Eihän tuollaista ole koskaan ollutkaan. Vanha kunnon Scuderia Ferrari Marlboro sen sijaan on kyllä hävinnyt.Mihin on hävinnyt vanha kunnon Scuderia Marlboro Ferrari :thumbfh:
Eihän tuollaista ole koskaan ollutkaan. Vanha kunnon Scuderia Ferrari Marlboro sen sijaan on kyllä hävinnyt.Mihin on hävinnyt vanha kunnon Scuderia Marlboro Ferrari :thumbfh:
Minusta Lotus Renault GP olisi ollut parempi, Lotuksesta puhuminen on sekoittavaa, Lotus Renault olisi ollut selkeämpi. Ja kieltämättä tuo XYZ F1™ Team alkaa tuntua tylsältä, mutta vissiinkin tallien taustayhtiöt kokevat niin tärkeäksi korostaa sitä, että ei olla mikä tahansa talli vaan oikein F1™-talli. Fernandeskin alunperin halusi Lotus Racingin nimeksi juuri tuon Lotus F1™ Teamin, mutta se ei onnistunut.Ei oo muuten Lotus Renault GP enää vaan Lotus F1 Team. :thumbup: edellinen olikin vähän tönkkö nimi mielestäni
Ai niin ja Team Caterham! Paljon parempi nimi kuin väsyneet Caterham F1 Team-värkkäilyt. Mikähän tässä on kun tällaiset vivahde-erot ovat niin tärkeitä (itselle ainakin)
Tallien kaupallisista nimistä on edelleen valitettavasti todettava, että tuo "vesipuhelin" (voda = ven. vesi) tuossa McLarenin nimessä ei kyllä sovi siihen mielestäni yhtään, kuten ei myöskään tuo AT&T tuohon Williamsinkaan etuliitteeksi. :thumbdown
Ferrarin piti luopua Mallusta myös nimessä, jottei se promoa tupakkamerkkiä. (muuten kuin logolla) Muutenkin nikkosponssaus on vähentynyt, osittain johtuen siitä, että tallien omistajat eivät halua ulkopuolisia pääsponsseja. Näin on esim. RB:llä, Caterhamilla, ja Marussia Virginillä. Virginistä en kylläkään ole varma, ovatko enää "Manor-tallin" osakkaina, ja "Genii-tallillahan" on pääsponssinsa ja mahdollisen tulevan omistajansa nimi. Mutta ainoat täysin ulkopuoliset nimikkosponssit on Mäkillä, Willyllä ja Mersulla.Mihin on hävinnyt vanha kunnon Scuderia Marlboro Ferrari :thumbfh:
Eli Caterhamin tapauksessa väsynyt, mutta Lotuksen tapauksessa ei.:wall:Ei oo muuten Lotus Renault GP enää vaan Lotus F1 Team. :thumbup: edellinen olikin vähän tönkkö nimi mielestäni
Ai niin ja Team Caterham! Paljon parempi nimi kuin väsyneet Caterham F1 Team-värkkäilyt. Mikähän tässä on kun tällaiset vivahde-erot ovat niin tärkeitä (itselle ainakin)
En mä sanonut että tuo Lotus F1 Team ei olisi väsynyt. Lotus Renault GP on vaan niin helvetin tönkkö että (melkein) mikä tahansa muu on parempi. Nuo on kaksi erillistä lausetta. Olisi varmaan pitänyt laittaa eri viesteihin.Eli Caterhamin tapauksessa väsynyt, mutta Lotuksen tapauksessa ei.:wall:
Ei nähty vieläkään Lolan comebackiä! :frown: /
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96614Ferrari and Red Bull Racing have decided to withdraw from the Formula One Teams' Association (FOTA) on the back of the ongoing row over the Resource Restriction Agreement, AUTOSPORT can reveal.
Amid ongoing debate about the future of FOTA, with teams failing to agree a way forward for the RRA after a crunch meeting at the Brazilian Grand Prix, high level sources have revealed that both Ferrari and Red Bull Racing have lodged notification that they intend to leave the organisation.
It is understood that both teams wrote to FOTA earlier this week to inform them of their decision.
Neither Red Bull Racing nor Ferrari would comment on the situation when contacted by AUTOSPORT on Friday to discuss it.
A spokesman for FOTA confirmed only that the body had received notice from two teams that they no longer intended to be a part of it, but would not elaborate on which teams they were.
"FOTA confirms it has received the resignation of two teams," said a spokesman. "Whilst considering its next steps, FOTA will continue to work on behalf of its members to achieve the aims of the organisation."
Siten että saavat Bööniltä enemmän rahaa kun hän saa tehtyä yksittäiset diilit näitten tallien kanssa loppujen FOTA-hemmojen nuollessa näppejään.^ Mulle on jäänyt vähän hämärän peittoon tää FOTA-systeemi, miten lie käytännössä vaikuttaa RBR:ään ja Ferrariin ensi kaudella?
Ja Red Bullia ja Ferraria ei sido säästö toimet mitkä sitoo FOTA talleja....en tiedä onko vaikutusta esim. testaukseen:doubtful:Siten että saavat Bööniltä enemmän rahaa kun hän saa tehtyä yksittäiset diilit näitten tallien kanssa loppujen FOTA-hemmojen nuollessa näppejään.
Testaus on kielletty FIA:n toimesta, sensijaan kulukatto on kait FOTA:n oma spoimus..en tiedä onko vaikutusta esim. testaukseen:doubtful:
Ahaa, ool spraits..Testaus on kielletty FIA:n toimesta, sensijaan kulukatto on kait FOTA:n oma spoimus.
Sen verran FOTA:llakin oli tekemistä testirajoituksen kanssa, että sopivat ottavansa sen omatoimisesti käyttöön vuotta aiemmin kuin FIA määräsi. Eli samalla tavalla kuin KERSin kanssa, tiimit rajoittivat itse itseään FIA:aa enemmän. Mutta nykyisellään se FIA:n testirajoituskin on jo voimassa.Testaus on kielletty FIA:n toimesta, sensijaan kulukatto on kait FOTA:n oma spoimus.
ja sehän syy RBR:n ja Ferkun eroon kai oli.kulukatto on kait FOTA:n oma spoimus.
F1-historian täpärin voittaja Gethin kuollut
Rata-autoilun Formula 1 -sarjassa vuosina 1970-74 ajanut brittikuljettaja Peter Gethin on kuollut. Gethin oli kuollessaan 71-vuotias.
Gethin tuli tunnetuksi uransa ainoasta F1:n MM-sarjan voitostaan Monzassa 1971, kun kilpailun viisi ensimmäistä kuljettajaa tuli maaliin 0,61 sekunnin sisällä. Gethin voitti toiseksi tulleen Ruotsin Ronnie Petersonin vain 0,01 sekunnilla kilpailussa, joka on Formula 1 -historian tiukin.
Monzan kilpailu oli pitkään myös F1-historian vauhdikkain: Saksan Michael Schumacher rikkoi Gethinin keskinopeusennätyksen vasta vuonna 2003, silloinkin voittaessaan Monzassa.
Voittonsa BRM-tallin autolla saavuttanut Gethin ajoi F1-urallaan myös McLarenia ja Lolaa. Hänelle kertyi formula ykkösissä yhteensä 30 kilpailua.