F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Jaksan vahvasti epäillä että Räikkönen jatkaisi uraansa kauden 2010 jälkeen. Massa sen sijaan jatkaa melkoisella varmuudella. Itseasiassa voi olla hyvinkin mahdollista että mies ajaa koko uransa Ferrarin leirissä.
Hankala se on Massan koko uraa ajaa Ferrarilla, kun on jo yksi vuosi Sauberilla tultu ajettua. Ei se Massa sieltä Ferrarilta minnekään lähde, ja miksi lähtisi kun on voittavassa autossa. Ja taitaa olla niin hyvin suhteita tuonne Ferrarille ettei ole potkujakaan saamassa.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Hankala se on Massan koko uraa ajaa Ferrarilla, kun on jo yksi vuosi Sauberilla tultu ajettua. Ei se Massa sieltä Ferrarilta minnekään lähde, ja miksi lähtisi kun on voittavassa autossa. Ja taitaa olla niin hyvin suhteita tuonne Ferrarille ettei ole potkujakaan saamassa.
Niin, autolla jossa oli Ferrarin moottori ja suhteet muutenkin varsin tiiviit heti alusta lähtien. Ja ajoihan mies Sauberilla useampia vuosia.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Toki yrityksen kokonaisarvosta summa ei ole kovinkaan merkittävä, mutta jos ajatellaan tilannetta nettotuloksen kannalta summa on jo viidennes koko liikevoitosta. Elikkä voidaan puhua jo huomattavasta takaiskusta ko. putingin talouteen.

Kumminkin jokaisen suuren ja miksi ei vähän pienemmän yrityksen hallitus, koittaa maksimoida nettotuloksen osakkeenomistajilleen. Ihmettelisin suuresti jos Santander ei vähennä tukeaan joillain osa-alueilla sponsoroinnissa.
Sikäli kun tuo jää yksittäiseksi alaskirjaukseksi olen kyllä ihan eri mieltä merkittävästä iskusta. Sitä se on korkeintaan, mikäli kupru heikentää merkittävästi sijoittajien luottoa pankkiin. Vaikutus koskee yhtä vuotta ja nykyiset sponsorisopimukset jatkuvat pitkälle ensi vuosikymmenelle. Minä ihmettelen suuresti, jos tällä todella on jotain merkitystä sponsoroinnin suhteen.

Nettotulosta aika harvoin maksimoidaan tekemällä hätiköityjä päätöksiä ongelmien jo realisoiduttua ja vielä alueella, jolla ei ole mitään tekoa itse hässäkän kanssa.
 

Tehomylly

Vihainen mies
Liittynyt
24.3.2002
Viestit
610
Sijainti
Tampere
Nyt olisi Kimiltä kova peliliike laskea palkkaansa vapaaehtoisesti: "Päädyin tähän ratkaisuun arvioituani kuluneen kauden suoritustasoni, missä on selkeästi parantamisen varaa, sekä keskusteltuani herra Ecclestonen ja Mosleyn kanssa keinoista lajin kulujen vähentämiseksi. Kehoitan muitakin kuljettajia harkitsemaan sitä, mikä on parasta koko lajille, ja miettimään tässä valossa omaa palkkatasoaan."

Harmillista, kun tällaisia poliittisen pelin ja PR:n osaajia ei nykykuskeista enää löydy. Muilta kuskeilta ei varmaan kiitosta heruisi, mutta mitäs sitten? Ei siellä muutenkaan olla mitään bästa komppiksia - ei ainakaan saisi olla.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Nyt olisi Kimiltä kova peliliike laskea palkkaansa vapaaehtoisesti: "Päädyin tähän ratkaisuun arvioituani kuluneen kauden suoritustasoni, missä on selkeästi parantamisen varaa, sekä keskusteltuani herra Ecclestonen ja Mosleyn kanssa keinoista lajin kulujen vähentämiseksi. Kehoitan muitakin kuljettajia harkitsemaan sitä, mikä on parasta koko lajille, ja miettimään tässä valossa omaa palkkatasoaan."

Harmillista, kun tällaisia poliittisen pelin ja PR:n osaajia ei nykykuskeista enää löydy. Muilta kuskeilta ei varmaan kiitosta heruisi, mutta mitäs sitten? Ei siellä muutenkaan olla mitään bästa komppiksia - ei ainakaan saisi olla.
Kyllähän Kimi voisikin olla valmis palkan alennukseen,mutta voi olla että managerit ois eri mieltä:D Provikat tippuu.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Jotenkin kuulostaa Hämiksen tyyliseltä tempulta :doubtful:

Vai lieneekö Hämiskään valmis palkanalennukseen.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Jotenkin kuulostaa Hämiksen tyyliseltä tempulta :doubtful:

Vai lieneekö Hämiskään valmis palkanalennukseen.
Täysin samaa mieltä. Eikä hän sitä suinkaan hyvää hyvyyttään lajin tulevaisuuden turvaamiseksi tms. tekisi, vaan nuollakseen yleisön persettä ovelana kettuna.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
"Päädyin tähän ratkaisuun arvioituani kuluneen kauden suoritustasoni, missä on selkeästi parantamisen varaa, sekä keskusteltuani herra Ecclestonen ja Mosleyn kanssa keinoista lajin kulujen vähentämiseksi. Kehoitan muitakin kuljettajia harkitsemaan sitä, mikä on parasta koko lajille, ja miettimään tässä valossa omaa palkkatasoaan."
Ei ihan istu Kimin suuhun tuo. :D
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
No onpas ihmeellinen uutinen. Alonsolla esisopimus, juhuu. :rolleyes:

Eiköhän tuo Kimin esisopimuksen jälkeen ole ollut selvä, että Ferrari varmistelee mestarikuljettajan korvaajaksi toista mestarikuljettajaa.

Purkuehdot viittaavat selkeästi siihen, että jos Kimi jatkaa, niin Alonsolle ei ole tilaa. Ehto voi olla toki molempiin suuntiin. Tuskin Alonsokaan haluaa Kimiä tallikaveriksi vanhoilla päivillä.

Eli koko uutisessa ei sinänsä ole mitään ihmeellistä.

Irvine taas on huvittavuudessaan naurettavan oloinen heppu :D
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Täysin samaa mieltä. Eikä hän sitä suinkaan hyvää hyvyyttään lajin tulevaisuuden turvaamiseksi tms. tekisi, vaan nuollakseen yleisön persettä ovelana kettuna.

Näinhän se on. Jos Hamilton alentaisi palkkaansa, se olisi perseennuolemista. Kun hän ei sitä tee (niinkuin kukaan muukaan) niin onpa ahne paskiainen!:jaska:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Luca di Montezemolo sanoi:
- Kaksi tai kolme Monte Carloa on liikaa. Seuraavaksi me voimmekin sitten ajaa Colosseumin sisällä tai ehkä paavin toimistossa. Sellainen ei ole kilvanajoa, Montezemolo purnasi Autosport.comin mukaan.
Di Montezemololla sisäpiiritietoja tästä hankkeesta?
A Grand Prix in Rome?
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Olisiko viimekauden suoritusten perusteella Räikkönen paljon korkeamalle rankata?

Toki jos arvioidaan F1-kuljettajan kykyjä, pitäisi vertailukohtana olla useita kausia. Silloinkin arvioiminen on todella vaikeaa, lähes mahdotonta.
Räikkösen sijoituksessa ei ole paljoakaan ihmettelemistä, mutta Alonson rankkaaminen ykköseksi on kyllä ihan selkeätä perseennuolentaa La Gazzettala espanjalaisen suuntaan. Ainakin alkukaudesta Fernando oli täysin yössä, ja mm. Kanadan mahdollinen podiumsija meni typerryttävän ulosajon myötä. Jos tässä yksittäisiä ajosuorituksia katsotaan niin silloinhan Vettel pitäisi ilman muuta nostaa sinne ykköspaikalle. Alonsolla kävi hirvittävä mäihä kun sai parhaat kortit käteensä Singaporen pace car-ruletissa. Muutenhan tuon kisan olisi Massa klaarannut himaan ja helposti. Fujin voitto oli sitten ihan ansaittu.

Itse olisin luultavasti Vettelin tuolle ykköspaikalle nostanut. Toro Rosson autolla voitto ajamalla eikä muiden vastoinkäymisten sävyttämänä ja useita muita hienoja pistesijoja unohtamatta sankarillista Brasilian-ajoa.

No onpas ihmeellinen uutinen. Alonsolla esisopimus, juhuu.

Eiköhän tuo Kimin esisopimuksen jälkeen ole ollut selvä, että Ferrari varmistelee mestarikuljettajan korvaajaksi toista mestarikuljettajaa.

Purkuehdot viittaavat selkeästi siihen, että jos Kimi jatkaa, niin Alonsolle ei ole tilaa. Ehto voi olla toki molempiin suuntiin. Tuskin Alonsokaan haluaa Kimiä tallikaveriksi vanhoilla päivillä.

Eli koko uutisessa ei sinänsä ole mitään ihmeellistä.

Irvine taas on huvittavuudessaan naurettavan oloinen heppu
Miksei Massalle voisi antaa potkuja? Eihän ennenkään tallipaikan säilyttävänä kriteerinä ole pidetty sitä että esi-isä tulee Italiasta. Tai no, Ferrarin ollessa kyseessä ei voi koskaan tietää. Ja tuskin Alonsolla on mitään varaa valikoida ajaako Massan tahi Kimi tallitoverina. Schumacherkin olisi ilman muuta pestinsä Ferrarilla säilyttänyt jos olisi halunnut, mutta lojaalius hyvää kaveria Massaa kohtaan vei voiton.

Jännä kyllä ajatella, missä Massa ajelisi nyt jos olisi tuolloin fudut saanut tallista. :D
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
Irvine puhuu ihan täyttä asiaa!. Kiminhän PITI pestä Massalla lattiaa myöskin tänä vuonna!!!. No ensi vuonna sitten :cool:
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Räikkösen sijoituksessa ei ole paljoakaan ihmettelemistä, mutta Alonson rankkaaminen ykköseksi on kyllä ihan selkeätä perseennuolentaa La Gazzettala espanjalaisen suuntaan. Ainakin alkukaudesta Fernando oli täysin yössä, ja mm. Kanadan mahdollinen podiumsija meni typerryttävän ulosajon myötä. Jos tässä yksittäisiä ajosuorituksia katsotaan niin silloinhan Vettel pitäisi ilman muuta nostaa sinne ykköspaikalle. Alonsolla kävi hirvittävä mäihä kun sai parhaat kortit käteensä Singaporen pace car-ruletissa. Muutenhan tuon kisan olisi Massa klaarannut himaan ja helposti. Fujin voitto oli sitten ihan ansaittu.

Itse olisin luultavasti Vettelin tuolle ykköspaikalle nostanut. Toro Rosson autolla voitto ajamalla eikä muiden vastoinkäymisten sävyttämänä ja useita muita hienoja pistesijoja unohtamatta sankarillista Brasilian-ajoa.
Alonsoahan on tyrkytetty Ferrarille sen Singaporen voiton jälkeen ja nämä jutut tosiaan tuntuvat perseennuolennalta. Tämä ei tunnu sen vuoksi kovin kivalta, koska samalla haukutaan Räikköstä jatkuvasti ja Alonso on inhokkikuljettajani #1. La Gazzetta dello Sport tuntuu Espanjalaisen AS:n tapaan lähes palvovan Alonsoa (ainakin toistaiseksi) vaikka hyvät suoritukset loppukaudella ovatkin tulleet munkilla ja hyvän auton ansiosta. Toki siis pidän Alonsoa myös hyvänä kuljettajana, vaikka häntä pidänkin vastenmielisenä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8743
Sijainti
Vantaa
Räikkösen sijoituksessa ei ole paljoakaan ihmettelemistä, mutta Alonson rankkaaminen ykköseksi on kyllä ihan selkeätä perseennuolentaa La Gazzettala espanjalaisen suuntaan. Ainakin alkukaudesta Fernando oli täysin yössä, ja mm. Kanadan mahdollinen podiumsija meni typerryttävän ulosajon myötä. Jos tässä yksittäisiä ajosuorituksia katsotaan niin silloinhan Vettel pitäisi ilman muuta nostaa sinne ykköspaikalle. Alonsolla kävi hirvittävä mäihä kun sai parhaat kortit käteensä Singaporen pace car-ruletissa. Muutenhan tuon kisan olisi Massa klaarannut himaan ja helposti. Fujin voitto oli sitten ihan ansaittu.

Itse olisin luultavasti Vettelin tuolle ykköspaikalle nostanut. Toro Rosson autolla voitto ajamalla eikä muiden vastoinkäymisten sävyttämänä ja useita muita hienoja pistesijoja unohtamatta sankarillista Brasilian-ajoa.
Toki Alonson sijoitus oli suhteellisen korkea, ehkä ei ykköspaikan arvoinen. Jokaisella kärkikuljettajalla oli kaudella omat heikot hetkensä, niin Massalla, Räikkösellä, Alonsolla ja Hamiltonilla. Kyllä sillä auton huonoudellakin oli alkukaudesta jotain merkitystä Alonson tuloksissa. Tallitoveri hädintuskin pääsi Super Agurien vauhtiin vielä silloin. Renault paransi tuloksiansa rutkasti kauden kuluessa.

Singaporen GP:stä todettakoon, että Alonson vauhtihan oli hyvää, mutta alun pilasi aika-ajojen käsittämättömän huono tuuri. Kisassa tuuri kääntyi sitten toiseen suuntaan ;)
 
Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Renault oli alkukaudesta täysin yössä ja Alonsolta meni hukkaan ensimmäinen puolisko lähes kokonaan. Silti jo Espanjassa Fernando oli hyvässä ellei loistavassa vauhdissa. Pikku hiljaa loppukautta kohden pystyttiin paikoin haastaamaan jo Ferrarit ja McLarenit sekä BMW:t lähes aina.

Jos kauden 2008 kuljettaja pitäisi valita, niin vaihtoehdot ovat seuraavat: Massa, Alonso, Vettel ja Kubica. Jos valinnassa päädytään Alonsoon, niin kovin suuri vääryys se ei ole kolmea muuta kohtaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös