F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Aika käsitämättömän kovat nuo kimin kipurahat sekä maciltä saatu palkka + mahdolliset pisteistä ja voitoista tienatut bonukset. Miehestä taitaa tulla maailman parhaiten tienaava urheilija..
Alonson tulo jo kaudelle 2010 maksaa Ferrarille 70 miljoonaa euroa, josta 45 miljoonaa Räikkösen palkkana ja sopimusrikkosakkona sekä 25 miljoonaa Alonson palkkana. :eek!:
(Alempi on ilmeisesti GFarinan tekstiä, koska Päätalo tuskin on käyttänyt eek-hymiötä.)

Ei kannata uskoa kaikkea mitä mediassa kirjoitetaan. Alonson palkan osalta Ferrarikin on jo ehtinyt kuitata summan naurettavaksi.
 
Viimeksi muokattu:

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Bemarin f1-moottorien kuljetuskontti tippui Suzukassa - kisamoottorit onneksi toisessa kontissa. Voipi tulla ongelmia perjantaina tai myöhemmin viikonloppuna jos nämä vioittuivat ja tulisi käyttöä varamoottorille.
http://dy.fi/3u0
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Ei millään viitsi laittaa tänne lainauksena, niin ei tarvitse linkata sivustoille, joihin ei missään nimessä halua antaa tukeaan. Tämä sportti, nyt on huono vertaus, kun tänne heitellää lööppilehtien ja maikkarin juttuja samalla tavalla linkattuna, mutta näin niinkuin periaatteessa.

Vai onko tästä joku virallinenkin päätös, ettei saa kopioida uutista lainauksiin kera lähteen?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ei millään viitsi laittaa tänne lainauksena, niin ei tarvitse linkata sivustoille, joihin ei missään nimessä halua antaa tukeaan. Tämä sportti, nyt on huono vertaus, kun tänne heitellää lööppilehtien ja maikkarin juttuja samalla tavalla linkattuna, mutta näin niinkuin periaatteessa.

Vai onko tästä joku virallinenkin päätös, ettei saa kopioida uutista lainauksiin kera lähteen?
Ei kai siitä ole ohjeistusta kumpaankaan suuntaan. Itse pitäisin tosin parhaana linkkiä ja tiivistelmää sisällöstä tai korkeintaan pääkohtien lainaamista.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei kai siitä ole ohjeistusta kumpaankaan suuntaan. Itse pitäisin tosin parhaana linkkiä ja tiivistelmää sisällöstä tai korkeintaan pääkohtien lainaamista.
Sen verran on ohjeistusta, ettei pelkkiä uutisia lainattaisi (vaan olisi vähän omaakin sanottavaa). Itse kannatan juuri tuota systeemiä, että linkitetään uutiseen ja kerrotaan siitä olennainen sisältö, jonka perusteella lukija voi päättää kiinnostaako (kyseinen lähde tai sisältö). Se on ikään kuin internetin koko pointti, ettei samaa asiaa tarvitse olla monessa paikassa, kun sen voi linkittää.

Tässä tapauksessa linkin takaa löytyvä sisältö jäi tosin aika lailla arvailun varaan.

-Edit- Eri juttu sitten on, jos kääntää uutisen, jota ei suomimediassa ole vielä käännetty.
 
Viimeksi muokattu:

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
F1-Livestä löytyy alkuperäinen juttu tosta Vettelin casesta, jos kiinnostaa. Yllättävän alkeellista teknologiaa käyttävät noiden varikkonopeusten mittaamiseen.
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Näino. On kyllä ollut hieno seurata, kuinka Kimi on tätä juttua julkisuudessa hoitanut. Kenestäkään ei ole pahaa sanaa sanonut, vaikka työnantajalta on tullut vähätteleviä kommentteja pitkin syksyä.
Alkuviikosta Kimi moitti nykyisiä ratoja; hyvä esimerkki siitä, että silloin, kun Kimi Räikkönen jotakin sanoo, niin kannattaa kuunnella. Sieltä yleensä tulee painavaa asiaa.
Turhasta ei rutista, mutta kun on sanottavaa, niin se tuodaan julki.
Paras postaus aikoihin.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Paras postaus aikoihin.
Kiitos, piristipä päivää!
:thumbup:

Maikkarilla kerrottiin että Williams haluaa eroon Toyotan moottoreista. Mäkki ei ole pyynnöistä huolimatta luvannut mottejaan Williamsille toimittaa ja nyt yrittävät sopimusta Cosworthin kanssa.
Meinaavatko ihan tosissaan, että Cossun motti on tällä hetkellä parempi, kuin Toyotan, vai onko tässä taustalla jotain japsikuskikytköksiä, joihin Williams ei ole enää suostuvainen (Nakajima)?
Vai ihan yksinkertaisesti pelkkä raha?
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Kiitos, piristipä päivää!
:thumbup:

Maikkarilla kerrottiin että Williams haluaa eroon Toyotan moottoreista. Mäkki ei ole pyynnöistä huolimatta luvannut mottejaan Williamsille toimittaa ja nyt yrittävät sopimusta Cosworthin kanssa.
Meinaavatko ihan tosissaan, että Cossun motti on tällä hetkellä parempi, kuin Toyotan, vai onko tässä taustalla jotain japsikuskikytköksiä, joihin Williams ei ole enää suostuvainen (Nakajima)?
Vai ihan yksinkertaisesti pelkkä raha?
Williams on jo pidemmän aikaa koittanut etsiä uutta mootorintoimittajaa. Raha tuskin on ratkaiseva tekijä, sillä moottorit ovat Toyotalta ilmaiset niin pitkään kun ajattavat Nakajimaa. Ja tosiaan jos ovat jo Cosworthin puoleen kääntymässä niin tuskin se on tehokaan, tai saati sitten luotettavuus jota vaihdolla hakevat, vaan nimenomaan eroon pääsyä Nakajimasta.
 

MP4-18

Well-known member
Liittynyt
20.7.2008
Viestit
144
Oliko muuten nimenomaan Piquet, joka käski sen bensaletkun ottaa varikolta mukaan vai miksi Piquetin kolari ryösti Massalta mestaruuden? Jos Massa olisi ajanut Singaporessa edes seitsemänneksi, niin olisi viime kauden systeemeillä vienyt mestaruuden. En muista miten tasapisteissä olisi käynyt. Kuinka voi sanoa ettei tuota bensaletkukohellusta olisi tapahtunut normistopilla?
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Oliko muuten nimenomaan Piquet, joka käski sen bensaletkun ottaa varikolta mukaan vai miksi Piquetin kolari ryösti Massalta mestaruuden? Jos Massa olisi ajanut Singaporessa edes seitsemänneksi, niin olisi viime kauden systeemeillä vienyt mestaruuden. En muista miten tasapisteissä olisi käynyt. Kuinka voi sanoa ettei tuota bensaletkukohellusta olisi tapahtunut normistopilla?
Tuskimpa Lewis olis lähtenyt varmistelemaan viimeiseen kilpailuihin, jos pistetilanne olisi ollut toinen vaan olisi ajanut voitosta tarvittaessa, Mclarenin vauhti olisi voittotaisteluun riittänyt kevyesti.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös