Neloselta poimittua (Westin komentti):
... "- Olen Kawasakille edullinen kuljettaja. En halua sanoa, että tämä pyörä on sontaa, sillä sitä se ei ole. Pyörää on toki vielä kehitettävä paljon, pyörittelee West." ... :nope:
Taitaa vikakasa olla turhan haastava paikka myös Mikalle? Mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä oikea kuski saa aikaan. Kunhan vain saisi kunnon tiimin ja tuen taakseen. :thumbup:
Toivon, ettei Mika mene Kawalle. Jos Hopkinsin kaltaisella kuskilla on vaikeuksia päästä 10 joukkoon, niin keltanokalle pisteille pääsykin voisi olla vaikeaa. Ja viime vuonna Hopkins oli sentään Suzukilla MM-4. ja useasti podiumilla. Kawasaki on vaikea ajettava, renkaat kulahtavat nopeasti, jolloin meno vaikeutuu entisestään. Japanilaiset pääsevät edelleen liikaa määräilemään pyörän kehityksestä yms., eurooppalaisia tarvitaan.
Elektroniikan rajoittamista harkitaan MotoGP-luokassa. TC määrää monen kuskin mielestä liikaa ajamista, pelkkä ranne olisi parempi keino ratkoa paremmuutta. Mutta monessa katupyörässä on jo TC, joka on kehitetty nimenomaan kilpa-ajovehkeissä. Teknistä kehitystä ei haluttaisi jarruttaa. Myöskään F1-tyylinen yhden toimittama elektroniikkapaketti ei saa kannatusta.
250cc tilalle kaavailtu uusi 600-luokka näyttää surkealta. Nelitahtiin siirtymisen syynä on sanottu, ettei 250cc ole tarpeeksi kiinnostusta, mutta uuteen luokkaan on vain Honda ollut innoissaan. Ja Honda ei haluaisi siitä merkkiluokkaa - eivätkä varmaan muutkaan! Saa nähdä mitä tästä tulee. FIM on heikko.
MSa:n mukaan Melandrille on annettu Brno aikaa näyttää nopeuttaan. Alunperin päätös korvaavasta kuljettajasta (Gibernau) piti tehdä jo Laguna Secan jälkeen, mutta Melandri ajoi siellä ilmeisen hyvin ennen virhettään.
Stoner on mestari myös tuulitunnelissa. Ducatin aero-asiantuntija Alan jenkins kehuu Stoneria lähes häviävän katteisiin. Rankka tuulitunnelitesti oli Stonerin mieleen: "Teen kaikkeni tullakseni vielä nopeammaksi. Hyvässä ajo-asennossa ovat myös Pedrosa ja Rossi, mutta monella superbike-kuskilla ei ole aavistustakaan, miten istutaan kunnolla."
Kaatumistilastoa:
Eniten on nurinmenoja ollut tällä kaudella Doningtonissa (75), sitten Assenissa ja Estorilissa (61 hanttausta). MotoGP-luokan (kisavknloput) kaatokunkku on toistaiseksi de Puniet (14 kertaa), sitten De Angelis (11).