F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Minä ainakin tykkäisin:
Turva-auto saattaa sulkea varikon

F1-tallit keskustelevat kahden viikon kuluttua sääntömuutoksesta, jonka mukaan varikko suljettaisiin aina turva-autotilanteista, kertoo Auto, motor und sport -lehti.

Varikon sulkusääntö poistettiin viime kaudella, koska kuljettajien oli joskus pakko tehdä varikkokäynti polttoaineen loppumisen johdosta. Täksi kaudeksi välitankkaukset poistettiin, joten varikolla ei tarvitse enää käydä tankkauksessa. Näin ollen varikon sulkeminen turva-autotilanteissa olisi jälleen mahdollista.

Varikon sulkemista perustellaan sillä, että näin poistettaisiin onnen merkitys renkaidenvaihtojen ajoituksen suhteen. Nykyään kuljettaja voi parantaa sijoitustaan merkittävästi, jos hän ehtii tekemään varikkokäyntinsä heti turva-autotilanteen alussa muita aiemmin.

Ensi kaudeksi tehtävä sääntömuutos vaatisi kaikkien tallien yksimielisen hyväksynnän. Pikkutallit tuskin hyväksyvät muutosta, koska ne saattavat tarvita turva-autotilanteen tarjoamia onnenpotkuja, mutta kaudelle 2012 muutos olisi mahdollinen enemmistöpäätöksellä.

MTV3 - Jani Merimaa
Ainakin selkiyttäisi tätä nykyistä sääntöä, jota on jouduttu parsimaan kokoon vähän joka turva-auton jälkeen erikseen.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Minä ainakin tykkäisin:


Ainakin selkiyttäisi tätä nykyistä sääntöä, jota on jouduttu parsimaan kokoon vähän joka turva-auton jälkeen erikseen.
Mielestäni paras oli tämä vanha sääntö 2000-luvun alussa (ja sitä ennenkin kai käytössä ollut ?)
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9337
Tuo antaisi taas selkeän edun niille, jotka ovat jo käyneet varikolla. Itse pitäisin parhaana ihan lyhyttä sulkemista, eli niin että varikko on suljettu siihen saakka, kunnes kärkiautolla on mahdollisuus tulla varikolle. Otetaan Suzukan rata esimerkiksi ja vaikka niin, että kisaa johtava auto on neulansilmässä, kun turva-auto tulee. Kaikki ne, jotka ovat varikon sisääntulon ja kärkiauton välissä, ovat varikon sulkemisen piirissä. Kärkiautosta eteenpäin kaikki saisivat tulla varikolle, nämä muut sitten kun ohittavat sisääntulon toisen kerran.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Mielenkiintoista... Moottorivalmistajat haluavat pysyä V8-koneissa:

But the sport's engine makers Ferrari, Mercedes, Renault and Cosworth have now come to the conclusion that Jean Todt's plans will cost EUR100 million to develop, and are lobbying to be able to base the new formula on the existing V8 engines.

Cosworth has reportedly warned that it can develop 4 cylinder engines for EUR20 million but that the costs must be passed on to its small customer teams.

So the engine maker group wants the plans to be delayed until 2015, according to a report in Germany's Auto Motor und Sport.

They believe the FIA's ambitions can be achieved with the current engines, such as by restricting fuel flow and developing the KERS regulations further.

They met after the Singapore race and agreed that efforts should be made to retain the basic V8 layout beyond 2012.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Sadetta vaikuttaisi olevan tulossa vaikka ei enää samoja määriä kuin tänään. Toisaalta ennusteet lupaavat todella vaihtelevia sademääriä joten täytyy kai vain odottaa ja katsoa miten käy.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Eccelstonen paikalle.. **ttu:mad:
Mielummin tallipäälliköksi, ei hän suoranaisesti kiistänyt että ei voisi tulla vielä vanhalle pallille, jos miettii hänen tuhoja ja jos hän niitä joskus vielä tekee niin mielummin tallipäällikkö kuin sarjan pomona kakkoskätyrinä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mielummin tallipäälliköksi, ei hän suoranaisesti kiistänyt että ei voisi tulla vielä vanhalle pallille, jos miettii hänen tuhoja ja jos hän niitä joskus vielä tekee niin mielummin tallipäällikkö kuin sarjan pomona kakkoskätyrinä.
No kyllä tuo varsin selvin sanoin asian sanoi:

"I have drawn a line under the role of team boss, but that does not mean I am saying goodbye to F1. Far from it."

Nimenomaan kaupalliset asiat kiinnostavat, eli jos nyt ei suoraan Bernien paikalle, niin vastaamaan sarjan kaupallisen ja viihdepuolen kehittämisestä. Siinä hommassahan hän oli FOTA:ssakin ennen pakkolähtöään. Urheilupuolelle ei aio palata.

"There are still some interesting things to do in the future – but more in the commercial field, in business. As far as the sporting side goes, I have already given everything."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/87338
 
Viimeksi muokattu:

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
"There are still some interesting things to do in the future – but more in the commercial field, in business. As far as the sporting side goes, I have already given everything."
Tuolla on hyvin summattu tuo Briatoren ura. Toivottavasti saamme jatkoa tälle, kun tuolla on näköjään muutama asiavirhekin. Urahan ei suinkaan jatku enää Renaultilla... :D :alppu:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös