Ralliuutisia.

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Mutta onko Kassi-Alma tulosvastuussa Fordin ykköstallin pisteistä, ei ole. Ymmärtäisin jos Nasseri hassuttelisi kolmosautolla kalenterivuoden perässä vaikka Petteriä ja Hännistä, mutta jos oikeasti ajaa tallin kakkosautolla niin halitulihallaa. Ja jos Red Bullin tarrat löytyy jatkossa VW:n kyljistä niin ei kai sinne enää öljyrahnaa kaivata vaan kilvanajoa. Mutta odotellaan.
 
Viimeksi muokattu:

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Hammasharja kyllä sulaa suuhun jos ihan tosissaan meinaavat että jollain Nasser-sedällä lähdetään ajamaan kilpaa, toistaiseksi ei yhtään MM-starttia WRC-autolla ja ikääkin rapsakat neljäkymmentä. Was ist los?
Valmistajien mestaruus lienee Volkkarille parilla ekalla kaudella täysin epärealistinen tavoite - ainakin vajaalla ensimmäisellä kaudella. Tämän vuoksi Nasser-setä voi ihan hyvin olla nimellisesti ja virallisestikin tiimin kakkoskuski ja näin taata Volkkarin näkyvyys arabimaissa. Eiköhän VW kuitenkin palkkaa jonkun toisen kaverin Petterin kanssa testitaakkaa jakamaan ja mahdollista kolmosautoa kuljettamaan.

Ei sen puoleen, etteikö Al-Attiyah olisi ihan pätevä rattimies, mutta kahden osapuilleen nelikymppisen kuljettajan varaan laskeminen tuskin on sellainen liike, jonka edes vähän ymmärrystä omaava organisaatio tekee.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Samalla kuitenkin oli noita uutisia (Autosportissa asti) Volkkarin "monsteribudjetista".
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Öljyrahasta tulikin mieleeni jotta aikanaan Ford Sierrojen (4WD) kyljissä oli sponssina öljybrändi Q8. Nimi viittaa ajan tavan mukaan (2FAST4U) tuonne Kuwaitin suuntaan, mutta oliko se oikeasti ählämien omistama firma vai ihan kotimainen kuten BP ?
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Vaikka Volkkarilla pari ekaa kautta meneekin rakennustyötä tehdessä niin meneehän siinä tavallaan puolet autoista hukkaan jos toisella autolla ajellaan lähinnä terveisiä Lähi-Itään - jos siis kyseessä on megabudjetilla leikkiin lähtevä ja Citikan haastamisesta haaveileva viritys. En vaan ymmärrä, mutta sehän ei ole eka kerta, eikä viimeinen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eiköhän VW kuitenkin palkkaa jonkun toisen kaverin Petterin kanssa testitaakkaa jakamaan ja mahdollista kolmosautoa kuljettamaan.
Kankkunenhan ilmoitti Teknarissa, että jos Volkkarilta kysellään, niin on käytettävissä... ;)

Ei ainakaan ole osapuilleen nelikymppinen. :p
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
The FIA has confirmed the calendar for next year's World Rally Championship - as predicted by AUTOSPORT last month.

The 12 countries included in the 2012 schedule are: Abu Dhabi, Argentina, Finland, France, Great Britain, Germany, Greece, Mexico, New Zealand, Portugal, Spain, Sweden and Norway.

As expected, Argentina and Great Britain are asterixed on the list with the caveats: 'Subject to confirmation and approval of the Event Business Plan [Rally GB] and format [Argetina].'

Argentina is to run a long-distance event, which is rumoured to be going into Uruguay.

New Zealand is expected to rotate with Australia and Abu Dhabi will replace Jordan.

The dates for the events are being worked on currently, considering logistical issues while trying to avoid any clashes with Formula 1.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/90699

:thumbup:
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Juhahan nyt on hyvällä huumorimielellä mukana, mutta jos oikeasti jotkut safari-tyyppiset maratonkisat tulee jossain vaiheessa takaisin kalenteriin niin siellähän kerkiää vaikka vähän vanhempikin vetomies. Volkkarihuhuissa on ihan mielenkiintoista sekin että Bossea ei ole taidettu liittää Volkkariin missään huhuissa, verraten nyt vaikka siihen että viime vuonna huhuiltiin Minille, ja tämä Volkkari saattaisi parhaimmillaan olla eri kaliiberin homma.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Rallin SM-sarjan kärkipaikan valloittanut Juha Salo osallistuu tämän vuoden seuraavaan MM-ralliin, toukokuussa järjestettävään Sardinian MM-ralliin. Sardinia kuuluu MM-sarjan soraralleihin.

Salo osallistuu Sardinian koitokseen Mitsubishin satelliittitallin Ralliart Italian kalustolla. Salon kilpailumatkan mahdollistavat SM-sarjan rengastoimittaja Pirelli ja AKK Sports Oy.
http://yle.fi/urheilu/lajit/moottoriurheilu/ralli/2011/04/juha_salo_sardinian_mm-ralliin_2532909.html
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
Jos joku hitaahko rahaa tuova kuljettaja otetaan remmiin VW:lle, niin lienee päivän selvää, että ajaa ns. kolmosautoa. Väitteet jostain muusta voidaan sivuuttaa hölynpölynä :)

1. Solberg
2. Hänninen
3 - N. Ostopaikat.

Ei tämä nyt niin vaikeeta luulis olevan ;)
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Jos joku hitaahko rahaa tuova kuljettaja otetaan remmiin VW:lle, niin lienee päivän selvää, että ajaa ns. kolmosautoa. Väitteet jostain muusta voidaan sivuuttaa hölynpölynä :)

1. Solberg
2. Hänninen
3 - N. Ostopaikat.

Ei tämä nyt niin vaikeeta luulis olevan ;)
Onko Suomi/Skandinavia Volkkarille niin tärkeä markkina-alue, että sen vuoksi pitäisi ottaa Hänninen remmiin? Tallipaikkoja on 2012 kaudellakin hyvin rajallinen määrä ja suomalaisilla jo kaksi kiinnitystä niihin. Voisin kuvitella että Petter Solberg jo täyttää Volkkarin skandinaavi-kiintiön. Toiseen autoon halutaan jollain muulla markkina-alueella kiinnostusta herättävä kuljettaja. Kopeckyn nimi on kovaa valuuttaa itäisessä Keskieuroopassa, Freddy Loix myisi länsi-euroopassa ja jokerikorttina esim. Bruno Magalhaes.

Tai sitten Mr.Al-Attiyah todellakin ajaa sitä 2. autoa kun/jos edustaa pääsponsoria (kuten Alma ja Air Abu Dhabi) ja 3. autossa kierrätetään jotakuta paikallisen markkina-arvon omaavaa kuljettajaa.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Anthony Warmbold heittää blogissaan hyvää läppää siitä mitä on arki tehdastiimissä maksukuskina, osassa jutuista voi maistua pieni katkeruus mutta kyllähän sieltä se totuuden siemen paistaa läpi, että näin digiaikana asioita ei ratkaista pelkästään ajamalla.
http://wrcbehindthestages.blogspot.com/
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
Onko Suomi/Skandinavia Volkkarille niin tärkeä markkina-alue, että sen vuoksi pitäisi ottaa Hänninen remmiin?
Samaa voisi kysyä vaikkapa Fordilta/M-Sportilta.

Meno on kärjessä niin tasaista, ettei suurella rahalla mukaan tulevalla tiimilläkään ole varaa ajattaa mitään pääsiäiskäsiä, vaan kaiken täytyy olla ehdotonta huipputasoa, alkaen kuskeista.

Ymmärrän, että Formula-ykkösiin tuloaan tekevä talli ei saa palkattua parhaita mahdollisia kuskeja, mutta en sitä, miksei ralliin tuloa tekevä talli saisi palkattua terävää kärkeä listoillensa, nyt kun kerran on "tiimien markkinat".
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Onko Suomi/Skandinavia Volkkarille niin tärkeä markkina-alue, että sen vuoksi pitäisi ottaa Hänninen remmiin?
On paljon tärkeitä maita joissa rallia ei katsota kansallisten lasien läpi, kuten tehdään Suomessa ja Ranskassa. Oma tuore kokemus on Portugalista jossa J-M Latvala on rallifanien keskuudessa aivan älyttömän suosittu. Espanjassa puoletaan näkyy Focuksia jotka ovat 'Hirvonen Edition'. Tai Japanissa oli ainakin vielä kolme vuotta sitten liikenteessä Tommi Mäkinen -Mitsuja.

Eli, kansallisuutta tärkeämpää on joskus - nykyään ei valitettavasti aina - että kuskissa on potentiaalia.
 
Ylös