F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Kiitti vaan Pörni jos ajat tän hetken nopeimman(?) auton omaavan tallin konkkaan täysin turhasta syystä.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Grandprix.comin toissapäiväisessä jutussa valotetaan tuota TV-rahajuttua:
Grandprix.com sanoi:
The FIA has announced the definitive entry list, allowing for a change in the status of Brawn GP. The team is now officially a new entrant in Formula 1, but the FIA has agreed that it will waive the fee for joining the championship. The reasoning behind this move is that the contract that the Honda team had with the FIA stated that the team would run under the Honda banner.

The team is not in a position to do that and so contractually it had to be a differently-named entity, while in reality being the same company.

It is an arcane point but one that is legally significant because of the way that the benefits in Formula 1 are paid out. The travel and prize monies that were earned by Honda would have to have been paid to Honda. They might then have paid these to Brawn (but only might). The Formula One group might perhaps argue that Honda has broken the commercial contract that existed between the commercial rights holder and the car company until the end of 2012 and might be seeking damages for that.

That being the case, FOM could not really pay out the money to Brawn without breaking the contract itself, thus weakening any legal action. There is, however, nothing to stop everyone in F1 agreeing to divide the money in a different way, to include Brawn. That would have nothing to do with Honda.

Brawn did get a massive "dowry" from Honda - it is rumoured to have been as much as $180m - and perhaps the team does not even need the FOM money to survive in 2009.
 
Viimeksi muokattu:

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
No mun mielestä nuo ovat suht odotettuja uutisia, myös oletettavaa on alunperinkin ollut, ettei Bernie jaa TV-rahoja BGP:lle. Miksi jakaisi? Ei se ole Honda, sen on uusi talli, uudella nimellä ja uudella koneella. Jos rahat jonnekkin kuuluu, niin Hondalle. Nehän tuohon autoon ovat rahansa pääosin syytäneet.
Entäs Red Bull? Se oli uusi talli. Eihän se enää sitten mikään Jaguar ollut. Tai Force India? Tai Toro Rosso? STR:hän on eri talli kuin Minardi!
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
no just, mahtaa kubicaa nyt vit*ttaa tuo FIA:n osaamattomuus auton minimipainoin nostamisesta :thumbdown
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
no just, mahtaa kubicaa nyt vit*ttaa tuo FIA:n osaamattomuus auton minimipainoin nostamisesta :thumbdown
On mahtanut tässä parin kuukauden ajan vituttaa joka ikistä tämän lajin osanottajaa FIA(skon) osaamattomuus...
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
no just, mahtaa kubicaa nyt vit*ttaa tuo FIA:n osaamattomuus auton minimipainoin nostamisesta :thumbdown
Taannoin Mosley sanoi, että YKSIKÄÄN tiimi ei ollut pyytänyt minimipainon nostamista. Ei se ole myöskään FOTA:n ehdotuksissa näkynyt.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
HÄ? Ansaitseeko Piquet noin vähän? Oiskohan sattunut joku pilkkuvirhe? :eek:
Kyllä se taitaa olla ihan oikein toi summa. Selvästi vähiten kaikista kuskeista, luki jossain. Mutta eipä tuo mikään ihmekään ole; eihän Nelsonilla ollut mitään vipua neuvotteluissa. Briatore pystyi sanelemaan ihan sellaiset ehdot kuin huvitti ja Nelsonin oli pakko hyväksyä kaikki mukisematta. Muuten olisi voinut lähteä hakemaan tallipaikkaa A1GP:stä...
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
no just, mahtaa kubicaa nyt vit*ttaa tuo FIA:n osaamattomuus auton minimipainoin nostamisesta :thumbdown
Niinpä. Suoraan sanottuna en voi edes käsittää, miten tällainen täydellinen farssi on mahdollista. Tietysti tähän voisi todeta, että kyllä FIA osaa farssin järjestää ihan asiasta kuin asiasta mutta silti. Miten voi olla mahdollista, ettei kukaan päättävässä asemassa oleva henkilö ole nähnyt mitään epäkohtaa siinä, että kevyemmät kuljettajat ovat ehdottomasssa etulyöntiasemassa KERS:in suhteen. Välillä tuntuu, että tällainen typeryys on mahdollista ainoastaan siksi, että jotkut aidosti tahtovat saattaa F1:sen huonoon asemaan ihmisten silmissä.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Miten voi olla mahdollista, ettei kukaan päättävässä asemassa oleva henkilö ole nähnyt mitään epäkohtaa siinä, että kevyemmät kuljettajat ovat ehdottomasssa etulyöntiasemassa KERS:in suhteen.
Autosport: Why didn't the FIA increase the weight limit a little bit in order to help the drivers?

Mosley: Fundamentally because no one asked us to.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73208

Eiköhän tuo tarkota tiimejä. Eli voivat syyttää itseään.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niinpä. Suoraan sanottuna en voi edes käsittää, miten tällainen täydellinen farssi on mahdollista. Tietysti tähän voisi todeta, että kyllä FIA osaa farssin järjestää ihan asiasta kuin asiasta mutta silti. Miten voi olla mahdollista, ettei kukaan päättävässä asemassa oleva henkilö ole nähnyt mitään epäkohtaa siinä, että kevyemmät kuljettajat ovat ehdottomasssa etulyöntiasemassa KERS:in suhteen. Välillä tuntuu, että tällainen typeryys on mahdollista ainoastaan siksi, että jotkut aidosti tahtovat saattaa F1:sen huonoon asemaan ihmisten silmissä.
Tässä taas halutaan nähdä jokin ihmeellinen asia, vaikka eihän tässä nyt mitään kummallista ole. Autot ovat edelleen alipainoisia ja sitä painoa pitää lisätä lisäpainoin. Minkäänlaista painetta minimipainon nostoon ei siis ole. Juu, kevyemmät kuskit saavat etua painonjakautumisessa, kuten ovat ennekin saaneet. Nyt painonjakaumaa vain ei voi säädellä yhtä paljon. Miksi pitäisi voida? Sentään autot punnitaan kuskin kanssa, joten varsinaisesti auton painossa kevyemmät kuskit eivät voita.

Nythän painavammat kuskit tavallaan saavat etua, koska saavat ajaa kevyemmällä autolla. :idea:
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Nythän painavammat kuskit tavallaan saavat etua, koska saavat ajaa kevyemmällä autolla. :idea:
Heh. Tuota nyt en eduksi lukisi, mutta ehkä sen, että fyysisesti vahvempi kuski saa ajaa samanpainoisella autolla. Useinhan nuo ovatkin sitten kisassa vähän paremmissa asemissa. Ainakin sellainen vaikutelma minulla on, että kaikkein pienimmät ja hintelimmät kuskit ei enää kisan lopussa pysty vetämään aika-ajokierroksia yksi toisensa perään.

Eiköhän se riitä, että kaikki saavat autonsa kutakuinkin minimipainon alle ilman lisäpainoja. Auton pituussuuntaisen painojakauman pitäisi olla kohdallaan silloin, jos suunnittelu on onnistunut.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Heh. Tuota nyt en eduksi lukisi
Ei sinällään, mutta jos verrataan muihin lajeihin, niin missä muissa lajeissa käytettävät kilpailuvälineet suhteutetaan kilpailijoihin? Mäkihyppy tulee mieleen (edun vähentämiseksi), mutta yleensä välineurheilussa välineet ovat kaikille samat, riippumatta urheilijan ominaisuuksista.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Tai sitten Brawn vain järkeistää firmaansa. Honda toimi todella suurella budjetilla. Noiden potkujenkin jälkeen Brawnilla on varmasti tarpeeksi väkeä töissä. Vielä kun mietitään harkintavaiheessa olevaa kulukattoa F1:lle, on väen vähentäminen hyvä ratkaisu.
Muistaakseni, sillon joulun aikoihin oli näitä uutisia tuosta taisi olla, että ekan vuoden aikana saa vähentää työntekijöitä, silleen että 300 jää.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
eikös hondalla oo ollu kohtuu iso talli väkiluvultaankin :doubtful:

ihan järkevää vain vähentää väkeä, budjettia pakko leikata tulevaisuutta ajatellen ja epäilen että porukasta osa on ollu täysin turhaakin väkeä. lisäksi liian paljon porukkaa on vaikeampi hallita ja jakaa työt + kommunikaatio ei ole varmasti yhtä tehokasta :rolleyes:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös