa tämä versio kuin Torinon laitteet, mutta häliäkö vällä. Jotain omaa säätöä autossa varmasti on. Tuo teholukemahan on juuri sitä mitä tehtaatkin ilmoittivat.. yleensä alakanttiin heilläkin. Jos kerran Alénin S4 meni 600 hv:n yli Olympus-rallissa, niin veikkaan että tämäkin näillä "lentokenttäbaanoilla" 20 vuotta myöhemmin... Voisi olla melkoinen elämys istua kyydissä.
 
Viimeksi muokattu:

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Hyviä huomioita. Sitten kun vielä huomataan, että näissä kuskina on harmaahapsinen italialainen harrastajamobilisti (hyvin kyllä entisöinyt tuon S4:n) ja autona saman kaverin autotallissa kyhäämä versio Deltasta niin jokainen voi vain pelonsekaisen kunnioituksen vallassa mielessään kuvitella kuinka uskomattoman nopea ja mieletön yhdistelmä Lancian tehdastallin resurssein ja insinööritadiolla rakennettu, tehorajoittamaton B-ryhmän Delta S4 on osaavan maailman huippuammattilaisen (kuten Toivonen) käsissä ollut!:eek!:

On oikein pakko pysähtyä hetkeksi pitämään hiljainen hetki kesken tämän kirjoittamisen tuolle B-ryhmän mahtavuudelle sekä niille kuljettajille, jotka noita autourheilun kuninkaita aikanaan piskuisilla sorateilläkin käskyttivät henkensä uhalla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös