F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Aikamoinen henkilökohtainen alennus. F1-maailmanmestarin valmennuksesta siirtyy Kuortaneelle junnu jääkiekko tyttöjä valmentamaan. Vissiin haluaa ottaa chillisti. Aika erikoinen päätös. Ehkä matkustaminen on ruvennut jurppimaan?!
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Yllättävää tosiaan. Varsinkin kun Vettel sanoi Tommin olevan tärkein ihminen hänen menetyksensä takana.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sauberkin jätti FOTA:n ja myös Toro Rosson oletetaan olevan lähtökuopissa (Red Bullin kakkostalli kun on). Yksi vielä noiden lisäksi, niin FOTA:ssa on enää puolet talleista. Eroprosessiin kuitenkin kuuluu kahden kuukauden "irtisanoutumisaika", jonka aikana FOTA toivoo vielä saavansa houkuteltua lähtijät takaisin ruotuun.
Autosport
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
On kyllä aika hämmentävä siirto :confused: Tuon alan varmasti yhdestä halutuimmista duuneista siirtyy valmentamaan lätkätyttöjä, joka on palkan puolesta takuulla skeidaa edelliseen verrattuna ja urheilullisestikin vähän sarjassa "joopajoo".

Mutta saahan tässä elämässä kukin tehdä mitä huvittaa :alppu:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8398
Sijainti
Vantaa
On kyllä aika hämmentävä siirto :confused: Tuon alan varmasti yhdestä halutuimmista duuneista siirtyy valmentamaan lätkätyttöjä, joka on palkan puolesta takuulla skeidaa edelliseen verrattuna ja urheilullisestikin vähän sarjassa "joopajoo".

Mutta saahan tässä elämässä kukin tehdä mitä huvittaa :alppu:
Suosittelen kokeilemaan työtä, jossa reissaat ympäri maailman etkä saa olla perheen kanssa.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Suosittelen kokeilemaan työtä, jossa reissaat ympäri maailman etkä saa olla perheen kanssa.
Yli 50 matkapaivaa vuodessa on perseesta. Tai siis matkayota...

Hyvalla tuurilla Parmakoski sai mukavat bonukset maailmanmestaruudesta ja voi nyt pari kolme vuotta elella perheenisana ilman sen suurempia rahahuolia.

Enivei, formula-uutisia: www.f1.com varmistaa tanaan Austinin kisan ajettavaksi marraskuussa 2012. Uskomattomat oheisrakennussuunnitelmat on teksasilaisilla, mutta kylla jenkkeihin on uskottava.

Todella hienoa saada F1-rata Yhdysvaltoihin. Toivottavasti pian saadaan toinenkin sinne!
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Jotenkin tuosta Pärmäkosken uutisesta tulee mieleen että Pärmämies on siirtymässä jonkun toisen kuskin taustapiruksi mutta ei saa sitä sopimusteknisistä syistä tehdä ihan heti nyt, eikä edes julkistaa mitään.

Kuullaanko Pärmäsedän ja Kimin sopparista jo ennen kauden alkua vai kauden aikana? Kimillähän on varaa palkata omat taustahenkilönsä eikä ole pakko ottaa mitä talli tarjoaa.
Ostaako Tony Fernandes Pärmiksen hönkimään henkeviä Heikin niskaan? Tai eihän Hessu tartte, mutta ehkä Hessun tallikaveri, kuka sitten tuleekin olemaan?
Ehkä Pärmäkoski palkataan paikkaamaan Hamiltonin tukiverkkoa? Nicole out, Tommi in, maybe it's because he's Finn?
Onko ne kaivatut kuusi kymmenystä jotenkin eksyneet Alonson repusta Pärmäheebon vyölaukkuun, ja ainoa tapa saada ne takaisin on ostaa koko mies?
Mersulle Nicon kampaajaksi?

Mutta tärkein kysymys lienee se että miksi mä olen tähän aikaan valveilla?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Testaus on kielletty FIA:n toimesta, sensijaan kulukatto on kait FOTA:n oma spoimus.
No ei kyllä yllättänyt RB:n ja Ferrarin irtiotto. Parin vuoden takaiset talousvaikeudet ovat pelkkä muisto vaan ja piikki on taas auki. Rahaa on rajattomasti, joten sitä halutaan myös sen mukaisesti käyttää. Köyhät kyykkyyn. Kirsikaksi kakun päälle saivat vielä hyvät välit Bernieen.

edit. toisaalta tämä on taas aika surullinen esimerkki siitä, miksi tallit eivät voi koskaan vetää tätä sirkusta. Jos jotain kulukattoja joskus vielä halutaan, niin FIA:n tehtävä on niitä järkätä.
Mä oon päässy semmoseen ymmärrykseen, että sekä Ferrari että RB ovat silti kulukaton kannalla, mutta eivät ole tykänneet FOTAn toimista sen valvonnassa tms. Eli eivät suinkaan ole lähdössä leveälle tielle kulujen kanssa vaan vain eronneet FOTAsta.
Tätä tukee, toistaiseksi, se, että Mäkki ja Mersu ovat vielä FOTAssa. Jos olisi riski, että Ferrari ja RB avaa rahahanat kokonaan, niin tuskimpa ainakaan Mäkki istuisi FOTAn pöydässä kauaa...
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Mä oon päässy semmoseen ymmärrykseen, että sekä Ferrari että RB ovat silti kulukaton kannalla, mutta eivät ole tykänneet FOTAn toimista sen valvonnassa tms.
Huhuja tästä on liikkunut paljon, mutta faktoja ei ole juurikaan kuultu. Siitähän on ollut puhetta, että Red Bull olisi törsännyt liikaa viime vuonna. Asiaahan tutkittiin jonkin ulkopuolisen firmankin toimesta alkuvuodesta. Samat jutut ovat jatkuneet myös tänä vuonna, kun ainakin Monzassa muut tallit ihmetteli ihan ääneen sitä, miten RB pystyy kehittämään kauden aikana niin monia aeropaketteja rikkomatta RRA:ta.

Autospurtin foorumilla lueskelin tästä aiheesta, ja siellä esitettiin syyksi Ferrarin ja RB:n vastakkaiset näkemykset tulevaisuuden rajoituksista kehitystyössä. Ferrari haluaisi rajoittaa aerodynamiikan osuutta, kun taas RB mekaanista puolen kehityskuluja. Kumpikaan ei luovuttanut, eikä sopimukseen päästy.

Ja tässähän se FOTA:n valvoman kulukaton suurin ongelma onkin. Kun tallit pyrkivät valvomaan itse itseään samalla kuitenkin omaa etuaan ajaen, niin sovun saaminen on käytännössä mahdotonta. Se oli Bernie tai Ruoska-Max, joka tästä pari vuotta sitten varoitteli.

Tätä tukee, toistaiseksi, se, että Mäkki ja Mersu ovat vielä FOTAssa. Jos olisi riski, että Ferrari ja RB avaa rahahanat kokonaan, niin tuskimpa ainakaan Mäkki istuisi FOTAn pöydässä kauaa...
Mun mielestä molemmilla on syynsä RRA:n kannattamiseen. Ensinnäkin, jos neljä kärkitallia aloittaisi "taivas on rajana" -tyyppisen kulutuskilpailun, niin todennäköisesti McLaren olisi se, jolta ensimmäisenä löytyisi Nykänen kukkarosta. Kolmelta muulta tallilta löytyy takaa niin suuret yritykset, että ainakin periaatteessa niillä olisi mahdollisuus nostaa budjetit ihan uudelle tasolle. McLarenilla vastaavia rahoja tuskin on.

Toiseksi Mercedes on Brawn GP:n ajoista lähtien sitoutunut aika rankasti kulujen kaitsemiseen. Tästä syystä se ei välttämättä ole kovinkaan halukas kääntämään junaa, ja aloittamaan tallinsa uudelleenrakentamista.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3549
Eikös tuo rra ollut nyt jo päällä mutta sen ylittämisestä ei tullut mitään sanktiota?

Vai oliko tuo vain yksi lukemattomista huhuista asiaan liittyen?
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tiedähäntä onkohan tämä vanhakin uutinen,mutta mietinkin tuossa milloinkohan hän jää eläkkeelle?
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&p=26&news_id=201110349
Tälläisenä yleisluontoisena huomiona, niin on ihan kohteliasta muita foorumin käyttäjiä kohtaan kirjoittaa auki noiden linkkien taustoja. Moni käyttää tätä foorumia kännykällä, jolloin ei ihan jokaista linkkiä viitsi avata.

TÄMÄ SIIS MUILLEKIN KUIN MAUNOLLE TIEDOKSI!
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Tälläisenä yleisluontoisena huomiona, niin on ihan kohteliasta muita foorumin käyttäjiä kohtaan kirjoittaa auki noiden linkkien taustoja. Moni käyttää tätä foorumia kännykällä, jolloin ei ihan jokaista linkkiä viitsi avata.

TÄMÄ SIIS MUILLEKIN KUIN MAUNOLLE TIEDOKSI!
Asia on juurikin noin, kerrankin samaa mieltä, itse harvemmin viitsin linkkejä availla, vaan odotan että jos joku jotain on kommentoinut, niin kertoo pikkusen ees taustoista...
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3549
Kylläpäs menee aika nopeasti kun Watkinskin jo yli 80-vuotta.

Ansaittuja eläkepäiviä vain miehelle, hienoa työtä teki formuloiden parissa etenkin.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Watkins on maineensa ja kunnioituksensa ansainnut toimillaan.
Olisikohan mahdollista listata kuljettajia, jotka ovat Watkinsille henkensä velkaa. Häkkinen, Pironi ja Barrichello kuulunevat heihin?

Täytyy toivoa, ettei Gary Hartsteinia tulevaisuudessa usein tarvita radalla. Toki on selvää, että kuljettavat voivat luottaa häneen aivan kuin Watkinsiin aikoinaan.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Mä olen jo vuosia luullut että Watkins olisi ollut eläkkeellä. Mun mielestä ainakin siinä lääkäriautossa on ainakin istunut joku eri heppu. Watkins taisi muuten olla ensimmäinen sarjan mukana kulkenut lääkäri, eikä toisaalta hänenkään panostaan voida väheksyä esim. ratojen sairaalatilojen kehittämisessä tai ratavirkailijoiden kouluttamisessa onnettomuustilanteessa toimimiseen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös