Ralliuutisia.

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Petter Solberg (34) kjører ikke åpningsrunden i Irland i rally-VM 2009.
Lähde: VG.no

Petterille kelpaa vain ja ainoastaan kilpailukykyinen auto ja tiimi.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
S2000 on tulevaisuutta ja WRC on historiaa. PSA siis satsaa Citroenin rahoitusosuudenkin S2000/IRC Pösön kehittämiseen ja ajattamiseen....
 

Jackson5

Well-known member
Liittynyt
23.8.2008
Viestit
136
Ja tämä vaikuttaisi Citroenin lähtöön miten? En edelleenkään löydä logiikkaa.

PSA tuskin hylkää voittajamallia ja tuskin myöskään enää ajavat toisiaan vastaan (tyyliin 307 WRC <-> Xsara WRC), ainakaan tässä maailmantalouden tilassa.

Citroenia on huhuiltu jo pidemmän aikaa johonkin ratasarjaan (esim. WTCC) sitten kun WRC-säännöt muuttuu
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Ogier, Atkinson, Rautenbach ja Novikov ajavat ensi kaudella uudessa Citroën Junior Teamissä.

Lähde: L'Equipe.fr
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Rautenbach on toistaiseksi nelikosta ainoa, jolla on koko kauden kattava sopimus. Ogier ajaa tämänhetkisen suunnitelman mukaan kuusi ensimmäistä rallia, Novikov kahdeksan rallia ja Atkinson ainoastaan Irlannissa.
 

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
Rautenbach on toistaiseksi nelikosta ainoa, jolla on koko kauden kattava sopimus. Ogier ajaa tämänhetkisen suunnitelman mukaan kuusi ensimmäistä rallia, Novikov kahdeksan rallia ja Atkinson ainoastaan Irlannissa.
Ihan menee ajotaitojen mukaan työjako tallissa...:wink:
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1025
Sijainti
South Park
Ihan menee ajotaitojen mukaan työjako tallissa...:wink:
Niinpä...
Aivan helvetin ikävää että rahalla pääsee ajamaan ja todelliset kuskit joutuu sitte tappelemaan ajopaikoista. Toivottavasti Atko pääsee irlannissa näyttämään että mistä on kyse ja saa enemmän ajoja.

Rautenbachin "näytöillä" ei kuuluisi saada enää minkäänlaista paikkaa.
 

super_1600

Well-known member
Liittynyt
22.8.2005
Viestit
362
Viisinkertainen maailmanmestari Sébastien Loeb on taipunut uskomaan, että luopuminen nykyisistä WRC-autoista voi olla hyvä asia rallin MM-sarjalle.

Loeb on aikaisemmin arvostellut Kansainvälisen autoliiton suunnitelmia Super 2000 -autojen tuomisesta MM-sarjaan.

- En pidä tavallisista Super 2000 -autoista, mutta nykyisten ja meille tulevien autojen välillä on iso ero, Loeb huomautti Autosport.comin haastattelussa.

FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvosto päätti joulukuussa, että Super 2000 -sääntöihin pohjautuvat autot korvaavat nykyiset WRC-autot kaudesta 2010 lähtien. Autoihin tulee kuitenkin rakennussarja, johon kuuluu muun muassa turboahdin.

- Tällä hetkellä Super 2000 -autoissa ei ole lainkaan vääntöä. Niitä ei ole kiva katsoa neulansilmässä, meno on niin hidasta. Mutta meille tulee turbo jonka ansiosta tehoa on paljon enemmän kuin tavallisessa S2000-autossa - ero on lähes 100 hevosvoimaa, mikä on paljon, Loeb muistutti.:thumbup:

- Jos tämä vähentää kustannuksia ja tuo sarjaan uusia autonvalmistajia ja kuljettajia, muutos voi olla hyvä, Loeb jatkoi.

Rallin MM-sarjassa kilpailee ensi kaudella vain kaksi tehdastallia Subarun ja Suzukin heitettyä pyyhkeen kehään.

(MTV3)
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3320
Sijainti
Lahti
Iltasanomien mukaan Atkolaattori ajaa kahdeksan MM-rallia Citroenilla. Kartanlukija oli todennut, että 8 kisaa Citroenilla on parempi kuin 12 Subarulla.

Olisiko Prevot päässyt vähän suivaantumaan? Hyvä uutinen kuitenkin. Ei minua haittaisi, vaikka olisi 15 Citroenia ja 15 Fordia viivalla, jos kaikilla olisi kutakuinkin samat palikat laitteissa ja kuskit kivenkovia.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Eri asia sitten on, onko Citikan kakkostallin autoissa esim. siellä konehuoneen puolella säädöissä "läppä" yhtä auki kuin ykköstallin kuskeilla. Toivoa sopii että on.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Eipä ollut sitten Aava Citroënin kakkostallin listoilla..

Meeke ajaa 2009 IRCissä Kronoksen Peugeotilla.

IRC Montesta näyttäis tulevan melko hyvin TV lähetyksiä
 

Quklis

oiyp)ia
Liittynyt
13.4.2008
Viestit
4119
Sijainti
Behind 7 proxys
PSA tuskin hylkää voittajamallia ja tuskin myöskään enää ajavat toisiaan vastaan (tyyliin 307 WRC <-> Xsara WRC), ainakaan tässä maailmantalouden tilassa.

Citroenia on huhuiltu jo pidemmän aikaa johonkin ratasarjaan (esim. WTCC) sitten kun WRC-säännöt muuttuu
Eikö pökötillä ole ihan tarpeeksi toimintaa protojen puolella? Citroen olisi loogisempi jatkamaan :frank:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
IRC:n tehdastalleista Mitsut on N4-kalustoa ja Hondat R3.... Mikähän tämä uusi R-ryhmä oikeastaan on? Näemmä SM-tittelitkin ajetaan N4 ja R3 kalustolla.

Mitä tulee uusiin "WRC"-sääntöihin, niin IMO on huono idea varustaa nuo koslat turboilla. Korkealta parkuvat vaparikoneet (S2000 ja S1600) varustettuna sopiviksi katsotulla määrällä aerodynaamisia härpäkkeitä olisi parempi konstruktio. Mutta Lööpin mieliksi niihin tulee turbojen lisäksi myös rattivaihteet joka tarkoittaa väkisinkin elektronisesti ohjattua vaihdelaatikkoa. Ei hyvä. Parempi - ja paljon halvempi - olisi ollut täysmanuaalinen kepillä hämmennettävä laatikko jonka sisuskalut olisivat tulleet kaikille tiimeille samalta valmistajalta (esim. Getrag tai ZF)
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
IRC:n tehdastalleista Mitsut on N4-kalustoa ja Hondat R3....
IRC:ssä ei ole muita tehdastalleja kuin Skoda ja Fiat-Abarth. Peugeot toimii maahantuojien teamien kautta ja loput merkit erinäisten teamien/pajojen toimesta vaihtelevin resurssein. Autonvalmistajat ovat maksaneet IRC organisaattorille "pistemaksun" jotta heidän merkit huomioidaan pisteissä kuten Mitsu ja Honda mutta se ei tarkoita sitä että niillä olisi mitään tehdasteamejä sarjassa. Subaru esimerkiksi ei ole tätä maksua ainakaan vielä IRC:n aikana tehnyt joten vaikka voittaisitkin jonkun IRC kisan Subarulla niin pisteissä ja IRC kunniataulukoissa sitä ei huomioitaisi mitenkään.
 

Quklis

oiyp)ia
Liittynyt
13.4.2008
Viestit
4119
Sijainti
Behind 7 proxys
IRC:n tehdastalleista Mitsut on N4-kalustoa ja Hondat R3.... Mikähän tämä uusi R-ryhmä oikeastaan on? Näemmä SM-tittelitkin ajetaan N4 ja R3 kalustolla.
R eli ilmeisesti Road-vehkeet on semmosia privaattikoppainoita, riisuttuja katuautoja pikku kiteillä varustettuina. Halpoja ovat toki ilmeiseti 25-30 tonnia taitavat maksaa.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Gardea ja PG:tä huhutaan Monteen. Muutoinkin tämän lähteen mukaan tulossa paljon nimekkäitä osallistujia.
 
Ylös