Otto Hokkanen
Well-known member
Saas nähdä millaiseksi huominen ohjelma muodostuu. Johonkin väliin pitäisi tunkea WTCC:n top-10:n ja Formula 3:n aika-ajot...
1. Edoardo MORTARA ITA V Signature 2.11,165
[B] 2. Valtteri BOTTAS FIN M Prema 2.11,383[/B]
3. Laurens VANTHOOR BEL V Signature 2.11,594
4. Daniel ABT GER V Signature 2.11,919
5. Marco WITTMANN GER V Signature 2.11,937
Oiskohan ollut erilaiset vaihteiden välitykset?jossa mersedeksen moottorilla ei lähemmäs päässyt. Oli varmasti turhauttavaa kilpailla autoja vastaan, jotka kulkivat kovempaa suorilla ja joilla oli käytössä enemmän siipeä(ainakin tv:kuvasta näytti näin olevan).
Tuskin premalla noin "alokas" maiseen virheeseen sorruttaisi ja tuskin Bottas Art: teamin autolla koko kautta olisi väärillä välityksillä ajanut.Oiskohan ollut erilaiset vaihteiden välitykset?
Pisteet lasketaan F1-tyyliin 25-18-...-1.In order to further increase the appeal of Formula 3 and to help develop the careers of young aspirant racing drivers and engineers, a new FIA Formula 3 International Trophy for drivers has been created from 2011 onwards. Drivers who are registered to take part in a full season of a Formula 3 national series are eligible and the three highest-placed drivers in the final overall classification will qualify for a Formula One Super Licence, on the same basis as the FIA Formula 2 Championship.
The FIA Formula 3 International Trophy will be contested over six existing international events:
TBA Hockenheim
22.05 Pau :ahem:
31.07 Spa
14.08 Zandvoort
20.11 Macao
27.11 Korea
Olisivat kyllä saaneet Paun sijaan vaikka henkiinherättää legendaarisen Monacon F3-kisan. Ei etteikö Paussakin historia havisisi, mutta rata on mitä on.Oho, Jean Todt yrittää tehdä jotain F3:n tilanteelle! :thumbup:
Päin vastoin. FIA:n sarjaan pääsee mukaan vain, jos ajaa koko kauden jotain "kansallista" F3-sarjaa. Tämä ei siis ole kilpailija olemassa oleville F3-sarjoille, vaan yritys lisätä niiden vetovoimaa.Hyvä että jotain tehdään, mutta toisaalta tämä lienee viimeinen niitti Eurosarjan sinkkiarkkuun.
Niin, mutta ei kai Eurosarjaa kansalliseksi lasketa? Tarkoitin kommentillani sitä, että mikä funktio Eurosarjalle jää, kun merkittävin kansainvälinen sarja on tuo nyt julkistettu?Päin vastoin. FIA:n sarjaan pääsee mukaan vain, jos ajaa koko kauden jotain "kansallista" F3-sarjaa. Tämä ei siis ole kilpailija olemassa oleville F3-sarjoille, vaan yritys lisätä niiden vetovoimaa.
Olettaisin kyllä Euro-sarjan nimen omaan olevan tässä tarkoitetun "kansallisen sarjan", enkä oikein mielläkään Saksa-keskeistä kahden kansallisen sarjan (Saksa ja Ranska) fuusiota kansainväliseksi sarjaksi (vaikka se sitä kirjaimellisesti toki on). Ja toisekseen: en näe tällä International Trophylla mitään mieltä, jos Euro-sarjan kuljettajia ei laskettaisi mukaan. Macaostakin saisi täydet sarjapisteet joku sijalle 10+ ajanut Britannian mestaruussarjalainen?Niin, mutta ei kai Eurosarjaa kansalliseksi lasketa? Tarkoitin kommentillani sitä, että mikä funktio Eurosarjalle jää, kun merkittävin kansainvälinen sarja on tuo nyt julkistettu?
Tiedän toki, että Eurosarja on Saksan ja Ranskan sarjoista fuusioitu. Sikäli tietysti voitaisiin tulkita "kansalliseksi" ja tosiaan eihän siinä mitään mieltä olisi, että Eurosarjan osallistujat eivät pääsisi tuohon Trophyyn.Olettaisin kyllä Euro-sarjan nimen omaan olevan tässä tarkoitetun "kansallisen sarjan", enkä oikein mielläkään Saksa-keskeistä kahden kansallisen sarjan (Saksa ja Ranska) fuusiota kansainväliseksi sarjaksi (vaikka se sitä kirjaimellisesti toki on). Ja toisekseen: en näe tällä International Trophylla mitään mieltä, jos Euro-sarjan kuljettajia ei laskettaisi mukaan. Macaostakin saisi täydet sarjapisteet joku sijalle 10+ ajanut Britannian mestaruussarjalainen?