Lupatarkastaja
Well-known member
- Liittynyt
- 18.3.2009
- Viestit
- 2076
Mikko Pajunen IRC Targa Floriossa Twingo R2:lla ensi pyhänä.
Vuoden 2013 kalenterissa ei ole vielä ralleja:Korttitalo nimeltä WRC alkaa olemaan lähellä romahduspistettä. Huhut uusista valmistajista on vain hämäystä. No toivottavasti ei kuitenkaan, mutta aika pohjalla ollaan.
Rallien järjestäjille lisäkustannuksia ja se ei välttämättä kaikille käy.
Event organisers threaten to walk away from the World Rally Championship
Tämähän oli jo odotettavissa.Vuoden 2013 kalenterissa ei ole vielä ralleja:
http://www.motorsport-aktuell.com/automobil/wrc-veranstalter-lassen-ultimatum-der-fia-verstreichen-5035654.html
Törmäsin WRC:n sivuilla uutiseen joka todistaa, että Latvala on todella nopea, koska hän kävi rikkomassa neljä maailmanennätystä Ranskassa.
Latvala ajoi alle 1-litraisten autojen maailmanennätyksen niin kilometrin kuin mailin matkoilla ja molemmilla matkoilla hän teki maailmanennätyksen sekä paikalta lähdettynä että lentävällä lähdöllä.
Auto jolla Latvala rikkoi ennätykset oli Ford Focus 1.0 EcoBoost.
http://www.wrc.com/news/wrc-winner-breaks-fia-speed-records/?fid=16845
Ja vielä julmetun puuduttava video aiheesta tähän perään:Latvalan johdolla Fordin kuskit tekivät kahden päivän aikana kaikkiaan 16 maailmanennätystä kategoriassa alle 1.0-litran moottorilla varustetut autot. Ennätystehtailua valvoivat Ranskan autoliitto FFSA:n toimitsijat.
Fordin 16 uutta maailmanennätystä:
Ennätys: Keskinopeus:
1 kilometri (seisova lähtö) 113,522 km/h
1 maili (seisova lähtö) 79,402 mph
1 kilometri (lentävä lähtö) 176,168 km/h
1 maili (lentävä lähtö) 108,548 mph
Korkein keskinopeus, 10 km 172,053 km/h
Korkein keskinopeus, 100 km 187,579 km/h
Korkein keskinopeus, 500 km 186,793 km/h
Korkein keskinopeus, 10 mailia 110,237 mph
Korkein keskinopeus, 100 mailia 118,412 mph
Korkein keskinopeus, 1 tunti 191,056 km/h
Korkein keskinopeus, 1 000 km 164,361 km/h
Korkein keskinopeus, 500 mailia 102,656 km/h
Korkein keskinopeus, 1 000 mailia 103,357 mph
Korkein keskinopeus, 6 tuntia 165,555 km/h
Korkein keskinopeus, 12 tuntia 166,784 km/h
Korkein keskinopeus, 24 tuntia 171,029 km/h
Uijui helmee! :thumbup:Loeb on sitten päättänyt osallistua XGamesin rallicross kisaan. http://www.citroen-wrc.com/en/2012/news/wrc-news/2978/sebastien-loeb-looks-xl-la/ Kisassa on tietysti mukana myös Grönholm. Citroen on jopa tehnyt Loebille oman auton tohon kisaan (tai ilmeisesti vähän viritellyt rallicross-pajan autoa)
Ei vaan yks harvoja kisoja, joita Loeb ei tänä vuonan voitaUijui helmee! :thumbup:
Huikee miehitys kisassa noin viihde mielessä kokonaisuutena. Veikkaan, että on kauden ainoa kisa jota Bosse ei voita. :alppu:
Hienoa!Juha Salo ja kartanlukija Marko Salminen osallistuvat kahteen MM-ralliin Proton Satria Neo S2000 -tehdasautolla.
Jostain syystä FICR:n tulossivulla kokonaistilanne-taulukko on nurin, mutta jos Pajusen EK-sijoitukset on olleet 20-19-21-20, niin jotain vois arvella... Luokassa on äkkiä katsoen toinen??Mikko Pajunen IRC Targa Floriossa Twingo R2:lla ensi pyhänä.
Minä olen seurannut tuolta:Jostain syystä FICR:n tulossivulla kokonaistilanne-taulukko on nurin, mutta jos Pajusen EK-sijoitukset on olleet 20-19-21-20, niin jotain vois arvella... Luokassa on äkkiä katsoen toinen??
Tänään vielä kolme pätkää ja lauantaina neljä lisää.
..
Roberts, sharing a Peugeot 207 S2000 with Irishman Craig Breen, died when their car impacted with a guardrail on the eighth stage of the all-asphalt event, near Palermo in Sicily. Breen was unhurt in the accident.
The accident took place just after the eighth kilometre of the Cefalu stage on a left-hand bend, striking the guardrail on the right hand side in an accident that the rally organisers described as being similar to that which Robert Kubica suffered in Italy last year.
..
http://www.autosport.com/news/report.php/id/100411
Italiassa ei ilmeisestikään osata/ymmärretä pistää niitä teräskaiteiden päitä maahan kuten Suomessa. Eräs tamperelainen Mini-kuljettajahan kuoli Ahveniston radalla vastaavan kaltaisessa onnettomuudessa 80-luvulla kun teräskaide raastoi auton kahtia.Kävi ilmeisesti kubicat, mutta lopputulos oli pahin mahdollinen.
Mun kuuleman mukaan siin olis käyny niin että jostain syystä se kaiteen jatko oli limitetty väärinpäin. Eli seuraava kaidepala oli edellisen päällä ku olis pitänyt olla alla tulosuunnasta katsoen.Italiassa ei ilmeisestikään osata/ymmärretä pistää niitä teräskaiteiden päitä maahan kuten Suomessa. Eräs tamperelainen Mini-kuljettajahan kuoli Ahveniston radalla vastaavan kaltaisessa onnettomuudessa 80-luvulla kun teräskaide raastoi auton kahtia.
Tulosuunta normaalia liikennettä ajatellen vai pikataivalta? Rallissahan nuo nyt ei ihan aja kaistojen mukaan, joten moinen on täysin mahdollista. Ei noita kaiteita rallia ajatellen rakenneta.Mun kuuleman mukaan siin olis käyny niin että jostain syystä se kaiteen jatko oli limitetty väärinpäin. Eli seuraava kaidepala oli edellisen päällä ku olis pitänyt olla alla tulosuunnasta katsoen.
Eli siis niin et ajosuunnasta kattoen aina kaiteen sauma sellaseks ettei hälppää kyytiin sitä osuman sattuessa.