Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Erinomaisen aika-ajon jälkeen jälleen kerran epäonnistunut kisa. Kyllä saa Heikki alkaa pikkuhiljaa katselemaan uutta työpaikkaa jos ei kisasuoritukset tuosta parane. Alkoi heti alusta jäämään Hamiltonille ja vauhti näytti vaan hidastuvan koko ajan kisan edetessä, kuten Heikille usein näyttää käyvän. Kyllä Kimi olisi ainakin pitänyt pystyä pitämään takana, ja kun Hamiltonilta meni se varikkokäynti perseelleen niin periaatteessa olisi pitänyt kyllä pystyä Hamiltonkin lyömään. Mutta kun ei vauhti riitä niin se ei riitä.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Kyllä jos ovat valmiita ottamaan rangaistuksen mukisematta vastaan.
kiitos valaisevasta informaatiosta.
Mä itse en sen sijaan ole valmis ottamaan minkäänlaisia henkilökohtaisuuksia tällä foorumilla vastaan, olipa sotilaan syyt niille ihan mitkä tahansa.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Kyllähän tuo kisa aika pitkälti meni kuten monesti aiemminkin Heikin osalta, en tiedä sitten eikö Heikki uskalla ajaa kovempaa ettei renkaat sula alle kuten joskus on käynyt, vai vääntääkö sitten ihan täysillä hampaat irvessä mutta ei vaan kule kovempaa?

Ihmeellisesti kyllä heitteli kierrosajat kun mitä live timingia kattelin, välillä Heikki saattoi pistää nopeimman kierrosajan koko top 5:sta, mutta sitten seuraava kierros saattoikin olla jo puoli sekkaa hitaampi kuin muilla. Aika tasaisesti kuitenkin jäi sen ehkä puoli sekkaa kierroksella Hamiltonille. Välillä Heikki pysyi monta kierrosta suurin piirtein Hamiltonin ja Rubensin vauhdissa tai oli kymmenyksen tai kaksi nopeampikin, mutta sitten tuli taas hitaampia kierroksia.

Se mitä kans huomasin niin Heikki teki usein pohjat ykkössektorille, mutta sitten kahella viimesellä saattoi tulla pari kymmenystä molemmissa takkiin. Johtuiko tämä auton eroista Hamiltoniin, ajolinjoista, säädöistä, renkaista vai ihan vaan kuskista? Tiedä häntä.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Jarrut näytti pölläyttelevän enemmän kuin muilla, ainakin edestä vasemmalta. Oliko siellä jotain probleemia?

Olen Heikkiin uskonut, mutta nyt oli kyllä liian mones kerta, kun vauhti on hyvän aika-ajon jälkeen keskinkertaista. Huonolta näyttää jos kisavauhti on tuossa!
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Heikin oikea eturengas oli kuoriutunut viimeisen stintin alkuvaiheessa jo tosi pahasti keskeltä. Se selittänee vauhdin puutteen lopussa.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Joo, niinkuin vähän epäilinkin, Heikki yritti omien sanojensa mukaan säästellä renkaita liikaa eikä uskaltanu vetää täysillä. Tosin ilmeisesti renkaat sitten pysyivätkin paremmassa kunnossa kuin aikaisemmin, mutta kai niillä nyt kovempaa ois voinu vetää? Tiedä sitten onko Heikillä omia peikkoja päässä jotka käskee ottaa iisimmin kun on ollut niitä ongelmia renkaitten kanssa aiemmin, vai varikoltako käsketään säästämään renkaita? Ota tuosta sitten selvää.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/08/937934
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Mä en nyt ymmärrä miten Heikki teilataan aivan täysin. Kauden paras sijoitus, tietysti pettymys lähtöpaikkaan ja tallitoveriin verrattuna mutta kuitenkin neljäs. Tästä se lähtee..
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
Mä en nyt ymmärrä miten Heikki teilataan aivan täysin. Kauden paras sijoitus, tietysti pettymys lähtöpaikkaan ja tallitoveriin verrattuna mutta kuitenkin neljäs. Tästä se lähtee..
En minäkään ihan vielä teilais, kun ei kerran ollut edes sama auto kuin tallin ykköskuskilla.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
En minäkään ihan vielä teilais, kun ei kerran ollut edes sama auto kuin tallin ykköskuskilla.
Joo, niillä on tapa antaa kummallekin kuskille ihan oma auto.:D

Neljäs ei ole tällaisena kautena huono, mutta kyllä olisi parempaan päässyt jos olisi säilyttänyt aika-ajon vauhtinsa.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kolmas sija olisi pitänyt pystyä ottamaan, joten pieni pettymys tämä on, Heikillekin. Kolmas sija olisi ollut jo hyvä.

Vaikuttaa, että tuossa Maikkarin linkissä on teksti täysin McLarenin tiedotteesta, ei Heikki tuolleen sanoisi eikä nuin myönteinen varmaan olisi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Täysin samaa mieltä. Pelkästään se, että mies rikkoo fian sääntöjä ohittamalla haastattelualueen kokonaan menemällä motorhomeen kertoo jo jotain heikin tukalasta tilanteesta tallin sisällä.
Kovasti olen eri mieltä. Itseensä Heikki on pettynyt, ja sen rinnalla muiden ajatukset tai asema tallissa on yks hailee.

Tasaisuuden puute kisoissa on erikoista noin sikäli, että Renault'lla se näytti olevan Heikin vahvuuksia. Syy voi toki olla siinäkin, että verrokki oli tolkuttoman epätasainen Fisichella.

Mitä tulee kalustoon, niin vaikka McLarenilta sanottiin lyhyen akselivälin version olevan erityisesti nopeille radoille, pitäisi sen olla hyvä myös katuradoille hieman ketterämpänä. Isompi juttu kisavauhdin suhteen lienee kuitenkin se, että etuakselin siirrolla taaksepäin saadaan auton painopistettä eteen, jolloin nykyrenkaat saadaan toimimaan paremmin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Heikin pitäisi päästä Trullin tallikaveriksi johonkin talliin. Sitten voisi olla vauhti tallikaverin kanssa vertailukelpoista niin aika-ajoissa kuin kisassakin. ;)
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Mä en nyt ymmärrä miten Heikki teilataan aivan täysin. Kauden paras sijoitus, tietysti pettymys lähtöpaikkaan ja tallitoveriin verrattuna mutta kuitenkin neljäs. Tästä se lähtee..
Nii sitä lähtemistä on odoteltu jo toista vuotta...
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Mä en nyt ymmärrä miten Heikki teilataan aivan täysin. Kauden paras sijoitus, tietysti pettymys lähtöpaikkaan ja tallitoveriin verrattuna mutta kuitenkin neljäs. Tästä se lähtee..
Tilanteessa, jossa miehen pitäisi näyttää jotakin miksi ansaitsisi jatkopaikan, tämä jää tallikaverilleen lähes sekunti/kierros! Kyllä nyt alkaa oleen selitykset vähissä.

Se ei vaan ihan Mäkillä riitä, että ajellaan nelos- ja vitossijoista, kun samaan aikaan tallikaveri jyrää voittoon(Ilman tallin topeksimistä)

Tuskinpa pelkällä hyvällä aika-ajajalla on sijaa huipputallissa?

Heikki on kuin ilmetty Trulli, joten menkööt Toyotalle.:jaska:
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Tilanteessa, jossa miehen pitäisi näyttää jotakin miksi ansaitsisi jatkopaikan, tämä jää tallikaverilleen lähes sekunti/kierros! Kyllä nyt alkaa oleen selitykset vähissä.
Heikki oli 17,7 sekkaa lopussa Hamiltonia jäljessä, ja Lewisilla tais palaa jotain 5 sekkaa ylimääräistä varikolla, joten 22,7/57 = 0,398. Onhan sekin kyllä aika paljon. Mutta emme tosiaan tiedä tarkasti miten paljon autojen erot vaikuttivat pitkällä matkalla, ja miten renkaat toimivat.. ja miten paljon Heikki säästeli liikaa renkaita eikä vetänyt täysillä. Mäkin insinöörien mukaan Lewisin auton pitäisi ainakin teoriassa olla pari kymppää nopeampi. On aika paljon tekijöitä joiden vaikutusta emme tiedä.

edit: lukujen korjaus.
 
Viimeksi muokattu:

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Heikki oli 20 sekkaa lopussa Hamiltonia jäljessä, ja Lewisilla tais palaa jotain 5 sekkaa ylimääräistä varikolla, joten 25/57 = 0,438. Onhan sekin kyllä aika paljon. Mutta emme tosiaan tiedä tarkasti miten paljon autojen erot vaikuttivat pitkällä matkalla, ja miten renkaat toimivat.. ja miten paljon Heikki säästeli liikaa renkaita eikä vetänyt täysillä. Mäkin insinöörien mukaan Lewisin auton pitäisi ainakin teoriassa olla pari kymppää nopeampi. On aika paljon tekijöitä joiden vaikutusta emme tiedä.
Joo kokonaisero tuli tuollaiseksi, mutta jo kymmenen ajetun kierroksen jälkeen Hämis kontrolloi kisaa täysin ja pystyi säästämään vehkeitään, joten kokonasiero tuli nyt pienemmäksi.

Tälläisessä tilanteessa vain ei voi sanoa, että "säästelin vähän renkaita ja siksi jäin kaverista" Näinhän se Hämiskin teki, mutta ei vauhdin kustannuksella.

Paras juttu tossa on, että noi Saari ja Jänis sanovat aina, että Heikin autossa täytyy olla jokin " iso vika" kun vauhti surkeaa. Taitaa olla niin, että se suurin vika on kumminkin penkin ja ratin välissä:thumbup:
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Whitmarshin analyysi Heikin kisavauhdista BBC:n haastattelussa oli kuulemma ollut se, että Heikillä on hyvä vauhti stinttien loppupuolella, mutta stinttien ensimmäisella kolmanneksella on ongelmia löytää vauhti. Eli uusilla renkailla ja raskaalla bensakuormalla ei heti löydy sitä huippuvauhtia mikä pitäisi heti löytyä. Omien sanojensa mukaanhan Heikki säästeli renkaita stinttien aluissa, eli onko tästä kyse, että Heikki omin lupinensa säästelee renkaita kun kummittelee ne peikot päässä, vai mistä tässä on kyse?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös