F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

AkeRisu

Active member
Liittynyt
9.10.2009
Viestit
40
Veikkaan että marjanpoiminnassa on kuollut enemmän ihmisiä kuin f1-kisoissa kuskeja.:doubtful:
Varmasti. Marjanpoimijoita on suhteessa aika paljon enemmän sekä poimijoiden ikä on paljon korkeampi kuin f1 kuskien joten eiköhän niitä kupsahda ihan luonnollisista syistä sinne metsään.
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Tupladiffuusoreiden salliminen oli kyllä järkyttävä virhe FIA:lta. Tai ensimmäinen moka tietysti tapahtui siinä vaiheessa, kun säännöt tehtiin niin epäselviksi.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4978
Sijainti
Vantaa
Ei siinä FIA tehnyt mitään väärää. Ross Brawn ehdotti muille talleille jo maaliskuussa 2008 tupladiffuusoreiden kieltämistä. Muille talleille ei silloin kelvannut. Sitten kun Brawnissa olikin tupladiffuusori, niin silloin kyllä protestoitiin siitä ja haluttiin kieltää se. Olisiko muiden tallien ehkä kuitenkin kannattanut kuunnella Ross Brawnia maaliskuussa 2008, että mitä hänellä oli asiaa noista tupladiffuusoreista? Muut tallit voivat syyttää pelkästään itseään. Brawn ja FIA toimivat täysin oikein.

http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/f1/2009/04/852341
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ei siinä FIA tehnyt mitään väärää. Ross Brawn ehdotti muille talleille jo maaliskuussa 2008 tupladiffuusoreiden kieltämistä. Muille talleille ei silloin kelvannut. Sitten kun Brawnissa olikin tupladiffuusori, niin silloin kyllä protestoitiin siitä ja haluttiin kieltää se. Olisiko muiden tallien ehkä kuitenkin kannattanut kuunnella Ross Brawnia maaliskuussa 2008, että mitä hänellä oli asiaa noista tupladiffuusoreista? Muut tallit voivat syyttää pelkästään itseään. Brawn ja FIA toimivat täysin oikein.

http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/f1/2009/04/852341
En usko Brawnin olleen ihan noin vilpitön ( en uskonut silloinkaan ). Olihan hän yhtenä jäsenenä tekemässä sääntöjä. Mutta käytävillä jatketut diffuusorien toiset kerrokset olivat selkeästi vastoin sitä, mitä sääntöjen henki haki joten olisihan tuo voitu ihan yksityiskohtaisesti selventää moinen sääntö jos Brawn olisi halunnut. Halusi vain varmistaa selkänsä sääntöjä laativana osapuolena kun tulkinta kuitenkin oli epävarma. D.Forcen lisäksi surullisintahan tuossa on, että kalliiden sääntömuutosten myötä yritetty ohitusten helpotus vesittyi ainakin sikäli, että sekoitettu jättöilma on jälleen takana tulevan harmina.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
FIA ei ilmeisesti myöntänyt Loebille superlisenssiä ja suunnitelmat ajaa Abu Dhabin kisa on nyt lopullisesti haudattu.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Viimeksi muokattu:

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Varmasti. Marjanpoimijoita on suhteessa aika paljon enemmän sekä poimijoiden ikä on paljon korkeampi kuin f1 kuskien joten eiköhän niitä kupsahda ihan luonnollisista syistä sinne metsään.
Jep. Luonnollinen poistuma on paljon yleisempää marjanpoiminnan, kuin Formuloiden piirissä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jonkin tason tampio on tuon kyllä väsännyt. Esim, nyt tuon Hamilton Buttonin edellä. Listahan on aika naurettava.
Hamilton 21, Button 16. Mun mielestä silloin Button on edellä.

Nuo listathan ovat aina mielipiteitä. Kun arvioidaan kuskien paremmuutta niin se perustuu aina ihan arvostelijan mielipiteeseen.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Hamilton 21, Button 16. Mun mielestä silloin Button on edellä.

Nuo listathan ovat aina mielipiteitä. Kun arvioidaan kuskien paremmuutta niin se perustuu aina ihan arvostelijan mielipiteeseen.
Heh, piti purnata siis toistepäin. Button Hamiltonin edellä.

Mä arvostelen tuon mielipiteen tekijän asiantuntemattomaksi dorkaksi.
 

TST

Well-known member
Liittynyt
12.10.2009
Viestit
78

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Heh, piti purnata siis toistepäin. Button Hamiltonin edellä.

Mä arvostelen tuon mielipiteen tekijän asiantuntemattomaksi dorkaksi.
Huomaa kyllä, että kirjoittaja on Britti kun katsoo esim.Jim Clarkin, Sir Stirling Mossin, Nigel Mansellin, Jenson Buttonin... sijoituksia.:thumbdown
Kirjoitin tästä jo tuonne vapaan puolelle, mutta tuo lista on suht järkevä jos poistaa sieltä ne aktiivikuskit ja ne, joiden uran päättymisestä on alle 10 vuotta.

Mansellin yli/aliarvostuksesta taidetaan purnata maailman tappiin, mutta minusta Moss on ihan oikealla sijalla.

Näissä listauksissa tuntuu olevan sellainen kaava, että "amatöörit" kinaavat ykkössijasta akselilla Senna/Schumacher, ja Clarkin nostaminen ykköseksi on jonkinlainen shibboleth joka erottaa "todelliset asiantuntijat".
 

TST

Well-known member
Liittynyt
12.10.2009
Viestit
78
Kirjoitin tästä jo tuonne vapaan puolelle, mutta tuo lista on suht järkevä jos poistaa sieltä ne aktiivikuskit ja ne, joiden uran päättymisestä on alle 10 vuotta.

Mansellin yli/aliarvostuksesta taidetaan purnata maailman tappiin, mutta minusta Moss on ihan oikealla sijalla.

Näissä listauksissa tuntuu olevan sellainen kaava, että "amatöörit" kinaavat ykkössijasta akselilla Senna/Schumacher, ja Clarkin nostaminen ykköseksi on jonkinlainen shibboleth joka erottaa "todelliset asiantuntijat".
Ja sinäkö olet todellinen asiantuntia.:doubtful:
 

osku

Well-known member
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
75
Niin no, toisaalta taas kuljettaja joka ei uskalla, ei myöskään ota riskejä. En tietenkään toivo, että kukaan suoranaisesti kuolisi tai loukkaantuisi, vaan sitä että sen mahdollisuus on hyvä olla olemassa edes jollain tasolla. Eli ei nyt jokaisesta ulosajosta tai renkaan puhkeamisesta saa eikä tarvitse loukkaantua.
Minä erottaisin tyhmänrohkeuden ja uskalluksen toisistaan. En usko, että ainakaan parempia kisoja tulisi, vaikka kuoleman vaara olisi suurempi kuin nyt. Kuskit olisivat ehkä vain kahjompia ja nähtäisiin enemmän yltiöpäisiä temppuja, mutta en ainakaan itse miellä tätä paremmaksi kisailuksi. Uskallus on mielestäni sitä, että on munaa viedä tuota autoa radalla aivan äärirajoilla ja yksikin hieman isompi virhe johtaa lähes aina ulosajoon ja keskeytykseen.

Nykyinen autojen turvallisuus taso on enemmän kuin helvetin hyvä, mitä ei ole mitään järkeä lähteä ainakaan huonontamaan. Mutta ratojen naurettavat turva-alueet ja autojen nopeuksien leikkaaminen häiritsevät pahasti. Suunnan pitäisi olla päinvastainen autojen osalta.
Mielestäni turva-alueet pitäisi olla sellaisia, ettei niitä voisi käyttää kisailuun ja sinne joutuminen aiheuttaisi joko keskeyttämisen tai sitten todella reilun aikamenetyksen. Autojen nopeuden kasvattaminen ei ole mielestäni niin kovin aiheellista. Ehkäpä jarrujen tehoja voitaisiin yrittää jollain tavalla rajoittaa, mikä pidentäisi jarrutusmatkoja ja saattaisi tarjota enemmän ohitusmahdollisuuksia sellaisille, joilla on ballseja jarruttaa myöhään, sillä edellytyksellä, että pitkäksi meno aiheuttaa selvän kärsimyksen.
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Otetaan myös huomioon kakkoskuskin "ongelmahistoria" Ross Brawnin tiimeissä... Hyvin muistuu mieleen mm. se Brasilian kisa, missä Rubensilta loppui bensa kärkipaikalta. Täysin mahdollista ja pitäisin jopa todennäköisenä, että jollain tavalla Barrichelloa sabotoitiin.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Otetaan myös huomioon kakkoskuskin "ongelmahistoria" Ross Brawnin tiimeissä... Hyvin muistuu mieleen mm. se Brasilian kisa, missä Rubensilta loppui bensa kärkipaikalta. Täysin mahdollista ja pitäisin jopa todennäköisenä, että jollain tavalla Barrichelloa sabotoitiin.
Viittaat siis vuoden 2003 kisaan. Kysymys kuuluu: Miksiköhän ihmeessä Ferrari olisi sabotoinut ainoan autonsa pois kisan johtopaikalta? Schumihan oli kisasta jo ulosajonsa takia ulkona.
 

Mustis85

Well-known member
Liittynyt
19.10.2009
Viestit
162
Otetaan myös huomioon kakkoskuskin "ongelmahistoria" Ross Brawnin tiimeissä... Hyvin muistuu mieleen mm. se Brasilian kisa, missä Rubensilta loppui bensa kärkipaikalta. Täysin mahdollista ja pitäisin jopa todennäköisenä, että jollain tavalla Barrichelloa sabotoitiin.
Pakko tunnustaa että silloin kun rubens kysyi "what happened to my car" niin tuli väkisin mieleen että olisiko rengaspaineita vähän säädelty. En kuitenkaan halunnut uskoa enkä vieläkään haluaisi uskoa sitä. Saattaahan olla että Rubensille sattui huono rengassarja alle, mutta kyllä tuo ajoitus pisti miettimään...
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös