"Autokuumetta" ilmassa?

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Diesel-Pösö???

Onko tietoa Pösön dieseleistä?

Ongelmia, tyyppivikoja? Lie suht taloudellinen? Riittääkö lämmintä sisällä talvipakkasilla, varmaan sisätilan lämmitin tarpeen?

Kiikarissa Pösö 307 XR 2,0 HDI Wagon (vm 2003 ajettu 107 tkm ) lähinnä työmatka-ajoa varten ( n 50 km / suunta ), mutta tarvittaessa myös kevyttä tavaroiden kuljetusta. 12 500 e hintaa. Halvempiakin näyttää löytyvän, mutta yleensä enemmän ajettu.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Vesku sanoi:
Kiikarissa Pösö 307 XR 2,0 HDI Wagon (vm 2003 ajettu 107 tkm ) lähinnä työmatka-ajoa varten ( n 50 km / suunta ), mutta tarvittaessa myös kevyttä tavaroiden kuljetusta. 12 500 e hintaa. Halvempiakin näyttää löytyvän, mutta yleensä enemmän ajettu.
Löytyi kyllä juuri ja juuri alle 100 000 ajettu 2004:nen suunnilleen samalla hinnalla. Se taitaa tosin olla lastutettu ja myynnissä yksityisellä mikä on tietysti hiukan kaksipiippuinen juttu.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1569764
 

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Vesku sanoi:
Onko tietoa Pösön dieseleistä?

Ongelmia, tyyppivikoja? Lie suht taloudellinen? Riittääkö lämmintä sisällä talvipakkasilla, varmaan sisätilan lämmitin tarpeen?

Kiikarissa Pösö 307 XR 2,0 HDI Wagon (vm 2003 ajettu 107 tkm ) lähinnä työmatka-ajoa varten ( n 50 km / suunta ), mutta tarvittaessa myös kevyttä tavaroiden kuljetusta. 12 500 e hintaa. Halvempiakin näyttää löytyvän, mutta yleensä enemmän ajettu.
Se 2,0 litrainen HDI kone on todella varmatoiminen laite, meillä oli tallissa aikanaan jo vuonna 2000 se ihan ensinmäinen 90-hevosvoimainen, samoin 110 hevosvoimainen laite. Virittää sitä moottoria ei kannata alkuperäiset ominaisuudet riittävät vallan hyvin. 4,9 litraa sadalla on yhdistetty kulutus, mutta pitää muistaa, että 307 on kohtuullisen iso auto. Ja lisäksi sen normikulutukset ovat noin 2 desiä vähemän kuin todellisuus. Vähän reilu 5 litraa on todellisuutta.

Ainoa vika oikeastaan on se että, moottorin siirtopumppu voi hajota hyvinkin nopeasti suht uudestakin autosta. 90-hevosvoimaisen 2000 kuutioisen ja 110-hevosvoimaisen ainoa ero on se ettei 90-hevosvoimaisessa ole ahtoilman jäähdytintä. 110-hevosvoimaisessa oli jo alun alkaen ahtoilmanjäähdytin. 2000 kuutioisena 90 hevosvoimaiseen ei koskaan tullut ahtoilmanjäähdytystä ennen kuin iskutilavuus putosi 1560 kuutiosenttiin vuoden 2004 malliuudistuksessa. XR-Mallia ei kannata ostaa kannattaa ostaa XT. Koska XR-Malliin ei ainakaan vuoteen 2004 asti sisältynyt vakiona ilmastointia, jos se on vakiona ollut jo ostaessa . Auto on tyyppimerkiltään Peugeot 307 SW ei Peugeot 307 Wagon.
 
Viimeksi muokattu:

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
160581 sanoi:
Se 2,0 litrainen HDI kone on todella varmatoiminen laite... . XR-Mallia ei kannata ostaa kannattaa ostaa XT. Koska XR-Malliin ei ainakaan vuoteen 2004 asti sisältynyt vakiona ilmastointia, jos se on vakiona ollut jo ostaessa . Auto on tyyppimerkiltään Peugeot 307 SW ei Peugeot 307 Wagon.
Pitää käydä katsomassa ja ajamassa tänään uudelleen- viimeksi tutustuminen jäi 10 minuttiin...
Muistaakseni siinä joku AC-nappula oli, mutta ei varmastikaan automaatinen..:confused: ABSit ( ja hyvät renkaat )taitavat riittää, EPSiä ei taida vaimo haluta :dunno: Ajotyyli asiallisen rauhallinen ajokelit huomioiden.

Hieman tuo tehokkaampi malli tietysti kiinnostaa, mutta nyt taitaa olla viisainta pysyä perusmalleissa- varma taloudellinen käyttöauto tavoitteena.
Nuo tämän hetken muut autot ovat kaikki enemmän tai vähemmän "jotan muuta"... :eek:
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Juzo sanoi:
Juuri tämän takia tehokkaista autoista tykkäävät ihmiset ovat jo vuosikymmeniä käyttäneet nälkäänsä tuttua reseptia: Osta kerralla moottorin kokoinen moottori (Suosittelen esimerkiksi GM Chevroletin 454 cid V8 7,4 litraista pannua) ja laita siihen hieman alukantta ja remmiahdinta niin sulla on kädessä samantien 600 hv/1000Nm ja hintaa tuli tällä taalankurssilla 10 000 euroa tehdasuudelta paketilta. Ja tämä peli kestää myös nämä tehot ja väännöt,toisin kuin joku minikokoinen nuhapumppusingeri-4syl-moottori jota joutuu polkemaan 10 000 kierroksella että saa edes tehoja ulos ja puristuksia pitää olla enemmän kuin metalli jaksaa kestää kovin kauaa..

Positiivista on myös se,että mitä isompi moottori,sitä vähemmän se tarvitsee kierroksia liikuttaakseen sitä autonkoria vaikka 80 km/h ylämäkeen. Ja mitä vähemmän kierroksia kone tarvitsee,sitä vähemmän palaa polttoainetta. Ja ennenkaikkea: Kyyti on hitosti mukavampaa:thumbup:
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
On tullut tuossa selattua töissä vähän noita käytettyjen autojen myynti-ilmoituksia. Ekaksi autoksi kiinnostaisi vähän tällainen halvempi, korkeintaan 2500-3000 maksava. Ja siitä hinnaltaan alaspäin. Jos meinaan ekaksi OMAKSI autoksi tällaista niin mitä kaikkea kannattaa ensimmäistä auton ostoaan tekevän muistaa? Vinkkejä otetaan vastaan ettei mene ostamaan sitten sikaa säkissä.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Jos nyt ekaa autoa on ostamassa kannattaa alkaa haarukoimaan sitä että mistä oikeasti itse pitää. Oli se auto mikä tahansa, niin aina sen kanssa pärjää henkisesti paremmin, jos se on mieleinen. Tavallaan niitten vääjäämöttmien vikojen kanssa on helpompi elää. Sitten kun on haarukoitunut se mieleinen auto tai autot, niin kannattaa alkaa selailemaan merkkien nettifoorumeita. Noitten keskustelupalstojen search-toiminnolla alkaa löytymään tunnetut miinanpaikat.

Itse nyt en tiedä muuta kuin Bemareista jotain.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Kuten Skoda Fabia Combi -topikista voi todeta, uusi auto olisi nyt sitten pihassa. Katsotaan nyt minkälainen on pitkällä aika välillä. Vielä ainakin ollaan tosi tyytyväisiä (2 päivän käyttökokemus).
 
Ylös