ettelbruck
Well-known member
Ei oo päässy ajamaan kunnon nelivedolla liukkaalla tiellä...T. Salama sanoi:Pah, neliveto on ympäristöntuhoajien hapatusta polttoaineenkulutuksen kasvattamiseksi. Minulle etuveto on riittänyt tähän asti,
Ei oo päässy ajamaan kunnon nelivedolla liukkaalla tiellä...T. Salama sanoi:Pah, neliveto on ympäristöntuhoajien hapatusta polttoaineenkulutuksen kasvattamiseksi. Minulle etuveto on riittänyt tähän asti,
kc4197 sanoi:Saksalaisten epävirallinen mäkivertailu : Audi ja Torsen vastaan muu maailma.
Audi voitti :thumbup:
http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q
Näyttäisi että muilla alkaa elektroniset ajonhallintakikottimet tökkimään menohaluja jo alkurinteessä. Bemarikin nikeltyi heti ekaan töyssyyn. :nope:
Huonosti toteutettunahan nuo elektroniset menonpidättimet suorastaan estävät hankalassa paikassa etenemistä.
Joo taisi olla parivuotta vanha pätkä. Mikä tuossa Bemussa on sitten muuttunnut ? Tuon henkilöauton suoritus oli lähinnä luokkaa surkuhupaisa.Juzo sanoi:Taisi vaan olla käytössä tuo vanha xDrive.
MaranelloRed sanoi:Joo taisi olla parivuotta vanha pätkä. Mikä tuossa Bemussa on sitten muuttunnut ? Tuon henkilöauton suoritus oli lähinnä luokkaa surkuhupaisa.
Aika teoreettinen tilanne kun puhutaan maantiekäyttöön tarkoitetusta henkilöautosta. Käytännön etenemiskyky on jotain muuta, kuten tuolta sakemannien mäkivideosta käy ilmi.Juzo sanoi:Yksi torsenin heikkouksista on tuo kun auton kaksi pyörää on tyhjän päällä, niin auto ei liiku mihinkään.
Ei kovin liukkailta näytä tiet tälläkään hetkellä. Ruuhkaliikenteessä se on yks hailee mistä päästä auto vetää.ettelbruck sanoi:Ei oo päässy ajamaan kunnon nelivedolla liukkaalla tiellä...
Jeesus, mikä toinen idiootti.Lonso_567 sanoi:Ei kovin liukkailta näytä tiet tälläkään hetkellä. Ruuhkaliikenteessä se on yks hailee mistä päästä auto vetää.
Lonso_567 sanoi:Ei kovin liukkailta näytä tiet tälläkään hetkellä. Ruuhkaliikenteessä se on yks hailee mistä päästä auto vetää.
Näinhän se on. Useimpien kohdalla se mukavuus vaan useimman aikaa vuodesta rajoittuu takaluukussa komeilevaan merkintään. Tokihan kaikkeen voi varautua - toinen juttu onko siinä jotain järkeä.ettelbruck sanoi:Niin no, mä oon niin vanha että kuraisen tien varressa maalla on pitänyt pärjätä kardaanivetoisella ilman mitään hienouksia. Ja pärjättiin, jopa Ladalla ihan liian kauan jo neljännesvuosisata sitten.
Eihän se ollut se pointti vaan se että nelivetoisella se on paljon helpompaa ja ennenkaikkea MUKAVAMPAA
Tämä aamu ja yllätys yllätys. Noin 20 cm märkää paksua lunta. Kitkat, turbo ja ylämäki tallista lähdettäessä = siinähän istuu:mad_old: . Se joka väittää ettei nelivedolle ole muuta käyttöä Suomessa ja etenkin Lapissa puhuu silkkoa paskaa eli potaskaa. Syksyn sateet ja lumipeitteet suorastaan vaativat nelivetoa.MaranelloRed sanoi:Tule meille ja kato ikkunasta niin tulet toisiin aatoksiin.
Tietyissä oloissa joo mutta kyllä niillä puolensakin on. Pelkällä jäällä ne ovat tietenkin täysin hampaattomat ja vaaralliset mutta tietyissä lumisissa olosuhteissa pitoa kyllä löytyy uskomattomattoman hyvin. Itse siirryin kitkoihin muutama vuosi sitten ja totutteluahan se kyllä oli. Kitkat vain vaativa ennakointia ja varovaisuutta huomattavasti enemmän kuin hyvät nastarenkaat. Luistonesto auttaa ja kunnollinen turvaväli myös keliolosuhteiden muuttumisen huomioiminen on erittäin tärkeää.Zep sanoi:Itse olen tullut siihen johtopäätökseen, että kitkat pitäisi kieltää lailla.
Nastojen käyttäjien pitäisi maksaa mun mielestä melkoisia korvauksia valtiolle ja toisille kuskeille tuhoamastaan tiestä ja tuulilaseista!! Ainakaan PK seudulla ei nastoilla tee yhtään mitään!Zep sanoi:Kitkat on hyvät silloin kun ei tarvitse poistua ykkösluokituksen omaavalta tieltä.
Kitkat pitävät nastarenkaita paremmin lumella ja ovat meluttomat, mutta nastarenkailla pystyt liikkumaan peilijäälläkin kun vain hidastat vauhtia tarpeeksi. Kitkarenkailla on hetkiä jolloin et voi tehdä mitään vaikka olisi kuinka hiljainen vauhti.