Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Näin kauden päätteeksi on pakko sanoa, että Heikin kausi on ollut varsin suuri pettymys. Ero tallikaverin suorituksiin on lähinnä järkyttävä. Hämis voitti kaksi kisaa ja oli pallilla viisi kertaa. Heikki ei päässyt jakkaralle kertaakaan.

Tiedä sitten johtuuko suurimmalta osaltaan toispuoleisesta tallin panostuksesta, Heikin heikkoudesta vai mistä, mutta heikosti on Heikki työnsä saanut hoidettua tallin sisällä olevaan tiimikaveriin verrattuna.
En olisi kauden alussa uskaltanut uskoa näin suureen eroon tiimin sisäisessä suorituskyvyssä. Pettymys.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Heikin kausi oli kuin DC:n vuonna 2004.Ei yhtään podiumia,mutta tallikaveri taistelee loppukaudesta voitoista ja itse on ihan paska.Ikuinen kakkoskuski,mutta kyllä silläkin tienaa hyvät rahat,joten ei olla turhan surullisia hiiren puolesta.
 

Joda^

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
190
Eikös Heikki ole koko ajan valittanut, että ei vaan uskalla runtata mutkiin tuon kovempaa tuolla autolla? Ei luota autoon, eikä varmasti tarvitse olla noissa nopeuksissa suurta epävarmuutta autoon kun näkyy jo kellossa selvästi.

Vaikka Heikki saisikin jollain ilveellä jäädä tiimiin, niin enpä tiedä onko siinäkään paljon järkeä, koska auto varmaan rakennetaan enemmän Hamiltonin mieleiseksi. Enkä usko että se oman ajotyylin muokkaaminen on tässä vaiheessa uraa enää kovinkaan helppoa
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Heikin kautta kuvastaa hienosti se, että mies keräsi saman verran pisteitä kuin Unkarissa loukkaantunut Felipe Massa, ja tottakai myös se, että tallikaverin pistepotti on puolet suurempi.

Ei muutakuin Toyotalle ottamaan Kobayashilta turpiin ! :doubtful:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Heikin ura McLarenilla taitaa kulminoitua tähän:

IS sanoi:
Kovalaista ei kuunneltu McLarenilla
23.08.2008 18:53

Heikki Kovalainen hävisi Valencian F1-kilpailun aika-ajossa kärjelle liki sekunnin ja oli viides. Kovalainen olisi halunnut viimeiseen yritykseensä superpehmeät renkaat, mutta McLarenilla suomalaisen autoon määrättiin kovemmat renkaat.

- Vaikea sanoa kuinka paljon nopeammin olisin pystynyt ajamaan. Harmittaa todella paljon, Kovalainen manasi.
Ei saanut otettua paikkaansa, jonka avoimesti myönsikin. Täytyy myös siitä nostaa Heikille hattua, että kertoo suoraan, ettei yksinkertaisesti tuo auto istu nyrkkiin, eikä osaa muuttaa tyyliään siihen sopivaksi.

Ensi kaudella alle Toyota, niin tulostakin tulee. Hyvällä tuurilla uran toinen voitto ja ensimmäinen sellainen Toyotalle.

Paha todeta mutta osittain McLaren uran tuhosi hiirulaisuus :eek:
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Heikin kautta kuvastaa hienosti se, että mies keräsi saman verran pisteitä kuin Unkarissa loukkaantunut Felipe Massa, ja tottakai myös se, että tallikaverin pistepotti on puolet suurempi.

Ei muutakuin Toyotalle ottamaan Kobayashilta turpiin ! :doubtful:
Jotenkin hupaisaa tosiaan toi, että Mäkki meinasi hävitä Ferrarille, vaikka Massa oli lähes puoli kautta sivussa:rolleyes: Kiitos jännittävästä taistelusta kuuluu Heikille :D
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Eipä sitten päättynyt Heikin huono tuuri Abu Dhabissa aika-ajojen vaihdelaatikko-ongelmiin. Kovis sai kisassa hienon lähdön, jonka jälkeen hän kuitenkin juuttui Kimin taakse ja taisi siinä jo aika lailla menettää mahdollisuudet pistesijoitukseen. Toisella stintillä hajonnut KERS oli sitten se lopullinen sinetti, koska KERSille säädetty auto muuttuu KERSin kadotessa säädöiltään vähemmän ihanteelliseksi. Ja näin tuli masentava lopetus pettymysten täyteiselle kaudelle -- kolmas perättäinen sijoitus pisteiden ulkopuolelle autolla, joka on periaatteessa voittaja-ainesta.

Kun katselee Heikin kahta kautta McLarenilla, niin ilmeinen johtopäätös on, että kovasta yrityksestä ja ajotyylin hiomisesta huolimatta autoa ei ole saatu sopimaan kuskiin, eikä kuskia autoon. Alkukaudesta 2008 Heikki ajoi muutaman mukavavauhtisen kilpailun ilmeisesti aika lailla omalla ajotyylillään, ja McLarenillakin ennusteltiin Heikin olevan voittaja-ainesta. Sitten neljännessä kilpailussa Espanjan GP:ssa Koviksen kohtaloksi tuli vanteen hajoaminen, ulosajo ja sairaalamatka. Siitä eteenpäin Heikki ei loppukaudella 2008 enää oikein onnistunut lunastamaan kauden aloituskilpailuissa heränneitä odotuksia, vaikka pari palkintopallisijoitusta kohdalle osuikin.

Olisikohan se McLaren-auton kehitys mennyt kauden 2008 mittaan sellaiseen suuntaan, ettei Koviksen ajotyyli enää sopinut yhteen auton kanssa? Renkaiden kuoriutuminen ja siitä johtuva pidon katoaminen mainittiin kaudella 2008 useasti syyksi Heikin kisavauhdin vaisuuteen. Insinööriensä avustuksella Heikki sovitteli sitten ajotyyliään vähemmän renkaita kuluttavaksi, ja ongelman sanottiin tämän keinon avulla korjaantuneen jo hyvissä ajoin ennen kauden 2008 päättymistä.

Mutta sitten kauden 2009 puolivälin jälkeen, kun McLarenin auto alkoi taas kulkea kilpailukykyistä vauhtia, samat renkaiden kulumisongelmat ilmaantuivat taas Heikin harmiksi. Taas ajotyyliä säädettiin vähemmän renkaita kuluttavaksi, mutta samalla huomattiin, että Heikin uusi ajotyyli tekee hänestä kaarteissa selvästi tallikaveri Lewisia hitaamman. Lisäksi Heikki on itse harmitellut, ettei tämä renkaita mutkissa säästelevä ajotyyli tunnu hänestä luontevalta eikä mieluisalta, vaan sen ylläpitämiseksi joutuu jatkuvasti tekemään hartiavoimin töitä.

Vähän samansuuntainen kokemus pienemmässä mittakaavassa näyttää sattuneen Giancarlo Fisichellalle, joka Force Indialla ajamansa kakkossijan jälkeen pääsi toteuttamaan pitkäaikaisen unelmansa ajaa kilpaa Ferrarin ratissa. Mutta Giancarlopa ei saanutkaan Ferraria kulkemaan odotusten mukaisesti, ja Ferrarin tekninen analyysi osoittaa, että Kimi on mutkissa huomattavasti nopeampi. Ferraria ei voikaan ajaa mutkiin samalla tavalla kuin millä Fisichella on tottunut ajamaan F1-autoja läpi koko pitkän uransa, joten Fisillä tuli nopeasti ikävä takaisin Force Indialle.

Vaikka McLaren ei koskaan oikein istunutkaan Koviksen hanskaan, niin tämä ei välttämättä tarkoita etteikö Heikissä olisi voittaja-ainesta jonkun toisen auton ratissa. McLaren tuntuisi katselevan ensi kaudelle uutta kuskia Lewisin kaveriksi, joten kaudesta 2010 saattaa hyvinkin tulla Kovikselle uusi näytön paikka jossain toisessa tallissa, erilaisella autolla. Kauden 2009 perusteella Toyota voisi olla ensi kaudellakin auto, jolla hyvä kuski voi ajoittain kilpailla palkintosijoituksista.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
- Se on varmaa, että auto vaihtuu. Katsotaan nyt, mitä tapahtuu, kotikonnuilleen haikallut Kovalainen sanoi. Hän on varma, että ura jatkuu formula ykkösissä.
Hyvä näin :thumbup:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jotenkin hupaisaa tosiaan toi, että Mäkki meinasi hävitä Ferrarille, vaikka Massa oli lähes puoli kautta sivussa:rolleyes: Kiitos jännittävästä taistelusta kuuluu Heikille :D
No olihan se McLaren sentään puoli kautta yksi huonoimmista autoista :rolleyes: Ferrari oli keskitasoa alusta loppuun, kauden puolivälissä parhaimmillaan.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Kovalainen on nyt sitten ilmeisesti virallisesti Häkän manageritoimiston asiakas:

Kun Räikkösen ja Heikki Kovalaisen sopimukset umpeutuivat, vitsailin Mika Häkkiselle, että hänen pitäisi aloittaa uudelleen, jotta ainakin yksi suomalaiskuski on MM-sarjassa myös 2010.

Häkkinen tyytyi vain hymähtämään. Hänen tavoitteisiinsa kuuluu nyt manageritoimistonsa kautta Kovalaisen pitäminen F1-tasolla.
http://www.ts.fi/f1/kolumnit/85228.html
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Eipä luulis Heikillä olevan paljon valinnanvaraa, kun tallipaikkoja jaetaan.
Parin viikon päästä on taas selittelemässä, kuinka hienoa on päästä ajelemaan jotakin Lotusta:doubtful:
Se peli on vaan pelattava oikein. Vähän pitää riskiä ottaa eikä liian varmanpäälle voi laskea. Kyllä Heikillä kumminkin enemmän näyttöjä on kuin vaikka Grosjaneilla, Pigeteillä, Algesaareilla, Nakajimoilla,...
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Eipä luulis Heikillä olevan paljon valinnanvaraa, kun tallipaikkoja jaetaan.
Parin viikon päästä on taas selittelemässä, kuinka hienoa on päästä ajelemaan jotakin Lotusta:doubtful:
Eiköhän Heikillä ja manageri Häkkisellä ole paremmat tiedot kuin meillä forumisteilla missä neuvotteluissa mennään.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8744
Sijainti
Vantaa
Eipä luulis Heikillä olevan paljon valinnanvaraa, kun tallipaikkoja jaetaan.
Parin viikon päästä on taas selittelemässä, kuinka hienoa on päästä ajelemaan jotakin Lotusta:doubtful:
Tiedätkö edes kenen kanssa Heikki neuvottelee??? En kommentoisi ennen kuin lopullisia tuloksia on nähtävillä.

Taitaa olla vaan niin, että Kimi pidättää muiden sopimuksia. Brawn pitänee Buttonin ja haluaisi toiseksi ilmeisesti Kimi Räikkösen, mutta palkkapyyntö on liian kova ja joutunee tyytymään Rosbergiin. Mclaren odottaa kanssa Kimin päätöstä. Renault ja Toyota on kysymysmerkkejä, mutta tuskin Kimiä kiinnostanee.
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Se peli on vaan pelattava oikein. Vähän pitää riskiä ottaa eikä liian varmanpäälle voi laskea. Kyllä Heikillä kumminkin enemmän näyttöjä on kuin vaikka Grosjaneilla, Pigeteillä, Algesaareilla, Nakajimoilla,...
Kyllä. Ja lisäksi jo se, että McLaren on aikoinaan miehen palkannut ja vieläpä vielä jatkanut sopimusta kertoo jo ihan omaa kieltään. Vaikka tulokset eivät olekaan olleet Heikillä odotetunlaisia, on McLaren-kuski AINA kovaa valuuttaa. Sinne ei ole KOSKAAN päässyt ajamaan huonoja kuskeja. Se on ihan eri asia jos CV:ssä lukee McLaren 2 vuotta kuin mikään Rellu, Toyota jne jne. Väittäisin jopa, että McLarenin kuskiseula on kaikista talleista ylivoimaisesti tiukin. Jopa Ferrari tekee päätöksiä enemmän tunnepohjalla ja muilla kriteereillä (kuten olemme juuri lähiaikoina nähneet).
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Heikin kautta kuvastaa hienosti se, että mies keräsi saman verran pisteitä kuin Unkarissa loukkaantunut Felipe Massa, ja tottakai myös se, että tallikaverin pistepotti on puolet suurempi.

Ei muutakuin Toyotalle ottamaan Kobayashilta turpiin ! :doubtful:
Hyvin sanottu, Heikiltä vaan puuttuu se puristustus kokonaan, mitä tarvitaan voittamiseen. Sellasta lammastelua toi homma ollut läpi McLaren-pestin samalla kun tallikaveri on napannut mm. maailmanmestaruuden.....

Nyt se vielä menee hinnoittelemaan itseään ulos koko lajista, ihanku noilla näytöillä olisi varaa valikoida talleja:D
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8744
Sijainti
Vantaa
Kyllä. Ja lisäksi jo se, että McLaren on aikoinaan miehen palkannut ja vieläpä vielä jatkanut sopimusta kertoo jo ihan omaa kieltään. Vaikka tulokset eivät olekaan olleet Heikillä odotetunlaisia, on McLaren-kuski AINA kovaa valuuttaa. Sinne ei ole KOSKAAN päässyt ajamaan huonoja kuskeja. Se on ihan eri asia jos CV:ssä lukee McLaren 2 vuotta kuin mikään Rellu, Toyota jne jne. Väittäisin jopa, että McLarenin kuskiseula on kaikista talleista ylivoimaisesti tiukin. Jopa Ferrari tekee päätöksiä enemmän tunnepohjalla ja muilla kriteereillä (kuten olemme juuri lähiaikoina nähneet).
Itse ajattelen täysin samalla tavalla ja lisäksi kun vastassa on ollut yksi f1-historian parhaimmista kuljettajista. Lisäksi maallikotkin tietävät Heikin aseman tallissa kakkoskuljettajana, joten miksipä ei tallipäällikötkin, joilla on enemmän tietoa asioista.

Itse ainakin luulen, että Heikki olisi päässyt esimerkiksi Williamsille, mutta Heikki odottaa vielä suurempien tiimien ratkaisuja.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös