F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4354
Onkohan ihan verrattavissa olevaa... F1-moottoria saanee myydä aika paljon että siihen mennyt raha tulee takaisin.
Ei Macci omaa moottoria myyntiä varten huhujen mukaan suunnitellutkaan vaan puhtaasti imagomielessä edistämään MP4-12C urheiluauton myyntiä ja liittyäkseen Ferrarin ja Mercedeksen joukkoon F1-tallina joka valmistaa myös moottorit rungon lisäksi.

http://f1-viewpoint.blogspot.com/2011/03/mclaren-to-build-own-f1-engines.html
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Kyllä mä sen ymmärrän ja juuri siksi en tajuakaan miksi vertasit tilannetta tuotantoautoon.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Onkohan ihan verrattavissa olevaa... F1-moottoria saanee myydä aika paljon että siihen mennyt raha tulee takaisin.
Toisaalta voidaan ajatella vaikkapa näin:
McLarenin olisi arvokkaana urheiluautovalmistajana nykyisin jotenkin noloa käyttää esim. Renaultin moottoria, koska vaikka onkin F1:ien 3. menestynein moottorivalmistaja, tunnetaan Renault kuitenkin ratojen ulkopuolella kansanautona. (vrt. Ferrari powered by Fiat).
Jos taas Macin arvoisista merkeistä esim. vaikkapa Aston Martin tai Jaguar valmistaisivat F1-moottoreita ei niiden käyttäminen oikein tulisi kyseeseen, koska nuo Merkit ovat Macin kilpailijoita urheiluautomarkkinoilla (vrt. Mercedes GP powered by BMW).
Ainoa kaupallisesti neutraali F1-moottorivalmistaja tällä hetkellä on Cosworth. Tuolla metallimöykyllä vaan on turha haaveilla menestyksestä.
Tässäpä syitä jo tarpeeksi miksi toivon Macin ja Mersun yhteistyön jatkuvan siihen päivään hamassa tulevaisuudessa kunnes McLaren esittelee oman formulamoottorinsa. :frank:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ei Macci omaa moottoria myyntiä varten huhujen mukaan suunnitellutkaan vaan puhtaasti imagomielessä edistämään MP4-12C urheiluauton myyntiä ja liittyäkseen Ferrarin ja Mercedeksen joukkoon F1-tallina joka valmistaa myös moottorit rungon lisäksi.

http://f1-viewpoint.blogspot.com/2011/03/mclaren-to-build-own-f1-engines.html
Moottorin voisi saada nykyisistä talleista esimerkiksi Virgin jonka kanssa McLaren on syventämässä yhteistyötä.

Jotenkin epäilen suunnattomasti tuo 100 miljoonan euron budjettia moottorin rakentamisessa. Laskekaas monta miestyövuotta se tekee. Aivan hulvattomasti. Toki protoiluun menee paljon kustannuksia mutta silti...
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Tarkoitan, mutta miksi puhua tulevaisuudesta? Talli on ainakin vielä Virgin.
Eikös me juuri puhuta kaukaisesta tulevaisuudesta, kun mietitään McLaren-merkkisiä moottoreita?

EDIT; niin no joo, nykyisistä talleista. Miten vaan! ;)
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Eikös me juuri puhuta kaukaisesta tulevaisuudesta, kun mietitään McLaren-merkkisiä moottoreita?

EDIT; niin no joo, nykyisistä talleista. Miten vaan! ;)
Kyllä vain :) Sekoittaa ruveta puhumaan Marussiasta kun sitäkään ei ole vielä vahvistettu. Ei tarvita kuin yritysosto kauden välissä niin johan Virgin, tuleva Marussia on sitten vaikka Lada. Katsotaan ensikaudella ne uudet tallinimet enkä jaksa itse ainakaan ruveta sekoittamaan tässä vaiheessa.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Hondan taustoilla en pitäis mitenkään mahdottomana, jos Mäkki vaihtais myllyt, kun suuri sääntömuutos tapahtuu. Meinaan, että varmasti osaavat hyvän turbokoneen tehdä. Eikös Honda ole Amerikan sarjoihin turboja tehnyt tai tee vieläkin? Sikäli olisi jonkin verran kokeneempi lähihistorian valossa kuin käytännössä kaikki muut...?
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Hondan taustoilla en pitäis mitenkään mahdottomana, jos Mäkki vaihtais myllyt, kun suuri sääntömuutos tapahtuu. Meinaan, että varmasti osaavat hyvän turbokoneen tehdä. Eikös Honda ole Amerikan sarjoihin turboja tehnyt tai tee vieläkin? Sikäli olisi jonkin verran kokeneempi lähihistorian valossa kuin käytännössä kaikki muut...?
Niin, eikös se Hondan kultakausi nimenomaan alkanut silloin 80-luvulla kun formuloissa pyörivät pienet mutta tehokkaat turbomyllyt?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Moottorisäännön muutoksen yhteydessä voi Mäkillä olla myös mielessä jotain asioita, joista voivat hyötyä paremmin ns. "oman moottoritoimittajan" kanssa, kuin Mersun "kakkostallina"... Auton peräpää mennee kuitenkin suurelta osin uusiksi samalla, kun pienemmät turbokoneet ja "suuremmat" KERSsit tulee...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös