Sekalaisia uutisia kotimaasta...

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
En Alastarolla pääsylipun maksaneena katsojana olis pannu lainkaan hanttiin että Saloonit saisivat ajaa samassa lähdössä GT:den kanssa.

GT:t on upeita autoja mutta kilpailu oli siinä lähdössä perin harvinaista! Ei tainnut olla yhtään ohitusta?
 

Sergei

Well-known member
Liittynyt
1.3.2008
Viestit
95
Don Vito sanoi:
SuperSaloonit potkaistiin kerrasta pois PolePostionin ja AKK-Sportin kisoista kun ei ollut 10:a autoa viivalla... Kumma juttu ettei sama minimimäärä sääntö koske GT-luokkaa... Nytkin Pärnussa kokonaiset kaksi autoa - tasapuolisuus rules...:thumbup: :jaska: :jaska: :thumbfh:
Varmasti kauden mittaan olisi saatu tarvittavat 10 Saluunaa viivalle, mutta GT-autojen suhteen ei ole toivoakaan 10:sta autosta ilman ulkomaalaisia etenkin kun mm. Tuisku ja Vanhanen eivät aja SM-sarjaa.
Eipä nuo mihinkään SM-tapahtumiin enää oikein muutenkaan sovi.

Ikänsä puolesta 90% noista SS-vehkeistä kuuluu jonkilaisiin Historic-tyyppisiin harrastehommiin tai museoon. Pääosa on myös ollut jo monta vuotta sen verran huonossa kunnossa, ettei niillä ajamisesta näytä mitään tulevan.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Mutta eipä niistä haittaakaan olisi ollut GT-autojen sekaan, joita nyt on se 2-5? Erittäin pateettista!

Valitettava tosiasia taitaa olla, että parhaan shown koppiautoissa saavat tällä hetkellä aikaan Roadsportit -jos Legendsejä ei lasketa.

Katsotaan sitten seuraavan promoottorin aikakaudella... :mad: Ainoa toivo taitaisi olla, että ruotsalaiset jollain ihmeen verukkeella saataisiin kierrättämään sarjojaan Suomen radoilla.

Meillä on nyt kolme formulaluokkaa, jotka kukin vievät osallistujia toisiltaan ja kaksi koppiautoluokkaa, joissa ei yhdistämälläkään ole riittävästi kilpailijoita kunnon skaboihin.
 

Sergei

Well-known member
Liittynyt
1.3.2008
Viestit
95
Zep sanoi:
Mutta eipä niistä haittaakaan olisi ollut GT-autojen sekaan, joita nyt on se 2-5? Erittäin pateettista!

Valitettava tosiasia taitaa olla, että parhaan shown koppiautoissa saavat tällä hetkellä aikaan Roadsportit -jos Legendsejä ei lasketa.

Katsotaan sitten seuraavan promoottorin aikakaudella... :mad: Ainoa toivo taitaisi olla, että ruotsalaiset jollain ihmeen verukkeella saataisiin kierrättämään sarjojaan Suomen radoilla.

Meillä on nyt kolme formulaluokkaa, jotka kukin vievät osallistujia toisiltaan ja kaksi koppiautoluokkaa, joissa ei yhdistämälläkään ole riittävästi kilpailijoita kunnon skaboihin.
Pärnussa oli katsojien mieleen kovasti SuperTouringin sunnuntain lähtö :)

Uusi Formulaluokka oli kyllä kovasti tarpeen, nyt ei tulevaisuuden huiput välttämättä karkaa heti ensimmäiseksi kaudeksi ulkomaille..

Itse en olisi kyllä noin negatiivinen tulevaisuuden suhteen.. Syvältä kestää vaan kauan nousta.. :)
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Zep sanoi:
Valitettava tosiasia taitaa olla, että parhaan shown koppiautoissa saavat tällä hetkellä aikaan Roadsportit -jos Legendsejä ei lasketa.
Kärkipään Roadsportteihin kun ruuvaisi sileän kelin renkaat alle, niin pystyisivät kummasti taistelemaan SS-luokan terävimmän kärjen takana olevien kanssa - eivät todellakaan pyörisi ns. jaloissa. Toki ainkain Kämäräisen Toleman menisi niiltä suvereenisti karkuun, samoin kuin Kyllösen Audi, mutta siinä ne sitten olisivatkin.

Katsotaan sitten seuraavan promoottorin aikakaudella... :mad: Ainoa toivo taitaisi olla, että ruotsalaiset jollain ihmeen verukkeella saataisiin kierrättämään sarjojaan Suomen radoilla.
Kierrättäisiväthän ne jos vaan olisi suomalaisia kuljettajia (muitakin kuin vain Kuismanen ja Viitala) ajamassa sarjaa. Toinen kanto kaskessa on nykyinen SM-sarjan oikeudet omaava taho, jolle ei Scandinavian Supercar -luokan autot kelpaa edes lähtöruudukon täytteeksi. SSC:n puhemiehen kertoman mukaan Myrsellin ja kumppaneiden GT3-luokan Possut olis kyllä kelvannu, mutta SSC-autot ei ja toisekseen asenne täällä päässä oli se, että kalenterin kisapaikat ja päivämäärät on hakattu graniittiin ja niitä ei muutella...
Vielä viime kesänä olin jopa lähes tyytyväinen rata SM:n järjestelyihin, mutta nyt on kyllä nähty, että kaikki "korjaus" yritykset vie asioita vain huonompaan suuntaan.
SS-luokan(kin) osalta oravanpyörä on mallia: ei autoja viivalla => ei asiaa SM-skaboihin => ei medianäkyvyyttä => ei sponsorirahaa (sitäkään vähää) => ei mielenkiintoa autojen ulkoiluttamiseen => ei autoja viivalla.
Toisaalla kenkä puristaa myös HRF:n kielteisestä asenteesta SS-autoja kohtaan...Heidänkään kisoihin ei ole asiaa, joten jäljelle jää lähinnä Kemoran ja Alastaron Truck-kisat pari kertaa kesässä.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Don Vito sanoi:
Toinen kanto kaskessa on nykyinen SM-sarjan oikeudet omaava taho, jolle ei Scandinavian Supercar -luokan autot kelpaa edes lähtöruudukon täytteeksi.
Ei mene NSC:llä juuri vahvemmin Ruåttissakaan. Luokka pudotettiin Falkenbergin kisasta ilmeisesti pahemmin kyselemättä: http://nordicsupercar.com/news.php?id=163

Pärnun Puma Racing Weekendinkin peruuntumisesta on liikkeellä huhuja, joten noinkohan alun perin jopa neljän kisan mittainen NEZ GT / NSC -kausi typistyy puoleen?
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Se ois Kemoran Historic Race -viikonloppu. Roadsportin tilanne näytti ainaskin penkalta katsoen lupaavalta. Uusia sihiseviä ja tulta syökseviä kilpureita oli saatu radalle.

Huominen pitäisi viettää radan varressa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Arvatenkin metsurin titteli ratkaistaan akselilla Joutvuo - Koivisto - Suvanto ellei mitään yllättävää tapahdu.
Nyt kun enää Apparan toinen triplakisa on jäljellä, on nimeämästäsi kolmikosta vain Joutvuolla mahdollisuudet mestaruuteen. Koivisto voi teoriassakin yltää korkeintaan hopeaan ja Suvanto pronssiin, mutta nämäkin mitalit ovat varsin epätodennäköisiä...

Pisteet ennen viimeisiä kisoja: Vähämäki 166, Šaitar 141, Joutvuo 106, A. Sandberg 88, Koivisto 79, Suvanto 67...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kevät keikkuen tulevi lauleskeli jo Wäinämöinen, joten nostetaas tämäkin topicci pinnalle.

GT3 luokka tuntuisi vihdoinkin saavan ilmaa siipiensä alle. Kahdeksan autoa on kokolailla varmaa ja sen päälle vielä muutama "odotettavissa oleva"
- Porschen GT3 Cuppereilla ovat Kitiin ilmoittautuneet Lappalainen, Mannila, Suominen ja Ylitalo
- Jari Nurminen tuo radalle F430:n ja nuori tulokas Henri Toivonen (enteellinen nimi?) on hommannut alleen ex Schroderus F360:n
- Ex Touring bemaristi Eskelinen on hommannut itselleen Lamborghini Gallardon ja toinen Lambo löytynee Markku Hietamäen tallista. Markku tosin ei ole vielä tekemisistään ilmoitellut, mutta eiköhän se viivalla ole kun kisa koittaa.
- Pertti Kuismanen on ilmoittanut ajavansa Suomen ja Belgian GT-sarjoissa Ford GT:lla
- Nähtäväksi jää sitten kuka mahdollisesti tuo punaisen Viperin viivalle. Possuja huhuillaan tulevan vielä muutama lisää, samoin kuin ainakin 1 Fefe, lieneekö Tuisku?

SuperTouring on sitten huomattavasti kinkkisempi ennakoitava. Kas kun uusia tai vanhojakaan kuskeja ei ole ilmoittautunut ja kaikki uutiset ovat kertoneet vain huonoja uutisia auto-/kuskimäärän suhteen. Lisenssisääntöihin tehty uudistus vienee baltti-kuskit Suomen radoilta, Eskelisen Bemu liikkuu ensi kesänä STCC sarjassa. AKK/PolePosition ovat olleet sikäli kaukaa viisaita että jo viime vuoden puolella päätettiin jakaa myös Touring kahteen divariin joista löysempi on Sport2000/ryhmä N autoille. Voi tosin olla aika tylsää seurattavaa jos tasoeroja saa mitata kalenterilla.

Formulaluokissa ei varmaan suuria muutoksia ainakaan määrällisesti pitäisi tapahtuman. BMW Xtremeen on ilmoittautunut 7 kuljettajaa/kuljettajaparia ja varmaan määrä tästä vielä kasvaa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
- Porschen GT3 Cuppereilla ovat Kitiin ilmoittautuneet Lappalainen, Mannila, Suominen ja Ylitalo
Lappalainen ja Suominen ovat ilmoittautuneet myös Rutosin Carrera cupiin.
- Nähtäväksi jää sitten kuka mahdollisesti tuo punaisen Viperin viivalle. Possuja huhuillaan tulevan vielä muutama lisää, samoin kuin ainakin 1 Fefe, lieneekö Tuisku?
Tuiskun lisäksi mahdollinen ferraristi olisi Wadén tai nuorempi Nurminen (F360 Challenge). Lisäksi Suomessa lienee vielä pari 355 challengeakin, mutta niillä tuskin kannattaa näihin kapinoihin lähteä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Lappalainen ja Suominen ovat ilmoittautuneet myös Rutosin Carrera cupiin.
Kas. Kumpikohan sarja mahtaa olla ykköprioriteetti? Aíka paljon tulee reissaamista kun on kahdeksan kisan sarja. En nyt viitsi alkaa kollaamaan onko kisoja kenties päällekäin. Göteborgissa ajavat näemmä katuradalla.. Ilmeisesti Vanhasen suunnitelmiin nuo SCC kisat ovat liian vaatimattomia. Paikallisista pisti silmääni Jens Stark Junttilan poissaolo.

Tuiskun lisäksi mahdollinen ferraristi olisi Wadén tai nuorempi Nurminen (F360 Challenge). Lisäksi Suomessa lienee vielä pari 355 challengeakin, mutta niillä tuskin kannattaa näihin kapinoihin lähteä.
Kyllä kai F355 Challege alkaa olemaan juu turhan hidas noihin ympyröihin. Toisen auton olinpaikasta en tiedä mutta sen keltaisen kuski ei ainakaan ole osoittanut mitään mielenkiintoa rata-autoiluun vaan Fefe on lähinnä kellokaupan somiste. Se punainen oli joskus Putajan SEO:lla (silloin kuin se vielä oli olemassa) mutta jokunen kuukausi ennen kokkoa omistaja oli myynyt auton pois.
 

Sergei

Well-known member
Liittynyt
1.3.2008
Viestit
95
355:llä ei enää tee näissä kuvioissa mitään, eikä oikeastaan 360 challengellakaan muuta kuin ajellaan jonon perässä..

joku ylläri sieltä pitäis vielä pukata esiin.. odotellaan vielä vähän :)
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
355:llä ei enää tee näissä kuvioissa mitään, eikä oikeastaan 360 challengellakaan muuta kuin ajellaan jonon perässä..

joku ylläri sieltä pitäis vielä pukata esiin.. odotellaan vielä vähän :)
Yllätys on varmaan sellanen et yhtään ilmoittautunutta Super Touring- luokkaan ei kuulu?

Olishan muuten vielä hieno homma jos ulkomaanelävien olis annettu myös ajaa pinaaleista ni olis kerranki kunnon kilpailua GT3:ssa.

Onko Hietamäestä tietoa että meinaako ajaa vaiko eikö? Viime kaudellahan autossa tais olla jarrujen puolesta jotain erikoista.. materiaalia?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Yllätys on varmaan sellanen et yhtään ilmoittautunutta Super Touring- luokkaan ei kuulu?

Olishan muuten vielä hieno homma jos ulkomaanelävien olis annettu myös ajaa pinaaleista ni olis kerranki kunnon kilpailua GT3:ssa.

Onko Hietamäestä tietoa että meinaako ajaa vaiko eikö? Viime kaudellahan autossa tais olla jarrujen puolesta jotain erikoista.. materiaalia?
Ei Lambon jarruissa (eikä missään muussakaan osassa) mitään erikoista ollut. DTM-Audissa sen sijaan hiilikuitua oli tungettu kaiken muun ohella myös jarrulevyihin.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
355:llä ei enää tee näissä kuvioissa mitään, eikä oikeastaan 360 challengellakaan muuta kuin ajellaan jonon perässä..

joku ylläri sieltä pitäis vielä pukata esiin.. odotellaan vielä vähän :)

Se riippuu kai pitkälle siitä mitä ratin ja polkimien välistä löytyy :) Joku nuori hyvän vauhdin ja ajosilmän esim. F3:n ratissa opetellut kuski voisi saada jopa 355:n laukkaamaan ihan toiseen tapaan kuin joku vanhempi "herrasmieskuski"...
 

Sergei

Well-known member
Liittynyt
1.3.2008
Viestit
95
Se riippuu kai pitkälle siitä mitä ratin ja polkimien välistä löytyy :) Joku nuori hyvän vauhdin ja ajosilmän esim. F3:n ratissa opetellut kuski voisi saada jopa 355:n laukkaamaan ihan toiseen tapaan kuin joku vanhempi "herrasmieskuski"...
Ihan miten vaan laukkaakaan (vaikka kuskikin laukkaisi), niin laukkaa silti minkä tahansa kuskin kanssa siellä takarivissä.. Jos auto on auttamattoman hidas vrt. muut autot kisassa, niin sitten ei paljon ole tehtävissä..
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Huhuja yms. rata-SM:n suhteen?

Huomenna loppuu ilmoittautuminen ja aika vaisulta vielä tällä haavaa näyttää. Myöskin GT3:een ilmoittautuneet kuljettajat autoineen eritelty. Pari Possua vaihtunut mutta muuten näyttäis aika selvältä.

Onko tää nyt se käsitys Hotista SM-sarjasta jota promoottori peräs VM:ssä?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Joo. Kaikien aikojen ratakausi. Tän eteen on työskennelty jo kaksi vuotta ja nyt alkaa tulokset näkyä.

Tätä menoa SM-pisteistä taitaa ajaa vain F3, jos AKK pitää sanansa. Kolmosillehan luvattiin pari vuotta sitten SM-arvo kausiksi 2008-2009. Formula Fordeilla oli vielä viime vuonna varma SM ja tällä kaudella tarvitaan 10 autoa...

Tänä vuonna myös (ilmeisesti kuopattu) touring ja GT3 tarvivat ymmärtääkseni tuon 10 autoa.

No, eiköhän se kymmenes GT jostain pullahda (Tuisku, Hietamäki?) ja saadaan mestaruussarja sekä formuloihin että umpiautoihin.
 
Ylös