Mauno Ahonen
Well-known member
Muistaakseni Sid on ollut pois tuosta lääkäri autosta jokusen vuoden, mutta muutoin jatkanut FIA:n leivissä.
Viimeksi muokattu:
Onko moottoriasiakkuuksien maksimimäärä jo poistettu? Jossain kohtaahan Renault asiaa ajoi, mutta en muista, että asialle olisi mitään tehty. Eli siis aiemmin ainakin oli joku katto, oliko se nyt sit neljä tallia. Renaultin asiakkaitahan on nyt jo neljä: RB, Lotus, Williams ja Caterham.Jääkös Marussia ensi kaudella ainoaksi Cosworthin koneita käyttäväksi talliksi, kun Williams tunnetusti siirtyy Renaultin koneisiin ja huhujen mukaan myös HRT: http://www.yallaf1.com/2011/12/12/hrt-could-dump-cosworth-for-renault/ ? :doubtful:
Pientä sivubisnestä? Fernandes ja Gascoyne HRT konsultteina vai? häh?It was reported at the end of last month that HRT, the struggling Spanish team, is set to begin working with a Cologne company co-owned by Tony Fernandes and Mike Gascoyne.
Fernandes and Gascoyne, best known for heading the Team Lotus/Caterham team, reportedly now also own “the design office of the former Toyota team”, according to the BBC in November.
Joskus aikaisemmin puhuttiin kolmesta "asiakastallista" (johon siis ei välttämättä sisältynyt mahdollinen tehdastalli). Nyt kun Renault ei ole enää tehdastalli, niin selvästikään tuo ei enää ole katto. Mutten muista uudempaakaan mainintaa asiasta nähneeni. Toisaalta on ymmärrettävää, että moottorivalmistajien vähentyessä moisia rajoituksia poistetaan, toisaalta Cosworth ei pitkään pysy mukana yhdellä tai kahdella tallilla. Se tarvitsee useamman asiakkaan pysyäkseen plussan puolella.Onko moottoriasiakkuuksien maksimimäärä jo poistettu? Jossain kohtaahan Renault asiaa ajoi, mutta en muista, että asialle olisi mitään tehty. Eli siis aiemmin ainakin oli joku katto, oliko se nyt sit neljä tallia. Renaultin asiakkaitahan on nyt jo neljä: RB, Lotus, Williams ja Caterham.
Caterhamin huhuttiin suunnittelevan HRT:lle rungot, mutta se huhu ehdittiin jo ampua alas HRT:n toimesta. (Miten moinen olisi sääntöjen puitteissa edes mahdollista on toinen juttu.)Uutisessa mielenkiintoisia kytköksiä:
Pientä sivubisnestä? Fernandes ja Gascoyne HRT konsultteina vai? häh?
Tuo pieni sivubisnes on kaiketi nimeltään Caterham Composites, jonka on tarkoitus väsäillä kaikennäköistä auto- ja ilmailuteollisuudelle.Pientä sivubisnestä? Fernandes ja Gascoyne HRT konsultteina vai? häh?
HRT tosiaan tyrmäsi sen, että Caterham suunnittelisi heidän autonsa, mutta ei sen sijaan tyrmännyt ajatusta, että ne valmistettaisiin Kölnissä. Ymmärrykseni mukaan se, mitä Fernandes on ostanut Toyotalta ei suinkaan ole suunnittelutoimisto, vaan komposiittipaja.Caterhamin huhuttiin suunnittelevan HRT:lle rungot, mutta se huhu ehdittiin jo ampua alas HRT:n toimesta.
Itselle tuli mieleen, että Fernandes on ostanut Toyotan F1-tallin tilat ja laitteet. Ilmeisesti tarkoitat samaa. Käsittääkseni em. omaisuus oli hetken aikaa varattuna sille Serbi tms. taustaiselle Balkanilta F1-sarjaan pyrkineelle tallille. Sen jälkeen ei ole vastaan tullut uutisia, mitä siellä nykyään touhutaan. Eli olisiko tuo omaisuus nyt sitten osa Caterhamia? Toki se omaisuus ei yksinään tee mitään, vaan pitää vielä olla henkilökuntaakin.HRT tosiaan tyrmäsi sen, että Caterham suunnittelisi heidän autonsa, mutta ei sen sijaan tyrmännyt ajatusta, että ne valmistettaisiin Kölnissä. Ymmärrykseni mukaan se, mitä Fernandes on ostanut Toyotalta ei suinkaan ole suunnittelutoimisto, vaan komposiittipaja.
Homma onnistuu samallalailla kun Red Bullin tapauksessa, 3 osapuoli suunnittelee rungon (Caterham Composites?) ja myy rungot molemmille talleille (Caterhan ja HRT).Caterhamin huhuttiin suunnittelevan HRT:lle rungot, mutta se huhu ehdittiin jo ampua alas HRT:n toimesta. (Miten moinen olisi sääntöjen puitteissa edes mahdollista on toinen juttu.)
Aero-osasto on ainakin kehittänyt ranskalaisen Mygalen F3:sta ja tällä hetkellä on tekeillä japanilaistehtaan on Le Mans -prototyyppi.Sen jälkeen ei ole vastaan tullut uutisia, mitä siellä nykyään touhutaan.
Lotus notesin mukaan taisi olla 40 henkilöä hankittu niihin hommiin ja pääjehuna hommaa pyörittää GascoyneToki se omaisuus ei yksinään tee mitään, vaan pitää vielä olla henkilökuntaakin.
Keiden?Taitaa F1 jäädä vielä haaveeksi heidän osaltaan vähäksi aikaa.
Meinaatko, että Lotus F1 team nimeäisi ensikauden autonsa samaksi kuin Team Lotus eli nykyisin Caterham?Mielenkiintoista kuitenkin, laskeeko GL viime kauden Team Lotus-autoa aidoksi Lotukseksi, jos tämä numerointiperiaate LF1T:ssä jatkuu. Muistan lukeneeni, että jo 70/80-luvulla TL:n ja GL:n autoilla oli joskus sama numero.
Minä en ainakaan tallipäällikkönä uskaltaisi palkata ketään Auer- ( http://www.alibi.fi/s/f/editor/images/2010/alibi_12_2010.jpg ) tai Järvilehto-nimistä. :dunno:http://plaza.fi/stadion/f1/uutiset/bergerin-sisarenpoika-tahtaa-formula-ykkosiin
Voidaanko totakin pitää "suomalaiskuskina" nimensä ansiosta? Sittenhän niitä on jo Räikkönen, Kovalainen, Timo, Vettel, Nico (suomalaisuus riippuu menestyksestä), ja Auer :eek!:
Unohdit Jarnonhttp://plaza.fi/stadion/f1/uutiset/bergerin-sisarenpoika-tahtaa-formula-ykkosiin
Voidaanko totakin pitää "suomalaiskuskina" nimensä ansiosta? Sittenhän niitä on jo Räikkönen, Kovalainen, Timo, Vettel, Nico (suomalaisuus riippuu menestyksestä), ja Auer :eek!:
Ja TimonUnohdit Jarnon