Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Noniin..kyllä mä uskon että heikin hommat mäkillä on ohi. Talliin on tyrkyllä nyt sekä nico että kubica. Tosin haluaako kumpikaan aisurin hommia, vai ovatko enemmän sittenkin master-tyyppisiä?

Mulla tulee heikistä mieleen yhdistelmä Trulli-Heidi-Jenson (melko monipuolinen kaveri siis). Vaikea ohittaa, auttamattoman hidas kisassa, mutta nopea yhden kierroksen mies. Toivotaan että heikki pääsee edes intian voimalle ajamaan.
Harmi että tuo hieno mäkki pesti ei poikinut uutta "häkkistä", koska räikkösen tasolle ei vauhdin puolesta ole ikinä asiaa.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Kappas vaan, Maikkarin toimittajat ovat vaihteeksi älynneet kysyä Heikiltä asiallisen kysymyksen.

[url=http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/08/936358]Maikkari[/url] sanoi:
Mikä siellä Unkarissa (Heikki oli viides) meni pieleen?

- Renkaat eivät toimineet niin kuin niiden piti. Ne kävi liian kuumina ja siellä taisi ajamisen suhteen olla vähän liian paljon runttaamista ja sen takia ne antoivat aikaisessa vaiheessa vetoa jo periksi. Siinä se suurin ongelma Unkarissa oli. Sitten autossani oli siellä erilaiset jarrut kuin Lewisillä ja sieltä lähdetään nyt hakemaan parempaa suorituskykyä tähän viikonloppuun.
Eli siinäpä sitten tuli lopulta selvitys siihen miksi Kovis jäi ensimmäisellä stintillä liki sekunnin per kierros joukon keulilla kiitävästä tallikaveristaan. Heikki on runtannut liian innokkaasti alkukierroksilla ja pilannut siinä renkaansa. Arvattavasti tämä oma virhe harmitti niin paljon, ettei miehestä irronnut kilpailun jälkeen monta sanaa.

Mikähän merkitys noilla Hämiksen autoon verrattuna erilaisilla jarruilla on ollut Koviksen kisavauhtiin? Muistelen tiimin tiedottaneen Heikille kolmannella stintillä radion kautta, että etujarrut kuumenevat liian paljon.

No, toivottavasti edelliskisan virheistä on otettu opiksi ja Heikinkin auto alkaa taas kulkea Valenciassa vauhdikkaammin, nyt kun tallikin on lisännyt panoksia peliin esittämällä "tulos tai ulos"-ukaasin. Heikki on kuitenkin selvästi edelleen McLarenin ykköskandidaatti ensi vuoden vapaan kuskipaikan ottajaksi. Sikäli kun Whitmarshin sanoihin on luottamista, Rosberg ja Kubica pääsevät neuvottelemaan McLaren-paikasta ainoastaan mikäli Kovis ei saa McLareniaan kulkemaan tulevissa kisoissa odotusten mukaisesti.
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
Hamiltonilla asiaa...

- Osuin seinään, mutten oikein edes tuntenut osumaa. Rikoin vain etusiiven, mutta sitä ei valitettavasti pystytty korjaamaan, koska meillä ei ollut varaosia. Toivottavasti saamme uuden siiven huomiseksi tai muuten meidän täytyy tehdä jotain muutoksia. Meillä ei ole olemassa montaa sellaista siipeä, Hamilton totesi.
Ja kaikkihan tietää, mistä sellaisen siiven huomenna saa. :dunno:

Heikillä meni hyvin harkat ja tuntuu olevan todella luottavainen autoon. Hyvin on pakko mennä, muuta vaihtoehtoa ei enää tässä vaiheessa ole. Tulos tai ulos.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Ja kaikkihan tietää, mistä sellaisen siiven huomenna saa. :dunno:

Heikillä meni hyvin harkat ja tuntuu olevan todella luottavainen autoon. Hyvin on pakko mennä, muuta vaihtoehtoa ei enää tässä vaiheessa ole. Tulos tai ulos.
Näin se on. Valenciassa ja Spassa on tehtävä tulosta. Olisinkin ihmetellyt, jos jatko olisi näillä näytöillä tullut, ei ne muut avut kuitenkaan niin paljoa voi auttaa, jos se pääasia eli nopeus ja tasaisuus on hukassa. Nurre oli hyvä, Unkari välttävä, nyt pitäisi saada kaksi vähintään hyvää suoritusta aikaan. Miten mahtaa tuo paine vaikuttaa? Meneekö homma vielä enemmän väkinäiseksi ja tulosta ei taaskaan tule vai saako Heikki ison vaihteen silmään?
 

Eetoss

Aloittelija
Liittynyt
28.7.2009
Viestit
113
Näin se on. Valenciassa ja Spassa on tehtävä tulosta. Olisinkin ihmetellyt, jos jatko olisi näillä näytöillä tullut, ei ne muut avut kuitenkaan niin paljoa voi auttaa, jos se pääasia eli nopeus ja tasaisuus on hukassa. Nurre oli hyvä, Unkari välttävä, nyt pitäisi saada kaksi vähintään hyvää suoritusta aikaan. Miten mahtaa tuo paine vaikuttaa? Meneekö homma vielä enemmän väkinäiseksi ja tulosta ei taaskaan tule vai saako Heikki ison vaihteen silmään?
Heikkihän sai julkisen palautteen Renulla (flavion kommentit Heikin veljeen liittyen yms) kun alussa homma ei toiminut. Sittenhän ajettiin hyviä kisoja. Toivottavasti nyt tapahtuu sama ilmiö kun martti antoi niitä tulos tai ulos-kommentteja :alppu:
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Maikkarin Oskari Saari päättelee blogissaan, että Heikki on jo aloittanut neuvottelut muidenkin tallien kuin McLarenin kanssa. Tämähän kuulostaa hyvinkin uskottavalta, koskapa McLaren ei ole vielä toistaiseksi halunnut vahvistaa Heikin jatkosopimusta. Saaren mukaan Toyota ja Williams saattaisivat olla hyviä vaihtoehtoja mikäli Koviksen pesti McLarenilla päättyy tähän vuoteen.

Eli nyt kun McLaren on lopultakin saanut autonsa kilpailukykyiseksi, niin Heikin pitäisi saada Valencia ja muutama muukin lähitulevaisuuden kilpailu onnistumaan nappiin, jolloin palkintopallisijoitukset ja voitotkin olisivat ihan mahdollisuuksien rajoissa. Aika-ajothan ovat aina olleet Heikin vahvaa aluetta ja tällä kaudella on kisavauhtikin ollut useamman kerran samaa tasoa Lewisin kanssa, mutta keskeytyksiä on vaan tullut liikaa. Vahvat näytöt tietysti parantaisivat Heikin neuvotteluasemia McLarenilla, mutta samalla tulisi kiillotettua Hamiltonin kakkoskuskina haalistunutta ansioluetteloa muidenkin tallien silmissä.

Jos nyt sattuisi käymään niin ikävästi että Heikki saa potkut McLarenilta, niin itse ainakin haluaisin nähdä Koviksen rökittävän Hämiksen mahdollisimman monta kertaa loppukauden aikana. ;)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Voi mennä ohikin, mutta olen kuvitellut Michelien vastaavan joidenkin muidenkin Briatoren managerointiyhtiön kuljettajien käytännön asioista. Briatoren puljuhan on Heikin lisäksi esim. Alonson ja Webberin taustalla samoin kuin Renault'n juniorikuljettajien.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Voi mennä ohikin, mutta olen kuvitellut Michelien vastaavan joidenkin muidenkin Briatoren managerointiyhtiön kuljettajien käytännön asioista. Briatoren puljuhan on Heikin lisäksi esim. Alonson ja Webberin taustalla samoin kuin Renault'n juniorikuljettajien.
Minä taas olen siinä käsityksessä, että sen enempää Heikki kuin Alonsokaan ei enää ole Briatoren/Michelien/Renaultin lieassa. Alonson osalta se käsittääkseni päättyi, kun McLaren-sopimus solmittiin Briatoresta tietämättä, ja Heikin kanssa sopimus yksinkertaisesti lakkasi olemasta voimassa (eikä uusittu). Voin toki olla väärässä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Minä taas olen siinä käsityksessä, että sen enempää Heikki kuin Alonsokaan ei enää ole Briatoren/Michelien/Renaultin lieassa. Alonson osalta se käsittääkseni päättyi, kun McLaren-sopimus solmittiin Briatoresta tietämättä, ja Heikin kanssa sopimus yksinkertaisesti lakkasi olemasta voimassa (eikä uusittu). Voin toki olla väärässä.
Renault ja Briatoren manageritouhut eivät varsinaisesti ole yhteydessä toisiinsa. Alonso on yhä Briatoren managerointiyhtiön asiakas, sen saattoi taas tänään lukea useammastakin paikasta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Renault ja Briatoren manageritouhut eivät varsinaisesti ole yhteydessä toisiinsa. Alonso on yhä Briatoren managerointiyhtiön asiakas, sen saattoi taas tänään lukea useammastakin paikasta.
Mennyt siis osa uutisista ohi. Mutta tuohon liittyen, eikö Kovalainen kuitenkin ole/ollut Renaultin/Michelien manageroima, eikä Briatoren?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mennyt siis osa uutisista ohi. Mutta tuohon liittyen, eikö Kovalainen kuitenkin ole/ollut Renaultin/Michelien manageroima, eikä Briatoren?
Minun käsittääkseni Renault ei ole koskaan varsinaisesti manageroinut ketään, vaan kaikki Renault-junnut ovat automaattisesti menneet Briatoren managerointipuljun asiakkaiksi F1:iin päästessään. Näin tekivät myös Kovalainen, Alonso ja mm. Nelson Piquet Jr. Kaikilla Briatoren "tallin" kuskeilla on oma, henkilökohtainen asiainhoitajansa (Kovalaisella Michelit, Alonsolla Luis Garcia), joka vastaa tämän sopimuksista ynnä muusta, ja Briatore toimii näiden yläpuolella.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Minun käsittääkseni Renault ei ole koskaan varsinaisesti manageroinut ketään, vaan kaikki Renault-junnut ovat automaattisesti menneet Briatoren managerointipuljun asiakkaiksi F1:iin päästessään.
Renault kyllä manageroi nuoria lupaavia kuljettajia Renault Driver Development Programminsä (RDD) kautta. Renaultin F1-talliin päästessään tilanne tietysti muuttuu, koska Renaultin tallipäällikkö (ja siis työnantajan edustaja) on Briatore. Tosin kuten Kovalaisenkin kommenteista taannoin kuultiin, ei mies edes juurikaan tavannut Flaviota, vaikka oli tallin testikuski. Käytännön asioita hoiti Bruno Michel.
Näin tekivät myös Kovalainen, Alonso ja mm. Nelson Piquet Jr. Kaikilla Briatoren "tallin" kuskeilla on oma, henkilökohtainen asiainhoitajansa (Kovalaisella Michelit, Alonsolla Luis Garcia), joka vastaa tämän sopimuksista ynnä muusta, ja Briatore toimii näiden yläpuolella.
Alonsolla (ja Webberillä) ei mielestäni ollut mitään kontakteja Renaultiin, vaan heidän sopimuksensa olivat puhtaasti Briatoren hoitamia. Piquet jr:sta en ole varma, koska hän on ollut lähinnä isänsä manageroima uransa aikana. Ainakaan kukaan näistä ei ole kuulunut RDD:n piiriin (toisin kuin Kovalainen ja vaikkapa Grosjean).
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Renault kyllä manageroi nuoria lupaavia kuljettajia Renault Driver Development Programminsä (RDD) kautta.
Toki, mutten liittäisi sitä tähän. Renault on koko tallin uuden tulemisen ajan käyttänyt testikuljettajanaan nuorta ja lupaavaa kuljettajaa, joka on poikkeuksetta tehnyt managerointisopimuksen Briatoren kanssa. Tähän tehtävään on päästy sekä RDD:stä (Kovalainen, Grosjean, di Grassi, Lopez) että sen ulkopuolelta (Alonso, Piquet, Montagny), eikä RDD sikäli ole olennainen tässä asiassa. Bourdaisin Renault-testitunnustelujen perusteella vaikuttaisi toisaalta myös, että Briatoren yhtiön asiakkaaksi suostuminen on pakollista testipestin saadakseen.

Renaultin F1-talliin päästessään tilanne tietysti muuttuu, koska Renaultin tallipäällikkö (ja siis työnantajan edustaja) on Briatore. Tosin kuten Kovalaisenkin kommenteista taannoin kuultiin, ei mies edes juurikaan tavannut Flaviota, vaikka oli tallin testikuski. Käytännön asioita hoiti Bruno Michel.

Alonsolla (ja Webberillä) ei mielestäni ollut mitään kontakteja Renaultiin, vaan heidän sopimuksensa olivat puhtaasti Briatoren hoitamia. Piquet jr:sta en ole varma, koska hän on ollut lähinnä isänsä manageroima uransa aikana. Ainakaan kukaan näistä ei ole kuulunut RDD:n piiriin (toisin kuin Kovalainen ja vaikkapa Grosjean).
Alonso, Piquet ja Webber eivät kuuluneet RDD:hen, mutta Piquet'lla ja Webberillä oli Renault- (tai Webberin tapauksessa vielä Benetton-) kontakti sitä kautta, että he toimivat tallin testikuljettajana ennen nousuaan F1:iin. Alonsolla oli toki sopimus Briatoren kanssa jo ennen kuin hän ajoi tallissa, ja sikäli hän on poikkeus. Edelleen, Briatore toimii kahdessa asemassa, Renault'n tallipäällikkönä sekä managerointiyhtiönsä johtajana.
 
Viimeksi muokattu:

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
tässä nähtiin HK:n paineensietokyky. Kovat puheet ennen sessiota että nyt paalulta voittoon ylivoimaisella autolla, nyt puppeloi varman paalun viimeisen mutkan järkyttävällä virheyhdistelmällä. Miehellä ei ole selvästikään minkäänlaista kykyä pitää paineita kasassa tosipaikan tullen, nyt voisi sanoa jo heikin uran ja suomalaisten moottoriurheilumenestyksen kannalta lopullisesti - valitettavasti
 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Kyllähän noita virheitä kaikille tulee. Ihan hieno suoritus Heikiltä.. katsotaan nyt miten tuota bensaakin on tankissa. Tuo aikaero Elwikseen on käytännössä olematon.
 

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
tässä nähtiin HK:n paineensietokyky. Kovat puheet ennen sessiota että nyt paalulta voittoon ylivoimaisella autolla, nyt puppeloi varman paalun viimeisen mutkan järkyttävällä virheyhdistelmällä. Miehellä ei ole selvästikään minkäänlaista kykyä pitää paineita kasassa tosipaikan tullen, nyt voisi sanoa jo heikin uran ja suomalaisten moottoriurheilumenestyksen kannalta lopullisesti - valitettavasti
Siis Kovalainen on mielestäsi surkea kun ajaa vanhoilla osilla virheiden sävyttämän kierroksen käytännössä yhtä nopeasti kuin Hamilton?
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Siis Kovalainen on mielestäsi surkea kun ajaa vanhoilla osilla virheiden sävyttämän kierroksen käytännössä yhtä nopeasti kuin Hamilton?
Jäi jälleen toiseksi kuten koko mclaren-uransa aikana. käytännössä yhtä nopeasti tarkoittaa kiertelemättä että oli hitaampi kuin tallitoverinsa oman mokailuidensa takia - taas.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös