Ralliuutisia.

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3508
Sijainti
JKL
Maxilta tuli jokuaika sitten ohjelma Legendaariset Rallitaistelut jossa oli muistaakseni vuoden -91 RAC. Tehdastalleja mukana oli Ford, Subaru, Mitsu, Lancia, Mazda, Toyota ja Nissan. Useimmilla vielä 3 autoa. Siihen yksityistallit päälle niin viivalla oli kolmisenkymmentä kuskia jotka voivat ajaa 10 sakkiin. Eli oli A-ryhmänkin aikaan ihan hyvin oli kilpailua...
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
-Tuleekohan rallin MM-sarjan tilanne ikinä näyttämään enää niin hyvälle kuin -86 alkuvuodesta; Lancialta juuri tullut Delta S4 Henkalle, Ford´kin palasi mukaan muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen tehdastallina RS200:lla, MG uutena yrittäjänä Metrollaan, Audi ja Peugeot mukana vanhoina konkareina ja jopa Citikka ehti piipahtaa kuvoissa superautojen aikakaudella (BX 4TC). Ferrarilla ja Porshellakin huhuttiin olleen kiinnostusta lajia kohtaan ja ykstyisiä yrittäjiä merkeillä nähtiinkin ralleissa. Sitten alkoi Portugalissa asiat mennä vinksalleen. :dunno:
No sanoisin että privaatti-statuksesta ja vajaavetoisuudestaan huolimatta Ferrari 308 GTB, Porsche 911 SC RS ja Rellu 5 Maxi Turbo olivat paljon varteenotettavampia kisapirssejä kuin tuo Citruunan fiasko. Sille vetää vertoja ainoastaan Sukisukin WRC
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Olen kuullut että S4 tehtiin nimenomaan Alénille, jotta hänet saatiin ylipäätään pidettyä tiimissä. :tongue:
-No niinhän tuo taisi tarkalleen olla, "Maximum Attack" taisi olla jo hilkulla siirtyä Pösölle odotellessaan tilaisuutta päästä ajamaan nelikolla.
Lähinnä muistelin kuitenkin sitä kuinka Henkan lupaavasti 1980 RAC-voitolla alkanut ura jäi Lancialla polkemaan paikalleen juuri tuon 4WD-puutteen vuoksi.
Kun Henkan RAC-voitto vihdoin uusiutui -85 S4:n debyyttikisassa MM-tasolla, olivat odotukset hänen suhteen erityisen korkealla kauden -86 alussa.
No sanoisin että privaatti-statuksesta ja vajaavetoisuudestaan huolimatta Ferrari 308 GTB, Porsche 911 SC RS ja Rellu 5 Maxi Turbo olivat paljon varteenotettavampia kisapirssejä kuin tuo Citruunan fiasko. Sille vetää vertoja ainoastaan Sukisukin WRC
Citikan BX:n ja Suzukin SX4:n seuraksi laskisin jo mainitsemani Hyundain lisäksi myös Mäkisen (Tommin) Sunnyn. Nissanhan muistaakseni uhosi 90-luvun alussa rallin MM-sarjaan tullessaan taistelevansa mestaruudesta jo parin vuoden kuluessa. :D
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Sunny GTI-R:llä ajettiin sentään (ainakin) yhdet pohjat (Tommi Valkolassa -92), kun taas Citikan BX ja Suzuki SX4 pysyivät kasassa melkein yhden pätkän ajan. :p
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
No sanoisin että privaatti-statuksesta ja vajaavetoisuudestaan huolimatta Ferrari 308 GTB, Porsche 911 SC RS ja Rellu 5 Maxi Turbo olivat paljon varteenotettavampia kisapirssejä kuin tuo Citruunan fiasko. Sille vetää vertoja ainoastaan Sukisukin WRC
Huono vertaus tuo Citruunan alitehoinen panssarivaunu ja Sukisuki, sillä jälkimmäisellä sentään pysyi jotenkin muiden mukana. Ajettiinko tuolla Kitikalla kertaakaan edes maaliin asti?
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Huono vertaus tuo Citruunan alitehoinen panssarivaunu ja Sukisuki, sillä jälkimmäisellä sentään pysyi jotenkin muiden mukana. Ajettiinko tuolla Kitikalla kertaakaan edes maaliin asti?
Ainakin Andruet veti Ruotsin rallissa kuudenneksi, eli ei se alkuunkaan niin huono auto ollut kuin täällä muistellaan. Rumahan se oli.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Hyundain edellinen WRC ei suinkaan ollut huono yritys. Aihio oli ihan OK, rahat vaan loppui kesken.

S4:n kehityskaari taasen oli sen verran pitkä, ettei sitä tehty vartavasten kummallekaan suomalaiselle. Kuskit olivat sivuseikka.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
...kvartetti Nikara-Kumpumäki-Korhonen-Nieminen...Rallye du Chablis saa kovan kirittäjän, ykkösnumerolla itse Loeb, kartturina vaimo...
Skotlannissa suomalaisittain menee surkeasti, Korhonen on sentään luokkakakkosena, mutta pienemmät autot nokittaa yleiskisassa.
Sveitsissä puuttuu yhä viimeisen EK:n tulokset, Loeb vaihtanut kartturiksi Elenan. Pohjat 14:lle EK:lle, heikoimmillaan vain 1s/km, yleensä enempi, toiseksi sijoittuneeseen.
 

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
S4:n kehityskaari taasen oli sen verran pitkä, ettei sitä tehty vartavasten kummallekaan suomalaiselle. Kuskit olivat sivuseikka.
kyllähän se oli juurikin näin. eihän lancialle ollu koskaan merkitystä millään muulla kuin merkkimestaruudella. niin miksi auton kehityksessäkään olis yhtä kuskia otettu huomioon. sen johdostahan ralleissakin kuskit vaihtu sen mukaan kuka on paras missäkin ajamaan.

toki siitä varmasti tuli markun tyylinen auto koska alenihan sillä ajo paljon testiä, eli puol totuutta voi kuitenkin olla siinä että se "tehtiin" alenille.
 
Viimeksi muokattu:

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3508
Sijainti
JKL
Skotlannissa suomalaisittain menee surkeasti, Korhonen on sentään luokkakakkosena, mutta pienemmät autot nokittaa yleiskisassa...
Nyt täytyy oikaista... Nuo edellä ajavat R3 luokan autot eivät ole pienempiä vaan päinvastoin. R2(Skoda Fabia ja Fiesta) autoissa on noin 80-100hv vähemmän tehoa. Eli noiden luokkien autoja ei pidä verrata, ovat niin eri vehkeitä. Eli Korhonen ekassa oikeassa assu-kisassaan reilu puoli minsaa Evanssia perässä luokassaan ja yk. 6. 11 pätkän jälkeen. Minä pitäisin tuota aika hyvänä tuloksena...
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Viikonloppuna ajetaan Keniassa Afrikan Mestaruussarjan osakisa KCB Safari Rally. Merkittävän paljon kilpailijoita mukana, kansalliset luokat huomioiden 81. Heistä Ugandasta 6, Ruandasta 2 ja Sambiasta 1.
Perjantaina ajettiin 1,19km pitkä kaupunki-EK (ja jäljelle jäi 322,75 "ek-kilsaa"), sen jälkeen johtaa Alistair Cavenagh http://alastaircavenagh.com/html/cv.htm
EM-sarjaa ajetaan Bulgariassa, ei näy esim Hännistä paikalla. Iliev johtaa.
 

Ouninpohja

Well-known member
Liittynyt
14.11.2003
Viestit
111
Viikonloppuna ajetaan Keniassa Afrikan Mestaruussarjan osakisa KCB Safari Rally. Merkittävän paljon kilpailijoita mukana, kansalliset luokat huomioiden 81. Heistä Ugandasta 6, Ruandasta 2 ja Sambiasta 1.
Perjantaina ajettiin 1,19km pitkä kaupunki-EK (ja jäljelle jäi 322,75 "ek-kilsaa"), sen jälkeen johtaa Alistair Cavenagh http://alastaircavenagh.com/html/cv.htm
EM-sarjaa ajetaan Bulgariassa, ei näy esim Hännistä paikalla. Iliev johtaa.
Onkohan tuo hännisen ralliura hyytymään päin. Mickelsen kiertää mm-sarjaa ogierin kaverina, hänninen valikoituja em-kisoja. Sen sarjan kiinnostavuuden ja tason tietävät kaikki.

Toivottavasti tilanne ei ole se miltä se vääjäämättä näyttää
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3796
Toivotaan ettei ole, hienosti Joho on käyttänyt mahdollisuutensa hyödyksi mutta viime kauden loppuun tuntui loppuneen aika pitkälle (ei ole hetkeen tullut raportteja miehen vw-testailustakaan??)
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Rahasta se on kiinni, ei taida Hänniseltä löytyä niin paljoa että WRCllä pääsisi edes näyttämään taitojaan.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Rahasta se on kiinni, ei taida Hänniseltä löytyä niin paljoa että WRCllä pääsisi edes näyttämään taitojaan.
Joo näinhän se on itsekkin sanonut, että riittää kun saa palkkaa työstään, ei aio siitä ruveta maksamaan.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3796
Mikä sinällään on aivan ymmärrettävää.

Osaako kukaan sanoa muuten mitä Matti Rantanen tekee 2012?

Onko minkäänlaista ohjelmaa?

Herran sivuilla ei ainakaan mainintaa näkynyt.
 
Ylös