Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Grand Prix +, eli Joe Sawardin ja David Tremaynen nettilehti, antoi myös kuskeille arvosanat. Kympin saivat Vettel, Button, Alonso ja joku Heikki.
Häntäpäässä ajelevien kuskien osalta jäävät hyvät suoritukset liian usein havaitsematta, mutta niinpä jäävät näköjään virheetkin.

Barcelonassa Kovalainen joutui keskeyttämään tehtyään ajovirheen. Kanadassa Heikki tuli ensimmäiselle varikkokäynnille omin lupinensa, mikä sekoitti tallin taktiikkakuviot. (Kanadasta eteenpäin Kovalaisella ei tosin enää yritetty ajattaa pidempiä stinttejä kuin kuski itse halusi -- taisi kapinoinnista siis jotain hyvääkin seurata.) Trulli oli usein starteissa parempi, joten tältäkään osin Kovalaisen kausi ei ollut kympin arvoinen.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8398
Sijainti
Vantaa
Häntäpäässä ajelevien kuskien osalta jäävät hyvät suoritukset liian usein havaitsematta, mutta niinpä jäävät näköjään virheetkin.

Barcelonassa Kovalainen joutui keskeyttämään tehtyään ajovirheen. Kanadassa Heikki tuli ensimmäiselle varikkokäynnille omin lupinensa, mikä sekoitti tallin taktiikkakuviot. (Kanadasta eteenpäin Kovalaisella ei tosin enää yritetty ajattaa pidempiä stinttejä kuin kuski itse halusi -- taisi kapinoinnista siis jotain hyvääkin seurata.) Trulli oli usein starteissa parempi, joten tältäkään osin Kovalaisen kausi ei ollut kympin arvoinen.
Toki Kovalaisen kausi ei ollut virheetön, mutta eipä olleet muidenkaan edellä mainittujen. Ei edes Vettelin. Keskellä kautta starteissa Trulli oli avistuksen parempi, mutta loppukaudesta taisi Kovalainen ottaa muistaakseni kolmessa neljässä viimeisessä kisassa ehkä kauden parhaat startit nousten taistelemaan sijoille 13-15.
 
Viimeksi muokattu:

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Häntäpäässä ajelevien kuskien osalta jäävät hyvät suoritukset liian usein havaitsematta, mutta niinpä jäävät näköjään virheetkin.

Barcelonassa Kovalainen joutui keskeyttämään tehtyään ajovirheen. Kanadassa Heikki tuli ensimmäiselle varikkokäynnille omin lupinensa, mikä sekoitti tallin taktiikkakuviot. (Kanadasta eteenpäin Kovalaisella ei tosin enää yritetty ajattaa pidempiä stinttejä kuin kuski itse halusi -- taisi kapinoinnista siis jotain hyvääkin seurata.) Trulli oli usein starteissa parempi, joten tältäkään osin Kovalaisen kausi ei ollut kympin arvoinen.
Nuo Trullin "paremmat" startit eivät näy ainakaan tilastoissa..

Parhaat starttaajat kaudella 2011
1. Michael Schumacher (34)
2. Sebastien Buemi (29)
3. Heikki Kovalainen (28)
4. Vitantonio Liuzzi (20)
5. Kamui Kobayashi (19)

Eniten ohituksia ekalla kierroksella
1. Michael Schumacher (40)
2. Sebastien Buemi (30)
3. Heikki Kovalainen (26)
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Barcelonassa Kovalainen joutui keskeyttämään tehtyään ajovirheen. Kanadassa Heikki tuli ensimmäiselle varikkokäynnille omin lupinensa, mikä sekoitti tallin taktiikkakuviot. (Kanadasta eteenpäin Kovalaisella ei tosin enää yritetty ajattaa pidempiä stinttejä kuin kuski itse halusi -- taisi kapinoinnista siis jotain hyvääkin seurata.)
Kokonaisuudessaan alkukausi haiskahti, että Kovalaista koitettiin taktiikoilla pitää Trullin takana. Lähinnä näkisin, että kauden loppua kohden Heikki voitti tiimin itselleen.
Trulli oli usein starteissa parempi, joten tältäkään osin Kovalaisen kausi ei ollut kympin arvoinen.
Tämä taisi olla vitsi? :)
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Kuinkahan monta kertaa Heikki sanoi sanan tota Arto Nybergin ohjelmassa? :D Ainakin 100 kertaa varmaan :wall:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Häntäpäässä ajelevien kuskien osalta jäävät hyvät suoritukset liian usein havaitsematta, mutta niinpä jäävät näköjään virheetkin.
Kuten jo todettua, teki Heikki loppujen lopuksi varsin vähän virheitä. Kanadan varikkosähläyksen taustat jäivät ainakin minulle varsin epäselviksi ja uskoisin kyseessä olleen kommunikaatio-ongelmat, eikä suoranaisesti kuskin virhe. Startitkin Kovalainen käänsi kauden loppua kohden viimein vahvuudeksi.

Mitä itse arvosanaan tulee, niin voin kyllä hyvin nähdä millä argumenteilla siihen on päästy, eikä se suuri vääryys ole. Itse en vastaavaa numeroa antaisi lähinnä siitä syystä, ettei ynnämuiden kärkikuskina ajaminen ole kuljettajalle kummoinen testi.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kuinkahan monta kertaa Heikki sanoi sanan tota Arto Nybergin ohjelmassa? :D Ainakin 100 kertaa varmaan :wall:
Ei kyllä särähtänyt itsellä kertaakaan korvaan... Toisaalta kun sen kerran huomaa niin sitä ei voi olla huomaamatta.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Ei ollut vitsi. Minua ainakin harmitti useasti kauden mittaan, kun Heikki teki hyvää työtä aika-ajoissa ja kadotti sitten kaiken saavuttamansa edun heti startissa.
Heikki ajoi kalustoon nähden hyviä aika-ajoja mutta otti loistavia startteja ja menetti alkukisan aikana lähdössä saavuttamansa sijoitukset takaisin niitä vastustajia vastaan joilla oli parempi auto.:ahem:
 

Eetoss

Aloittelija
Liittynyt
28.7.2009
Viestit
113
Ei ollut vitsi. Minua ainakin harmitti useasti kauden mittaan, kun Heikki teki hyvää työtä aika-ajoissa ja kadotti sitten kaiken saavuttamansa edun heti startissa.
Itsellä oli kans sama tuntuma Heikin menosta alkukaudesta. Loppukausihan meni starteissa hyvin. Millainen se Barcelonan ajovirhe oli? En muista ollenkaan.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Itsellä oli kans sama tuntuma Heikin menosta alkukaudesta. Loppukausihan meni starteissa hyvin. Millainen se Barcelonan ajovirhe oli? En muista ollenkaan.
Barcelonassa Kovalaisella oli koetteleva kisa. Startissa Trulli meni ohi ja pääsi siksi Kovalaista ennen renkaiden vaihtoon, vaikka Heikillä oli kuluneemmat renkaat jo lähdössä (oli käyttänyt niitä aika-ajojen toisessa osiossa). Toisella stintillä kovemmilla renkailla ajanut Kobayashi hidasti edessä Heikin vauhtia, joten Trulli kasvatti eroaan Kovalaiseen. Kolmannen stintin alussa Kovalainen yritti vielä kiriä Trullin etumatkaa kiinni, mutta joutui väistämään kierroksella ohittaneita autoja radan likaisella puolella ajellen ja heti sen jälkeen matka katkesi ulosajoon ja rengasvalliin.

Nyt kun tarkemmin katsoo, niin ainoastaan neljä starttia erottuvat silmiinpistävän huonoina Heikin kannalta kaudella 2011. Barcelonassa ja Spassa Kovalainen pääsi aika-ajojen toiseen osioon, joten molempien kisaviikonloppujen sunnuntaina oli harmillista nähdä Trulli Heikin edellä ensimmäisen kierroksen jälkeen. Spassa tosin taisi olla jotain kolarointia eka mutkassa, mutta huono startti se oli Heikille yhtä kaikki. Myös Monacossa ja Singaporessa Kovalainen oli Trullin edellä aika-ajoissa, mutta Trulli oli Kovalaisen edellä ensimmäisen kierroksen jälkeen.

Toisaalta Monzassa Trulli oli parempi aika-ajoissa, mutta Kovalainen meni Trullin ohi jo startissa. Ja Japanista alkaen Heikki oli tosiaan kauden loppupään kisoissa Lotuksen parempi lähtökiihdyttäjä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös