F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
oletko varma ? HK:n jääminen paikkaa pelastaisi sentään suomen moottoriurheilumaineen viime vuosilta ja toivon tätä todella.
Voihan se Heikki vielä kuule yllättää ;) Mutta sulla nyt varmaan on tapetoitu huoneeseen Kimi aiheisia tapetteja ja autosi on Kimi tarroja täynnä.

Sääli jos sarjassa ei olisi yhtään suomalaista. Rosberg EI ole suomalainen.
 

iceman1988

Well-known member
Liittynyt
1.7.2008
Viestit
1418
rehellisesti sanottuna pelkään jo itsekin pahinta eli että kimi ei saa paikkaa ensi kaudeksi. En kuitenkaan millään jaksa edelleenkään uskoa että kimi itse valehtelee toimittajille ennen viimeisiä kilpailuja että löytää sarjasta kyllä ajopaikan jos vain itse haluaa.

Kaikesta voi päätellä että Heikki ei ole löytämässä penkkiä ensi kaudeksi ja onneksi asialla ei ole mitään merkitystä mulle.
Kieltämättä hieman huolestuttavalta näyttää Kimin jatkon suhteen, mutta täytyy kuitenkin toivoa parasta. Jenson Buttonin mahdollisuudet hallitsevana maailmanmestarina ja brittikuskina McLarenille ovat hyvät. Vodafonelle ja muille brittisponsoreille parivaljakko Button-Lewis Hamilton olisi kova yhdistelmä. Brittimestareista molemmat myös hallitsevat pr- ja media-puolen hyvin.

Jos raha ratkaisee jälleen niin siinä tapauksessa näkisin McLarenin kannalta ymmärrettävänä ratkaisuna brittimestarien muodostaman kisakuskiparin. Buttonin ajotaidot varmasti ovat hyvät, mutta niitä on vaikea arvioida tarkkaan maailmanmestaruudesta huolimatta. Buttonilla meni kuitenkin monta kautta heikosti ennen mestaruutta, mutta täytyy tietysti muistaa myös heikko kalusto niiden kausien osalta.

Räikkösen palkkaaminen olisi kuitenkin myös hyvä veto ja tässäkin tapauksessa McLarenilla ajaisi kaksi maailmanmestaria. Kimillä kuitenkin ole edelleen motivaatio kohdallaan ja taistelutahtoa löytyy, kun kalusto sopii omalle ajotyylille ja pystyy jälleen voittamaan. Räikkösen ajosuorituksissa ei varmasti ole juurikaan valittamista, kun kaikki toimii. Media ja pr-puoli nyt on eri juttu ja siihen Kimillä tunnetusti koskaan ei ole löytynyt ylimääräistä kiinnostusta. Räikkösen kohdalla kuitenkin huomioida laaja suosio eri puolilla maailmaa ja kuljettajan markkina-arvo, jonka uskon olevan edelleen hyvä hieman heikommasta viime kaudesta huolimatta.

Kimin kohdalla McLaren-sopimus on todennäköisesti ollut kiinni joistain sopimusyksityiskohdista ja Kimin itse asettamista vapauksista, joista molemmilla osapuolilla on eriävät näkemykset. Eiköhän palkan suhteen kompromissi ole jo jokin aika sitten saavutettu. Buttonin ollessa nyt vapailla markkinoilla niin hän on hallitsevana maailmanmestarina ja brittinä vahvassa asemassa.

Hieman kysymysmerkki Buttonin ja Räikkösen kohdalla tietysti on työskentely yhdessä Hamiltonin kanssa kaikesta yhteistyön toimivuuden vakuuttelusta huolimatta. Kuitenkin uskoisin maailmanmestarien tulevan kohtuullisen hyvin toimeen keskenään kokoonpanoista riippumatta. Räikkösen kohdalla ei ainakaan ole suurempia ongelmia tullut yhdenkään tallikaverin osalta tähän mennessä, kun Kimi ei suuremmin välitä tallikaverin toiminnasta vaan keskittyy omiin tekemisiin.

Nick Heidfeldin uskon olevan lähinnä varavaihtoehto McLarenilla, jos Buttonin tai Räikkösen kanssa ei syystä tai toisesta päästä sopimukseen. Heidfeldilla saattaisi olla mahdollisuuksia Nico Rosbergin tallikaveriksi, jos Button päätyisi McLarenille ja Räikkösen F1-ura olisi ohi. Tuoreiden Mercedeksen Brawn GP kauppojen myötä ainakin Heidfeldin mahdollisuudet ajaa kilpaa uudessa Mercedes Grand Prix-tallissa kasvavat entisestään.

Jos Kimi siirtyy McLarenille ja Button ei saa paikkaa Mercedekseltä niin tuoreen brittimestarin tilanne on ajautumassa melko erikoiseksi. Koko F1-historian aikana tuskin hallitseva maailmanmestari on jäänyt työttömäksi ja vaikea uskoa, että niin lopulta käy tälläkään kertaa.

Mielenkiintoista nähdä tulevat käänteet. Eiköhän kaikki ratkea tässä ihan lähipäivinä. Tallien ja moottorivalmistajien kansallisuudet tuntuu sanelevan entistä enemmän kuljettajaratkaisut tällä hetkellä ja tietysti myös sponsorirahat tuntuu olevan ratkaisevassa roolissa. Tietysti suurempien sponsoritulojen merkityksen ymmärtää näin taloudellisesti vaikeampina aikoina ja moottorivalmistajien tuen pienentyessä.
 
Viimeksi muokattu:

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Mersu on ostanut Brawn GP - virallista tietoa

Nyt se sitten tuli julki myös Mersun ilmoittamana--- Mersu on ostanut Brawn GP:n! Pekuleerataan että kuskit ovat Rosberg ja Heidfeld.
 

Ronzo

Sir
Liittynyt
3.8.2007
Viestit
247
Kun nyt Mersu on lähtenyt rahoittamaan omaa talliaan on aivan varma että eivät lähde keskinkertaisilla kuskeilla liikkeelle. Oma veikkaus on Button + Rosberg ja molemmille miehille maksetaan sama noin 8-9M€ liksa.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3846
Kun nyt Mersu on lähtenyt rahoittamaan omaa talliaan on aivan varma että eivät lähde keskinkertaisilla kuskeilla liikkeelle. Oma veikkaus on Button + Rosberg ja molemmille miehille maksetaan sama noin 8-9M€ liksa.
Niin, näin luulisi, mutta toivotaan, että ennemmin tarjoaisivat sopimusta Kimille.
Jotenkin en vain osaa pitää Jensonia minään aivan huippukuskina...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Vähän veikkaan (ja toivon) että Heidfeldin ja M-B:n taru on lopussa ollut jo pitkään.
Nicon meno MBlle lienee varma, Heidy jatkanee Hinwilin porukan kanssa ja Button & Kimi tappelee Mäcin ja Brawnin paikoista keskenään...
Toivonmukaan Borbertti palkkaa Kimmelin Nicon pariksi...
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Näyttää olevan brittimedia, joka toitottaa Heidfeldiä tuonne Brawnille ja haluaa Buttonin toiseksi britiksi McLarenille. Saksalaislinkeissä on enemmänkin puhuttu Buttonin jatkavan Brawnilla.

Suomipoika alkaa (ainakin median katsannon mukaan) olla sivuroolissa...:p
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Kuljettajaneuvotteluissa tuskin mikään muuttui tänään sillä kyllähän Brawn-kauppa on ollut julkinen salaisuus jo jonkin aikaa. Päinvaistoin kuin brittimedia uskon siihen, että kauppa vain vahvistaa Kimin tilannetta Mclarenille, koska numero 1 Mersun oman tallin auton keulassa varmasti houkuttelee enemmän kuin asiakastallin auton nokassa.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Ron-setä ei todellakaan tykkää nyt että Whitmarsh päästi mersun lipumaan McLarenin haavista :nope:.
Näitä kommentteja en itse ymmärrä. Mersuhan olisi aikaisemmin ostanut McLarenin mutta se ei ole ollut myynnissä. Tiimi haluaa olla omanaan eikä muuttua mersun nimiin.

Tämä aika on yksi niitä harvoja jolloin moottoreilla on enää vähän merkitystä. Nykykoneet ovat kaikki hyvin lähellä toisiaan tehon, kulutuksen ja luotettavuuden puolella. Tästä kertoo hyvin vaikkapa se että ostomoottoreilla Brawnkin voitti mestaruuden.

Aikaisemmin ykkösten historiassa moottorit ovat olleet tärkeässä roolissa ja huonolla koneella ei menestystä ole tullut, nyt on tilanne jossa suunnilleen samanlaisen koneen saa useammalta valmistajalta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/11/1000118

Millähän perusteella noi pamput ton Lonson noin korkealla rankkaa? Olisi kiva tietää, että kuka pomo äänesti ja ketä :yuck: Ihan rehellisesti kyllä voisi sanoa, että Kimin suoritus paskalla Fiatilla oli vähintään yhtä kova saavutus kun Hamiltonin suoritus paljon paremmalla Ladalla :eek:
Toisaalta Lewisin Lada oli alkukaudella selvästi paskempi kuin Kimin Fiat. Unkarin-Belgian kisojen paikkeilla mielestäni homma oli kääntymispisteessä pysyvämmin. Alonson joitakin hyviä aika-ajoja lukuunottamatta en myöskään osaa nähdä häntä niin korkealla. Mutta vaikea arvioida kun suoritus hukkuu auton heikkoon tasoon. Ensi vuosi kertonee selvästi enemmän.
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Fernando Alonso on kyllä kaikkien aikojen uskomattomin kupla F1:ssä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Toisaalta Lewisin Lada oli alkukaudella selvästi paskempi kuin Kimin Fiat. Unkarin-Belgian kisojen paikkeilla mielestäni homma oli kääntymispisteessä pysyvämmin. Alonson joitakin hyviä aika-ajoja lukuunottamatta en myöskään osaa nähdä häntä niin korkealla. Mutta vaikea arvioida kun suoritus hukkuu auton heikkoon tasoon. Ensi vuosi kertonee selvästi enemmän.
Ei kai tuon listan kauden ajotulosten hyvyyttä kuvaa? Jonkinlainen himotuimmuuslista ilmeisesti, kuskiarvostustensa perusteella?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös