Jep, minusta moottorinvalmistajienkin kuuluisi saada F1:ssä kilpailla paremmuudella eikä vain niin että yritetään pitää ne arvioidusti tasoissa.Siinäpä hyvä perustelu. :alppu:
Ferrari ei ole Ferrari silloin, vaan joku sekasikiö. Jokaisella autonvalmistajalla pitäisi olla oikeus valmistaa omat koneensa. Budjettikattoa ei itselläni ole mitään vastaan, mieluummin kuitenkin ei sille(kuninkuusluokka on kuninkuusluokka) ja saahan noita käsistä karkaavia teholukemia aina alas uusilla sääntömuutoksilla. 20 vuoden päästä ajeltaisiin 0,5 litraisilla 650hv kimittäjillä:ahem:Vai mites olis jos kaikille vaan kossu koneet? :alppu:
No joo tottahan testikielto ja sääntömuutokset asiaan vaikuttaa mutta nyt kun moottorisäännöt ovat jäädytetty, on kaikilla talleilla, Toro Rossollakin moottori jolla voidaan voittaa kisoja. Tulee mieleen Mika Salon Tyrrell ja Fordin EDV8 jossa oli about 100 heppaa vähemmän kuin Renaultilla. :thumbup:Testikielto ja radikaalit sääntö muutokset ovat enempi se syypää FI kaltaisiin pyrähdyksiin. Huomasit varmaan, että moottorien kehityksen jäädytys tapahtui vuonna 2007 ja ainut ero kärjessä oli se, että Renault tippui kärjestä ja sekin johtui Bridgestoneen siirtymisen takia.
Mutta totta sekin, että kun kulut nousee niin on vähemmän varaa kehittää autoa samalla.
Ei väkttämättä, kierrosluvunrajoitus sai koneet kestämään paljon paremmin.Jos tuosta luovutaan niin saadaan mersun koneet taas paukkumaan
Polttoainetankin enimmäiskooksi voitaisiin määrätä 25 litraa, kyllä sillä pitäisi relu 300 kilometriä päästä.Rajoittaisivat polttoainetankin kokoa ja poistaisivat kierros- ja kehitys rajoitukset.
....
Nyt kun välitankkauskin on kielletty.
.
Hellposti, täällä lappeen Rannassa on kerho joka kasailee kilpuria jolla pääsee 1700 km yhdellä litralla.Polttoainetankin enimmäiskooksi voitaisiin määrätä 25 litraa, kyllä sillä pitäisi relu 300 kilometriä päästä.
Hellposti, täällä lappeen Rannassa on kerho joka kasailee kilpuria jolla pääsee 1700 km yhdellä litralla.
Joku Bugatti Veyron tyhjentää 100 litran tankkinsa 12 minuutissa täysillä mennessään. Tosin renkaat kerkeää loppua ensin.Joo, mutta nyt onki kyseessä F1- auto, joka kuluttaa enemmän ku 1 litran metrillä. Arvioisin, että jotkut nykyautoista saattaa kuluttaa jopa ton 25 litraa satasella... Toki, en mikään tekniikan ihmelapsi ole, mutta toi "25 litranen tankki F1 autoon" on todella outo idea, kaikkihan tietää, ettei tule ikinä toteutumaan... :doubtful:
Jummi jammi, yhden stopin taktiikalla kisaan lähtevässä autossa on tankissa kolmen kilometrin radalla yli 45.000 litraa bensaa. Kauhia on kulutus.Joo, mutta nyt onki kyseessä F1- auto, joka kuluttaa enemmän ku 1 litran metrillä
Ei ihme, että niin kovasti puhutaan painoerosta täydellä ja tyhjällä tankilla, kun auto kevenee kisan aikana 45.000kg.Jummi jammi, yhden stopin taktiikalla kisaan lähtevässä autossa on tankissa kolmen kilometrin radalla yli 45.000 litraa bensaa. Kauhia on kulutus.
Ei litra bensiiniä paina kuin 8-900 grammaa, mutta kyllähän se 40.000 kilon painon vähennys vauhdissa tuntuu.Ei ihme, että niin kovasti puhutaan painoerosta täydellä ja tyhjällä tankilla, kun auto kevenee kisan aikana 45.000kg.
Tässä on moni ehtinyt jo pottuilemaan tuolle sun kommentille.Joo, mutta nyt onki kyseessä F1- auto, joka kuluttaa enemmän ku 1 litran metrillä.
Tämän mukaan kulutus olisi noin 120 litraa / 100 km. Eli 1,2 litraa kilometriä kohden. Tuplaten Ykkösen kulutukseen verrattuna, toki mahdollista ku sen verran iso myllykin taitaa vehkeessä olla.vaijerimies sanoi:Joku Bugatti Veyron tyhjentää 100 litran tankkinsa 12 minuutissa täysillä mennessään.
Joo, mutta nyt onki kyseessä F1- auto, joka kuluttaa enemmän ku 1 litran metrillä. Arvioisin, että jotkut nykyautoista saattaa kuluttaa jopa ton 25 litraa satasella... Toki, en mikään tekniikan ihmelapsi ole, mutta toi "25 litranen tankki F1 autoon" on todella outo idea, kaikkihan tietää, ettei tule ikinä toteutumaan... :doubtful:
Periaatteessahan Veyronissa on kaksi V8:a, joten tuplamoottori -> tuplakulutus (tiedän, ei se noin yksinkertaista ole). Kuutioitakin toki yli tuplat F1-moottoriin verrattuna.Tämän mukaan kulutus olisi noin 120 litraa / 100 km. Eli 1,2 litraa kilometriä kohden. Tuplaten Ykkösen kulutukseen verrattuna, toki mahdollista ku sen verran iso myllykin taitaa vehkeessä olla.
Tuo oli vanhasta muistista jostain top gearin jaksosta. Wikipedia sanoo 112 litraa satasella, kun mennään yli 400 km/h.Tämän mukaan kulutus olisi noin 120 litraa / 100 km. Eli 1,2 litraa kilometriä kohden. Tuplaten Ykkösen kulutukseen verrattuna, toki mahdollista ku sen verran iso myllykin taitaa vehkeessä olla.