Ralliuutisia.

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
723
Komps. Tietyt riskit pitää vaan hyväksyä tai sit pysytellä kotona TV:n ääressä. Ja jos sinne penkalle menee seisoskelemaan, niin pitää pitää korkki kiinni ja refleksit muutoinkin siinä kunnossa että ehtii alta pois jos auto näyttäisi tulevan syliin.
Niin, mutta kenenkään muun ei tarvitse hyväksyä sinun ottamia riskejä ja ottaa niistä vastuuta. Valitettavasti ne vastuulliset löytyvät noissa asioissa aivan muualta kuin sieltä penkalta, joten siellä penkalla on hyväksyttävä ne säännöt mitkä nämä vastuun ottavat henkilöt laativat. Jos niitä ei voi hyväksyä voi ihan oikeasti pysyä siellä kotona ja tätä kyllä suosittelen sinullekin lämpimästi.
Porukalle kun ei tunnu menevän jakeluun, että aina kun joku kuolee tai vammautuu missä tahansa järjestetyssä tapahtumassa niin järjestäjä on siitä vastuussa ja sieltä löytyy ne henkilöt jotka istuvat oikeudessa syytettynä ja pahimmoilleen saavat vielä tuomion ja maksavat korvauksia. Don Vitonkin omaiset ovat taatusti itku silmässä ruikuttamassa korvauksia siinä vaiheessa kun tämän truerallifanin refleksit ovat herpaantuneet eikä loikka auton alta onnistunutkaan...
Kukaan ei siellä ole omalla vastuulla vaikka niin haluaisikin ja tälle ei järjestäjä voi mitään vaan sen määrää jo ihan kotimainen lainsäädäntö.
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
723

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jep. Eli kyseessä on ihan omaan R1A-luokkaansa sijoittuva "aloitustason" rallipeli, jolla privaattikuskeille ja aloittelijoille tarjotaan edullinen ovi WRC-maailmaan. 1,4-litraisina noilla ei liene mitään asiaa tulosluettelon "ensimmäiselle sivulle" (noin kuvaannollisesti ilmaistuna). Yaris R1A on luokkansa ensimmäinen luokiteltava auto, joten aika yksinäistä voi olla aluksi.

Mistään tehtaan paluusta haastamaan MM-kärkeä ei tässä todellakaan ole kyse.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1371
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Jep. Eli kyseessä on ihan omaan R1A-luokkaansa sijoittuva "aloitustason" rallipeli, jolla privaattikuskeille ja aloittelijoille tarjotaan edullinen ovi WRC-maailmaan. 1,4-litraisina noilla ei liene mitään asiaa tulosluettelon "ensimmäiselle sivulle" (noin kuvaannollisesti ilmaistuna). Yaris R1A on luokkansa ensimmäinen luokiteltava auto, joten aika yksinäistä voi olla aluksi.

Mistään tehtaan paluusta haastamaan MM-kärkeä ei tässä todellakaan ole kyse.
Ford Fiestasta on R1-luokiteltu kampe (1600cc). En tosin kirveelläkään löytäny intternetin ihmeellisestä maailmasta mitään tietoa, mitä eroa R1A:lla on R1:een tai R2:een. Tai sitten se on vaan se kuutiotilavuus.

Edit: Ja heti kun menin sanomaan. http://www.pospa.cz/pdf/specifikace_skr_2.pdf
 
Viimeksi muokattu:

ProBale

#maximumattack
Liittynyt
8.8.2006
Viestit
159
Sijainti
Kaikkialla
Eihän tollasessa R1A autossa kyllä ainakaan suomen teille ole mitään järkeä, jos päivityspaketti R2een ei ole järkevänhintainen/ole olemassa ollenkaan. V1600 auto kun on varmasti nopeampi ja on alle puolet hinnasta..
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Niin, mutta kenenkään muun ei tarvitse hyväksyä sinun ottamia riskejä ja ottaa niistä vastuuta. Valitettavasti ne vastuulliset löytyvät noissa asioissa aivan muualta kuin sieltä penkalta, joten siellä penkalla on hyväksyttävä ne säännöt mitkä nämä vastuun ottavat henkilöt laativat. Jos niitä ei voi hyväksyä voi ihan oikeasti pysyä siellä kotona ja tätä kyllä suosittelen sinullekin lämpimästi.
Porukalle kun ei tunnu menevän jakeluun, että aina kun joku kuolee tai vammautuu missä tahansa järjestetyssä tapahtumassa niin järjestäjä on siitä vastuussa ja sieltä löytyy ne henkilöt jotka istuvat oikeudessa syytettynä ja pahimmoilleen saavat vielä tuomion ja maksavat korvauksia. Don Vitonkin omaiset ovat taatusti itku silmässä ruikuttamassa korvauksia siinä vaiheessa kun tämän truerallifanin refleksit ovat herpaantuneet eikä loikka auton alta onnistunutkaan...
Kukaan ei siellä ole omalla vastuulla vaikka niin haluaisikin ja tälle ei järjestäjä voi mitään vaan sen määrää jo ihan kotimainen lainsäädäntö.
Eemeli82 puhuu pelkkää asiaa.

Osa Portugalin 1986 itsemurhakandidaattikatsojistakin syytti kuskia, vaikka kaikki normaalin maalaisjärjen omaavat tietävät että vika löytyy ihan jostain muualta.

Katsojat voisivat kyllä katsoa peiliin jo ennen pätkille lähtemistä ja miettiä näkyykö peiliruudussa pönttö vai järkimies/-nainen. Jos päätyy ensimmäiseen vaihtoehtoon, kannattaa pysyä kotona. Jollei siitä huolimatta tajua pysyä kotona, pahimmassa tapauksessa voi seuraukset lukea seuraavan päivän lehdestä ilman ns. friikkionnettomuuttakin. Ja sitä ei kukaan oikeasti moottoriurheilun päälle ymmärtävä halua jo lajin jatkuvuudenkin kannalta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ford Fiestasta on R1-luokiteltu kampe (1600cc). En tosin kirveelläkään löytäny intternetin ihmeellisestä maailmasta mitään tietoa, mitä eroa R1A:lla on R1:een tai R2:een. Tai sitten se on vaan se kuutiotilavuus.

Edit: Ja heti kun menin sanomaan. http://www.pospa.cz/pdf/specifikace_skr_2.pdf
No ihan uusi tuttavuus koko tuo luokitus minullekin oli. Tiedä sitten mihin tuolla moninaisuudella oikein pyritään, luulisi vain hajoittavan. Tai siis, jos sillä tarjotaan edullinen osallistumismahdollisuus, niin kannatan toki, mutta jäähän nuo minuuttikaupalla kärjelle. Eli korvataanko näillä vanhat luokitukset vai mistä on kyse?
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1371
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
No ihan uusi tuttavuus koko tuo luokitus minullekin oli. Tiedä sitten mihin tuolla moninaisuudella oikein pyritään, luulisi vain hajoittavan. Tai siis, jos sillä tarjotaan edullinen osallistumismahdollisuus, niin kannatan toki, mutta jäähän nuo minuuttikaupalla kärjelle. Eli korvataanko näillä vanhat luokitukset vai mistä on kyse?
Pikkuhiljaa nämä R-luokitukset ottavat "vallan". N-ryhmäänhän ei enää luokitella uusia autoja. SM-rallissakin etuvetoluokat ovat ensisijaisesti R2 (SM3) ja R3 (SM2), ännäläiset on ympätty kuutiotilavuuden mukaan noiden sekaan.

Tuosta dokumentista (vuodelta 2008) puuttuu nyttemmin lisätyt R3T-autot, kuten DS3 R3T.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
MTV3:n uutisen juu (tai eihän tuo pätkä mikään uutinen ole, vaan spekulaatio). Toyotan tiedotteessa moisesta ei puhuta mitään.
Toyotan moottoriurheiluosaston puheenjohtajan kommentti antaa minusta kyllä aivan selvästi ymmärtää, että Toyota on tosissaan tekemässä paluuta rallin MM-sarjaan WRC-autolla, koska mitenkään muuten ei ole tulkittavissa kommentti uuden rallidynastian alusta.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Eikös jossain vaiheessa ollut sellaistakin ilmaa, että WRC kalustolla ei saisi osallistua kansallisiin ralleihin, vaan niiden käyttö olisi rajattu pelkästään MM-osakilpailuihin....
Nyt kuitenkin näyttää tuolla Merikievari-rallissa olevan yksi kpl Mini Countryman S WRC autoja mukana.:doubtful:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Toyotan moottoriurheiluosaston puheenjohtajan kommentti antaa minusta kyllä aivan selvästi ymmärtää, että Toyota on tosissaan tekemässä paluuta rallin MM-sarjaan WRC-autolla, koska mitenkään muuten ei ole tulkittavissa kommentti uuden rallidynastian alusta.
Ja aiemmin tässä haastattelussa: http://www.motoring.com.au/news/2012/sports/toyota/toyota-heading-back-to-wrc-30907

Mutta WRC:hen Yaris on liian lyhyt ja siinä on yksi ovi liian vähän. Nämä on kuitenkin jo saatu läpi, ja lisäksi lobbaus hybrideistä jo menossa... :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Sue_me taisi kuitenkin ottaa kiinni noista videolla näkyvistä, typerässä paikassa ulkomutkassa seisoskelevista kolloista. Ei ole mielestäni yliholhousta kieltää yleisöä seisomasta ulkokaarteessa tuollaisessa nopeavauhtisessa mutkassa.
Juurikin noin.

Lähellä tietä saa olla kunhan ei ole ihan idioottipaikassa heti tien vieressä ulkokurvissa. Mikäli ulkokurvissa on korkea ja tarpeeksi jyrkkä penkka yläviistoon, silloin siellä voi olla. Muuten ei.
 
Ylös