Shämito
Well-known member
- Liittynyt
- 14.3.2009
- Viestit
- 336
Ei mitään audeja vaan Volkkari :alppu:Saataisiin vielä hyvässä lykyssä uusia yrittäjiä mukaan. (Audi?)
Ei mitään audeja vaan Volkkari :alppu:Saataisiin vielä hyvässä lykyssä uusia yrittäjiä mukaan. (Audi?)
Skoda!Ei mitään audeja vaan Volkkari :alppu:
Heikillä on lisäksi varatankki mukana, jotta saadaan Kinkku näyttämään nopeammalta...Jummi jammi, yhden stopin taktiikalla kisaan lähtevässä autossa on tankissa kolmen kilometrin radalla yli 45.000 litraa bensaa. Kauhia on kulutus.
Ja renkaiden viilentimet :ahem:Heikillä on lisäksi varatankki mukana, jotta saadaan Kinkku näyttämään nopeammalta...
On ollut myös ykkösissä turboaikana ja se kirottiin alimpaan helvettiin. Mm. Keke oli jyrkästi sitä mieltä, että taloudellisuusajo ei kuulu F1:een.Itseasiassa toi rajoitettu tankki sääntö olis aika mielenkiintoinen. Tehtäisiin vähemmän kuluttavia, mutta silti mahdollisimman tehokkaita koneita. Jos tollainen sääntö joskus tulisi voisi alkaa miettimään myös diesel koneita jotka sitten kuluttaisivat vähemmän, olisivat siis kevyempiä kisassa.
Tällanen sääntöhän taitaa olla Motogp:ssä, eikä se siellä ainakaan ihan huono ole.
Niin niillä oli rajoitettu tankin koko joka johti siihen että porukalta meinasi loppua aika usein bensa lopussa, se oli suoraan sanoen ihan naurettavaa. Mutta ehkä nykytekniikalla homma pysyisi paremmin lapasessa.On ollut myös ykkösissä turboaikana ja se kirottiin alimpaan helvettiin. Mm. Keke oli jyrkästi sitä mieltä, että taloudellisuusajo ei kuulu F1:een.
Itse olen kyllä (vuosittain pienenevän) rajoitetun tankin kannalla, koska välttämättömyys pienentää kulutusta toisi hyötyä myös siviililiikenteelle. Samaten päästöjä pitäisi rajoittaa. Tämä tarkoittaisi moottorijäädytyksen poistoa, mutta sehän ei ole ongelma jos ja kun kulukatto pitää huolen siitä, ettei kustannukset nouse älyttömiksi.
Ja tuolloinkin vika oli suomalaisessa kuskissa, kun ei osannut säännöstellä turboruuvin käyttöä.Niin niillä oli rajoitettu tankin koko joka johti siihen että porukalta meinasi loppua aika usein bensa lopussa, se oli suoraan sanoen ihan naurettavaa. Mutta ehkä nykytekniikalla homma pysyisi paremmin lapasessa.
Ensi kaudella välitankkaukset on kielletty. Olisin hämmästynyt jos ei nähdä keskeytyksiä bensan loppumisen takia.Niin niillä oli rajoitettu tankin koko joka johti siihen että porukalta meinasi loppua aika usein bensa lopussa, se oli suoraan sanoen ihan naurettavaa. Mutta ehkä nykytekniikalla homma pysyisi paremmin lapasessa.
Muistelisin että vuosina 1989-1993 paria Sennan keskeytystä lukuunottamatta ei polttoaineen loppumisia nähty. Tuon ajanjakson otin siksi että turbot olivat kiellettyjä eikä siten polttoainerajoitusta ollut. En tiedä kuinka hyvin pystytään moottorinohjauksella huolehtimaan polttoaineenkulutuksesta. Jos esimerkiksi kisan puolivälissä auto on käyttänyt 52% polttoaineestaan, vähentääkö se automaattisesti polttoaineen syöttöä että se riittäisi maaliin asti. Noin käsittääkseni tehdään MotoGP:ssä.Ensi kaudella välitankkaukset on kielletty. Olisin hämmästynyt jos ei nähdä keskeytyksiä bensan loppumisen takia.
Kyllähän näitä on kehitetty jo kauan sitten, mutta öljyntuottajat eivät hyväksy, ja itse asiassa ovat ostaneet itsellensä patentit moisista.Itse olen kyllä (vuosittain pienenevän) rajoitetun tankin kannalla, koska välttämättömyys pienentää kulutusta toisi hyötyä myös siviililiikenteelle. Samaten päästöjä pitäisi rajoittaa. Tämä tarkoittaisi moottorijäädytyksen poistoa, mutta sehän ei ole ongelma jos ja kun kulukatto pitää huolen siitä, ettei kustannukset nouse älyttömiksi.
Ei ole. Oletettavasti myös kahden seoksen sääntö säilyy.Ilmeisesti myös renkaidenvaihto on kielletty
Ja kuitenkin autojen kulutus laskee koko ajan.Kyllähän näitä on kehitetty jo kauan sitten, mutta öljyntuottajat eivät hyväksy, ja itse asiassa ovat ostaneet itsellensä patentit moisista.
Sen rajotetun tankin idea on just se, että ei kehitetä miljoonaa hevosvoimaa moottorista, vaan se että moottori on tehokas mutta bensa ei lopu. Jos bensa loppuu on se ihan oma moka jos säännöt on tiedossa. Ei siinä mitään naurettavaa ole.Niin niillä oli rajoitettu tankin koko joka johti siihen että porukalta meinasi loppua aika usein bensa lopussa, se oli suoraan sanoen ihan naurettavaa. Mutta ehkä nykytekniikalla homma pysyisi paremmin lapasessa.
Saaha niistä helposti 1000hp ku isketää turbot kiinni. Ois makeempaa vähä savua ilmassa lähössäDieselit ykkösiin
Budweiser oli Williamsin sponsorina ihan vastikään.Millonkoha saahaan Budweiser ja Kozel mukaan
Kaiketi kuitenkin lähtöpaino? Minimipainohan saavutetaan tyhjillä tankeilla, eikä tankin koko siihen olennaisesti vaikuta, varsinkaan ensi kaudeksi nostettavan minimipainorajan takia.Kulutuksen suhteen en haluaisi tankeille enää enimmäiskokoa. Järjestelmä, jossa tankin koko vaikuttaisi johonkin suorituskykytekijään (vaikkapa minimipaino) niin merkittävästi, että pienempään kulutukseen pyrkiminen palkittaisiin, olisi minulle mielekkäämpi.