-Japé-
Well-known member
- Liittynyt
- 18.11.2005
- Viestit
- 1290
Proton tehdastiimin 1. IRC osakisa on tänä viikonloppuna Belgiassa. Guy Wilks näyttää mihin autosta on.
Aiemmin jo jahkattiin, että tuleeko "rakennussarja" turbolla vai ei. Taisi jopa FIA WMSC lyödä jo säännöt kerran lukkoon aiemmin keväällä. Ymmärrän tuon MTV3:n uutisen niin, että rakennusarja tulee myöhemmin (2012-2013). Se ainakin olisi aiemman päätöksen kanssa yhtäläinen, jos en nyt ihan väärin muista.Olisi vain kertalaakista haudattu WRC. Ja toivottavasti nuo turbot tosiaan kuuluvat pakettiin.Nykyisissä S2000-autoissa on neliveto ja vapaasti hengittävä moottori. Niissä on noin 280 hevosvoimaa. MM-sarjaan tuleviin Super 2000 -autoihin on tulossa rakennussarja. Mahonen kertoi, että rakennussarjaan kuuluisi muun muassa turboahtimet.
Miten ihmeessä päädyit tuohon johtopäätökseen?Vapaasti hengittävästä ei vain puristella vauhtia lisää samalla lailla kuin jos se olisi turbollinen joten mitään merkittävää kehitystä tuskin on odotettavissa, lisäksi vahvasti näyttää siltä että WRC tulevaisuus ei ole S2000.
Siten että Mahosen mukaan WRC komissio tulee esittämään FIA maailman neuvostolle 24.6. pidettävässä kokouksessa että uusi WRC kalusto on S2000 sääntöihin pohjautuva 1.6T eli ei siis S2000. Ja tämä siis vuodesta 2011 alkaen ja ensi vuonna jatkettaisiin edelleen nykyisellä WRC:llä.Miten ihmeessä päädyit tuohon johtopäätökseen?
Vauhdin maailmassa oli J-M:n kolumni tai joku semmonen niin se sano siinä että haluaa 1,6 T -moottorin S2000 autoon. Mutta eikös se silloin oisi S1600?Siten että Mahosen mukaan WRC komissio tulee esittämään FIA maailman neuvostolle 24.6. pidettävässä kokouksessa että uusi WRC kalusto on S2000 sääntöihin pohjautuva 1.6T eli ei siis S2000. Ja tämä siis vuodesta 2011 alkaen ja ensi vuonna jatkettaisiin edelleen nykyisellä WRC:llä.
S1600 on kaksivetoinen, uudesta 1.6T WRC:stä tulee nelivetoinen.Vauhdin maailmassa oli J-M:n kolumni tai joku semmonen niin se sano siinä että haluaa 1,6 T -moottorin S2000 autoon. Mutta eikös se silloin oisi S1600?
Tuota en tiennyt. Mielenkiintoista. Silloin kun WMSC maaliskuussa S2000:sta päätti, niin päätöksessä luki myös:Siten että Mahosen mukaan WRC komissio tulee esittämään FIA maailman neuvostolle 24.6. pidettävässä kokouksessa että uusi WRC kalusto on S2000 sääntöihin pohjautuva 1.6T eli ei siis S2000. Ja tämä siis vuodesta 2011 alkaen ja ensi vuonna jatkettaisiin edelleen nykyisellä WRC:llä.
Siis jutun mukaan kiinnostunut ajamaan ykköstä jo tällä kaudella.Sebastien Loeb, the five-time world rally champion, has told Scuderia Toro Rosso that he is interested in making the switch to Formula 1 as a replacement for Sebastien Bourdais.
MTV3 sanoi:Jos puristettaisiin ralli sellaiseen torstai-illasta lauantai-iltaan -tyyppiseen pakettiin, niin se voisi olla sekä yleisön että kilpailijoiden kannalta parempi ratkaisu. Sunnuntaina alkaa olla turnausväsymystä jo vähän kaikilla osapuolilla. Jos ajettaisiin tiukka paketti ja lauantaina olisi voittojuhlallisuudet ja niiden päälle kunnon bileet, niin se voisi houkutella itse kutakin, Tarkiainen mietti.
Toisaalta jos asiaa ajattelee näin järjestäjän hattu päässä, niin nykyvaatimusten mukaisen järjestyksenvalvonnan ja yleisön turvallisuuden hoitaminen pimeässä vaikuttaa vähän liian mielenkiintoiselta hommalta. En ihan tältä istumalta olisi valmis liputtamaan sen ajatuksen puolesta, mutta en halua sulkeakaan sitä pois, Tarkiainen puntaroi.
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/arkistot/ralli/2009/07/916127Meidän kisan kohdalla mielestäni nykyinen kilometrimäärä on riittävä siihen, että saadaan voittaja selville. Jokainen ajettu kilometri myös maksaa aika paljon, joten jostakin pitäisi ruveta tulemaan lisää rahaa tähän hommaan, jos rallia lähdetään pidentämään. Enemmänkin meillä on vastassa aika eikä kilometrit, joten vuorokauteen kun saisi muutaman tunnin lisää niin se helpottaisi, Tarkiainen naurahti.
Jep. Kaljatelttaväkeähän tässä vaan ajatellaan. Onhan se torstaista sunnuntaihin ryyppääminen rankkaa, saataisiin vielä enemmän rahaa kun lopetettaisiin lauantaina ja vietäisiin tämä väki vielä oikein kunnon bileisiin!Originally Posted by MTV3
Jos puristettaisiin ralli sellaiseen torstai-illasta lauantai-iltaan -tyyppiseen pakettiin, niin se voisi olla sekä yleisön että kilpailijoiden kannalta parempi ratkaisu. Sunnuntaina alkaa olla turnausväsymystä jo vähän kaikilla osapuolilla. Jos ajettaisiin tiukka paketti ja lauantaina olisi voittojuhlallisuudet ja niiden päälle kunnon bileet, niin se voisi houkutella itse kutakin, Tarkiainen mietti.
Itsellä nousee hieman karvat pystyyn kun lueskelee näitä Tarkiaisen lausuntoja. Aikoinaan kun rallia oltiin siirtämässä ensimmäisen kerran pois Jyväskylästä niin Mr.Tarkiainen taisi olla ensimmäisenä liputtamassa Lahtea/Tamperetta.Jep. Kaljatelttaväkeähän tässä vaan ajatellaan. Onhan se torstaista sunnuntaihin ryyppääminen rankkaa, saataisiin vielä enemmän rahaa kun lopetettaisiin lauantaina ja vietäisiin tämä väki vielä oikein kunnon bileisiin!
lähde:http://www.juwra.com/season_2009_stats_stage_wins.htmlStage wins per driver
Loeb, Sebastien (FR) 58 (38.9% of stages)
Hirvonen, Mikko (FI) 29 (19.5% of stages)
Latvala, Jari-Matti (FI) 25 (16.8% of stages)
Solberg, Henning (NO) 8 (5.4% of stages)
Sordo, Daniel (ES) 8 (5.4% of stages)
Solberg, Petter (NO) 6 (4.0% of stages)
Novikov, Evgeniy (RU) 4 (2.7% of stages)
Andersson, Per-Gunnar (SE) 2 (1.3% of stages)
Ogier, Sebastien (FR) 2 (1.3% of stages)
Wilson, Matthew (GB) 2 (1.3% of stages)
Jedrusinski, Piotr (PL) 1 (0.7% of stages)
Ostberg, Mads (NO) 1 (0.7% of stages)
Tuo Jedrusinski ei ole mitään pohjaa ajanut. Puolan vikan pätkän tuloksesta uupuu häneltä minuutti, oli sen pätkän nopein. P. Solberg oli siellä nopein. Virhe näkyy WRC.comissa, mutta ei esim. eWRC:n tuloksissa. Aika hyvin olis pistänyt kaksvetosella, jos 15 sekkaa pohjia...Kauden puolivälissä pätkäpohjat jakautuneet seuraavasti:
lähde:http://www.juwra.com/season_2009_stats_stage_wins.html
Tänä vuonna Norjan MM-rallin sunnuntai oli loistava esimerkki siitä, miten kilvanajo jatkuu viime metreille asti, kun sunnuntaina on saman verran kilometrejä kuin perjantaina ja lauantaina.Olen palstatoveri helgen kanssa samaa mieltä että sunnuntaille pitäisi saada pari pätkää lisää. Parina viime vuonna on tuntunut että ralli jää vähän kesken kun sunnuntai on niin lyhyt.
Rontti;1311413 Muuttunut touhu melkoiseksi nesteiden kittaamiseksi ihan nimeä myöten.[/QUOTE sanoi:Kyllähän ennen ympäripäissään olijoita oli nykyistäkin enempi kun kaljan sijaan napattiin Kossua.
Mutta muuten asiaa, 80-luvun aikataulut oli paljon oikeampaa rallinajoa. Kolme päivää kisaa kunnolla olis se pätevä setti.