bigbear
Well-known member
Jos 4 veto olisi täysin lukittu niin eikö jokainen pyörä silloin kykenisi välittämään 100% voimasta?
Meikäläisellä tulee tuollaiset 35 000 km/vuosi, joka sisältää 2-3 reissua talvisaikaan Pohjanmaalta pääkaupunkiseudulle. Ainoa paikka, missä noita nastoja tuulilasiin on sadellut, on Hämeenlinnan moottoritie. Ei niitä missään muualla tuulilasiin tule. Ja tiedä sitten tulisiko sielläkään, jos nopeusrajoituksia noudatettais. Aina se nimittäin on lentänyt ohittavasta autosta...bigbear sanoi:Nastojen käyttäjien pitäisi maksaa mun mielestä melkoisia korvauksia valtiolle ja toisille kuskeille tuhoamastaan tiestä ja tuulilaseista!! Ainakaan PK seudulla ei nastoilla tee yhtään mitään!
Mulle tulee vuosittain 60000km, josta puolet pk Uudellamaalla ja puolet muualla suomessa ja nastoja satelee ikkunaan siellä missä on suuri liikennetiheys. Eihän nastojen lentelemiset ole ongelma jos voi pitää kunnon turvavälejä.Zep sanoi:Meikäläisellä tulee tuollaiset 35 000 km/vuosi, joka sisältää 2-3 reissua talvisaikaan Pohjanmaalta pääkaupunkiseudulle. Ainoa paikka, missä noita nastoja tuulilasiin on sadellut, on Hämeenlinnan moottoritie. Ei niitä missään muualla tuulilasiin tule. Ja tiedä sitten tulisiko sielläkään, jos nopeusrajoituksia noudatettais. Aina se nimittäin on lentänyt ohittavasta autosta...
Eihän siinä mitään, jos tiet laitetaan sellaiseen kuntoon, jotta nastoja ei tarvitse. Valitettavasti vain väkirikas etelä saa ne kunnon luokitukset ja täällä sitten ei oo niin väliä onko lunta tai jäätä tiellä.
bigbear sanoi:Mulle tulee vuosittain 60000km, josta puolet pk Uudellamaalla ja puolet muualla suomessa ja nastoja satelee ikkunaan siellä missä on suuri liikennetiheys. Eihän nastojen lentelemiset ole ongelma jos voi pitää kunnon turvavälejä.
Ei, koska sehän olisi 400 %. Tai siis eivät voi yhtäaikaan. Kaikki pyörät voivat välittää 0-100 % ja summa on 100 % (kuten tietysti muillakin vetotavoilla). Täysin lukitussa kaikki renkaat pyörii samalla nopeudella, yksittäisen pyörän voiman välittyminen ajoalustaan rippuu sitten muusta jutusta (kitka).bigbear sanoi:Jos 4 veto olisi täysin lukittu niin eikö jokainen pyörä silloin kykenisi välittämään 100% voimasta?
Niin, ainakaan PK seudulla. Pitäisikö kaikkien sitten muuttaa sinne?bigbear sanoi:Nastojen käyttäjien pitäisi maksaa mun mielestä melkoisia korvauksia valtiolle ja toisille kuskeille tuhoamastaan tiestä ja tuulilaseista!! Ainakaan PK seudulla ei nastoilla tee yhtään mitään!
Miksi suola tienpintoja söisi? En usko sillä olevan kemiallista murentavaa vaikutusta bitumiin. Tien kulutusta se voi lisätä välillisesti, koska pinta pysyy sulana nastarenkaiden uratyöskentelylle. Sitä on vaikeampi arvioida miten suola vaikuttaa routavauroiden ilmaantumiseen.PeeVee79 sanoi:Kumpikohan tienpintoja enemmän syö, älytön suolan kylväminen, vai nastat? Joku joka tietää, voi vastata.
Ei, mutta täällä jo autoilevat voisivat harkita jotain muuta kuin nastarenkaita, kun tiet kerran niin hyvin suolataan ja hoidetaan. Ilmanlaatu paranisi siinä sivussa.Niin, ainakaan PK seudulla. Pitäisikö kaikkien sitten muuttaa sinne?
Siinä on yksi ongelma. Kotonurkilla viimeistä kilometriä EI hoideta käytännössä lainkaan. 99% ajoista pärjäisimme kitkoilla mutta sitten kuitenkaan ei.Lonso_567 sanoi:Ei, mutta täällä jo autoilevat voisivat harkita jotain muuta kuin nastarenkaita, kun tiet kerran niin hyvin suolataan ja hoidetaan. Ilmanlaatu paranisi siinä sivussa.
Jr- sanoi:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1560436
Tuosta sais kivan harrastepelin sopivalla rahalla.
Kyllähän tuosta sen 450hp saa irti ja suhteellisen helpollakin. Viron pojat kääntää ohjauksen vasemmalle jos ohjaus oikealla haittaa. Osia saa hyvinkin vai meinaatko, että tuo on Mitsun ainoa 2,5l V6 koneella oleva tuplaturbovehje? Muuten tohon menee ihan normaalit Galantin osat paitsi voimansiirron osalta joka taas on peräisin gt2000 Mitsusta.Oho sanoi:Ihanko totta, moderni kireä turbo jolle voi olla aika hankala harrrastajan juuri tuunausta ja lastutusta kummempaa tehdä ja jossa ohjauskin oikealta. Osien saatavuus voi Suomessa olla niin ja näin ja kenties olematonta koska auto tuskin on sellaisenaan edes ollut Suomen tuontiohjelmassa. Ei ihan äkkiä tulis kyllä harrrasteajoneuvona mieleen.
Ja sitten käy näin: http://www.youtube.com/watch?v=prOQ2gavNRIJr- sanoi:Kyllähän tuosta sen 450hp saa irti ja suhteellisen helpollakin.
Vai että helpolla, ans ku mä arvaan, lastutetaan peli ahtopaineiden nostamiseksi suunnilleen tuplaan, vaihdetaan ehkä imusatsi ja osa pakoputkistoa paremmin hengittäviin ja rukoillaan, että koneen alakerta kestää pidempään kuin pari tuntia. Toi vois olla suhteellisen helppoa, runkolaakereiden, veivien ja mäntien vaihtaminen ei enää ole helppoa eikä liioin puristussuhteen tiputtaminen muutaman millin kuparitiivisteellä.Jr- sanoi:Kyllähän tuosta sen 450hp saa irti ja suhteellisen helpollakin. Viron pojat kääntää ohjauksen vasemmalle jos ohjaus oikealla haittaa. Osia saa hyvinkin vai meinaatko, että tuo on Mitsun ainoa 2,5l V6 koneella oleva tuplaturbovehje? Muuten tohon menee ihan normaalit Galantin osat paitsi voimansiirron osalta joka taas on peräisin gt2000 Mitsusta.
Eikö sua sitten haittaa?Jr- sanoi:Viron pojat kääntää ohjauksen vasemmalle jos ohjaus oikealla haittaa.
Itseä ei haittaisi, mutta vähän ihmettelen silti noita JR:n puheita. Mitään järkeä alkaa ohjauksen puolta vaihtamaan tai muuten tuunaamaan hienoa autoa.patriot sanoi:Eikö sua sitten haittaa?
No en olisikaan tekemässä autolle mitään ihmeellistä, en edes vaihtaisi kätisyyttä.Zaikom sanoi:Itseä ei haittaisi, mutta vähän ihmettelen silti noita JR:n puheita. Mitään järkeä alkaa ohjauksen puolta vaihtamaan tai muuten tuunaamaan hienoa autoa.