"Nobody knows where the car’s going to run against the Citroen and Ford, how can we? All we know is that we’re not going to be a second a kilometre faster or a second a kilometer slower - we’ll be somewhere in the middle.”
Tarkoittaako tuo nyt sitä, että Mini on yhtä nopea, kuin Ford ja Citroen?
http://www.wrc.com/news/mini-closes-on-wrc-debut-with-spanish-test/?fid=14593
Meeke on ollut lausunnoissaan jopa ylioptimistinen kautta linjan, totuus kun kaiketi on, ettei siellä kukaan oikeasti tiedä edes tuon vertaa, mihin vauhti sijoittuu. Sordo - joka sentään on koklannut aikoinaan DS3:a - on ollut lausunnoissaan enemmän realistin oloinen, ja päätellen Lapworthin LIKIARVIOISTA, mitä tulee Minin wrc ja "wrc liten" suorituskyvyn eroon (WRC olisi ehkä noin 0,5-1,0 sek nopeampi per km), Sordoa voi pitää kahdesta kuskista rehellisempänä. Jos Lapworthin arvio pitäisi paikkansa, Portugalin pätkäajat olivat ainoastaan paikoitellen puolirohkaisevia. Toisaalta, toimiiko Araujo hyvänä mittarina yhtään mihinkään, jo wrc liten ollen hänelle todennäköisesti nopein ralliauto jolla lienee koskaan ajanut. Ajoipa vielä sitä autoa enemmän testimielessä keskellä tietä, joten mahdollisesti ne puolirohkaisevat ajat olivat itseasiassa erittäin positiivisia odotuksia herättäviä.
Tästäkin huolimatta: kun laskee kaikenlaisia kertoimia, ottaen huomioon kaikki mahdolliset muuttujat (joita voisi kirjata ylös kappaletolkulla), olisin hyvin yllättynyt, mikäli Mini olisi meekeläisittäin noinkin lähellä Fordia saati sitten Citikkaa. Eli mjs:n linjoilla olen. Sardinian tulokset tuskin tulee olemaan mairittelevia pikaisesti silmäiltynä, mutta kävi sitten kuinka huonosti tahansa, pessimismiin ei sen kisan takia tule ryhtyä. Ihan jo kuskienkin tasolla on huomioitava, että kumpikaan ei ole ajanut tosissaan kilpaa vähään aikaan. Meeke sentään ajoi Sardinian viime vuonna, mutta nuotit menee hänelläkin uusiksi uudella kalustolla.
Vuoden mitäänsanomattomimmat kaksi kappaletta, pistäkää paremmaksi.