Ralliuutisia.

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Ja kyllä, siellä ajavat J-M Latvala ja P. Solberg. Syytä kolmeen voittoon kymmenestä voi hakea sieltä, ei kalustosta.
Loriauxin kommentin voi myös ottaa puhtaasti piikkinä kuskeja kohtaan. Auto hyvä, kuskit huonot.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
... jos pitäisi kasata lista, kaikkien aikojen top3 typerimmät kommentit moottoriurheilun saralla, niin tämä pääsisi kevyesti mukaan.
Höpsis...
-tuollaisia heittoja nyt on lähes joka tallipomo heitellyt kautta autourheilun historia, ei kannata ottaa aina kaikkea niin faktana...
-ja onhan Ford johtanut ainakin kahdeksaa kisaa tänä vuonna
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Loriauxin kommentin voi myös ottaa puhtaasti piikkinä kuskeja kohtaan. Auto hyvä, kuskit huonot.
Typerää se on silti. Loriauxilla vaan taitaa olla niin paljon kusta päässä, että omaa erinomaisuutta on puolipakolla julistettava mediassa, on ne perusteet kuinka hatarat hyvänsä. On tehnyt samaa ennenkin. Ja helpompihan se on löytää vika muista palkollisista kuin työnantajastaan, ainakin oman jatkon kannalta helpompaa.

Fakta vaan on, että Ford tuskin voittaisi mitään, vaikka auto olisikin nopea ja rattia vääntäisi Loeb. Kyllä siellä sääennusteet, rengasvalinnat, taktiikat ja säädöt olisivat edelleenkin riittävän usein pielessä, auto rikki, että Citroen himmailisi puolivaloilla mestaruudet. Osa Fordin ongelmista selittyy rahan puutteella, osa sillä, että organisaatio ei vain toimi, vääriä päätöksiä syntyy liukuhihnalta.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Nuo Loriauxin leuhutukset on ihan järkeenkäypiä kun ajattelee siltä kantilta, että automerkit on tuolla kilpailemassa kuitenkin pääasiassa mainostusmielessä.
 

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Loistava uutinen, jos on totta.

Citroën pysyy mukana rallin MM-sarjassa.
IS Urheilun tietojen mukaan Citroën on päättänyt jatkaa rallin MM-sarjassa vielä useiden vuosien ajan.

Se on loistava uutinen ranskalaistallin suomalaiskuljettajalle Mikko Hirvoselle ja koko elpymässä olevalle rallin MM-sarjalle.

Tallin uudeksi sponsoriksi tulee yllättäen Abu Dhabi, joka oli pitkään Ford-tallin suurin ulkopuolinen rahoittaja. Virallinen vahvistus Citroënin ja Abu Dhabin peräti viisivuotiselle sopimukselle saadaan näillä näkymin kahden viikon kuluttua Ranskan MM-rallissa.

Sopimus antaa arabisheikki Khalid Al Qassimille mahdollisuuden ajaa ensi kaudella Citroënin kolmatta tehdasautoa. Vielä viime vuonna hän kilpaili kolmannella tehdas-Fordilla Hirvosen ja Jari-Matti Latvalan tallikaverina.

Vielä elokuun alussa Suomen MM-rallin yhteydessä uskottiin yleisesti, että Citroën-tallin uudeksi suursponsoriksi ja ehkä jopa omistajaksi tulee Qatar. Maailman rikkaimpiin valtioihin kuuluva Qatar kuitenkin hävisi sopimustaistelun Arabiemiraatteihin kuuluvalle Abu Dhabille.
Iltasanomat.fi
Vielä kun Minin jatko varmistuu, niin hyvä on.
 

Isokello

Well-known member
Liittynyt
17.1.2012
Viestit
176
Muistan lukeneeni jostain ennen kauden alkua että Abu Dhabi olisi tarjonnut Fordille samanlaista 5 vuoden (jatko)sopimusta mutta Ford ei sitä ottanut vastaan koska ei voinut varmuudella päättää että olisivat 5 vuotta eteenpäin WRC:ssä ja Abu Dhabi ei suostunut pienempään kuin 5 vuoden sopimukseen. No Citroen osasi käyttää tilanteen hyväkseen.

Ei muuta kun Qatarin rahat ja värit (sopivat jo nyt) ensi kaudelle Minille niin saadaan ainakin 4 tallin välinen kisa WRC:hen joka olisi pitkästä aikaa kiinnostuksen kannalta todella hyvä juttu.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ei muuta kun Qatarin rahat ja värit (sopivat jo nyt) ensi kaudelle Minille niin saadaan ainakin 4 tallin välinen kisa WRC:hen joka olisi pitkästä aikaa kiinnostuksen kannalta todella hyvä juttu.
Jokuhan jo ehti toteamaan että Nasse-sedän mielenkiinto (ja sitämyöten Qatarin rahat) WRC:ta kohtaan olisi lopahtanut ja hakusessa olisi jotain uutta ja mielenkiintoisempaa (kuten vaikkapa paluu Dakariin).
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Sinällään tietysti hieno juttu, jos saadaan lisää autoja mukaan Qatarin rahoittamana, mutta kertoohan tuo toisaalta karua totuuttaan sarjan kiinnostavuudesta. Kärkitallien rahoitus tuntuu riippuvan pitkälti lähinnä siitä, että miten yhtä öljyä sheikkiä kiinnostaa harrastella rallin parissa. :p
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Sinällään tietysti hieno juttu, jos saadaan lisää autoja mukaan Qatarin rahoittamana, mutta kertoohan tuo toisaalta karua totuuttaan sarjan kiinnostavuudesta. Kärkitallien rahoitus tuntuu riippuvan pitkälti lähinnä siitä, että miten yhtä öljyä sheikkiä kiinnostaa harrastella rallin parissa. :p
No nyt aletaan odottelemaan mitä Red Bull saa aikaiseksi. Omasta mielestä sarjaan saisi tuoda jotain todellakin uutta vanhan lisäksi, niin samoissa kuvoissa on viimeajat pyöritty. Mitä se sitten onkaan, en tiedä. Pääasia, että uusillekin talleille riittää teipattavaa auton kylkiin. Kun Toyota ja Hyndai saadaan vielä mukaan ja nykyiset (varsinkin Ford) pysymään jatkossakin mukana, niin sarja alkaa olla hyvällä mallilla.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Jokuhan jo ehti toteamaan että Nasse-sedän mielenkiinto (ja sitämyöten Qatarin rahat) WRC:ta kohtaan olisi lopahtanut ja hakusessa olisi jotain uutta ja mielenkiintoisempaa (kuten vaikkapa paluu Dakariin).
->
Semmoista kuiskutellaan, että Al-Nasse-sedän mielenkiinto WRC:tä kohtaan olisi lopahtanut, ja sitä myöten Qatar Citroenit saisi unohtaa. Ja että tilanne tulisi Abu Dhabi ja muuan vanha tuttu Al-Qassinen.

Tarinan mukaan Nasse haluaa/halusi ajaa WRC:n lisäksi muitakin sarjoja+aavikkokisoja, sellaista missä on mahdollista jopa menestyä. Tiedä sitten, onko tuo ollut yksi syy Citroen-kuvion lopahtamiseen. Al-Qassiseen verrattunahan Nasse ajaa kuin Fangio eli on se Qatarin vaihtuminen Abu Dhabiin sikäli harmi.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
->



Tarinan mukaan Nasse haluaa/halusi ajaa WRC:n lisäksi muitakin sarjoja+aavikkokisoja, sellaista missä on mahdollista jopa menestyä. Tiedä sitten, onko tuo ollut yksi syy Citroen-kuvion lopahtamiseen. Al-Qassiseen verrattunahan Nasse ajaa kuin Fangio eli on se Qatarin vaihtuminen Abu Dhabiin sikäli harmi.
Harmi ettei tupakkia saa enää mainostaa ralliautojen kyljissä.... Jos vaikka Marlboron ent. mannekiini Abdullah Bakhasab innostuisi vielä tuomaan Saudien värit arabien keskinäiseen kisailuun :). Bakhasabbihan ajoi ihan kohtuullista vahtia takavuosina Corolla WRC:lla samoin kuin turkinpippuri Volcan Isik. :doubtful:
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Kun Toyota ja Hyndai saadaan vielä mukaan ja nykyiset (varsinkin Ford) pysymään jatkossakin mukana, niin sarja alkaa olla hyvällä mallilla.
Tässä alkaa kohta olemaan se hauska puoli, että kaikille talleille (jos totetuu) ei löydy kunnon kuskeja :)
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Tässä alkaa kohta olemaan se hauska puoli, että kaikille talleille (jos totetuu) ei löydy kunnon kuskeja :)
No kunnon kuskeja löytyy, mutta maailmanmestaruudesta ajavia kuskeja ei tietenkään joka autossa istu. Mutta sittenhän nähtäisiin sitä kauan kaivattua kilpailua parhaista kuskeista ja tallinvaihdoksia tiuhempaan, kuten vanhoina hyvinä aikoina.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Tässä alkaa kohta olemaan se hauska puoli, että kaikille talleille (jos totetuu) ei löydy kunnon kuskeja :)
Define "kunnon kuski"... IMO kyllä noita säädyllisiä kuljettajia on ilman tehdastallipaikkaa kokolailla riittämiin. Kris Meeke, Juho Hänninen, Kosciusko, Benito Guerra jr, Marcos Ligato, Paddon, Craig Breen, PG Andersson, Bryan Bouffier etc etc. Ja jos tallit haluaa toiseen/yhteen autoon kokeneen kuljettajan niin sopivasta summasta rahaa voi kukaties Bossekin tehdä vielä comebackin.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
No kunnon kuskeja löytyy, mutta maailmanmestaruudesta ajavia kuskeja ei tietenkään joka autossa istu. Mutta sittenhän nähtäisiin sitä kauan kaivattua kilpailua parhaista kuskeista ja tallinvaihdoksia tiuhempaan, kuten vanhoina hyvinä aikoina.
No joo, tarkoitin enemmän näitä oikeita huippuja. Itse asiassa toivoisin, että Latvala jatkaa ensi vuonna Fordilla. Tällä tavalla saataisin enemmän todellista taistelua eikä tarvitsisi välittää tallimääräyspelleilystä.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Niin, sattuneesta syystä *patonki* niitä valmiita mestareita (tai edes osakilpailuvoittajia) ei löydy uusiin talleihin, toisin kuin 10-20 vuotta sitten. Sitten pitää vaan rohkeasti nostaa niitä kuskeja ylös SWRC:stä jne. Kyvykkäitä, tulevia mestareita kyllä löytyy, kunhan vaan on mahdollisuuksia.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3507
Sijainti
JKL
Ei tarvitse kuin ottaa noista ja Sitikan kakkos tiimeistä ukkoja ei montaa tarvitse edes IRC:sta ottaa. Tänak, Neuville, Östberg ovat kaikki sellaisia kuskeja jotka voivat ajaa voitosta jos mahdollisuus tulee. Atkinson kuuluu samaan porukkaan mielestäni. Eli hyviä kuskeja on kyllä muutamaankin tehdas tiimiin...
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1371
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Ei tarvitse kuin ottaa noista ja Sitikan kakkos tiimeistä ukkoja ei montaa tarvitse edes IRC:sta ottaa. Tänak, Neuville, Östberg ovat kaikki sellaisia kuskeja jotka voivat ajaa voitosta jos mahdollisuus tulee. Atkinson kuuluu samaan porukkaan mielestäni. Eli hyviä kuskeja on kyllä muutamaankin tehdas tiimiin...
Ja jos kilpailukykyisiä autoja riittää, niin pistetään Hänninen-Mikkelsen-PG kehiin kanssa. Väittäsin, että vauhti riittää jos ei nyt voittoihin niin ainakin hyvään kakkosketjuun. Nuoremmasta polvesta sitten lisää, Novi, Nikara ja Lappi etunenässä. Vaan taitaa (kelvollinen) kalusto loppua ensin.

Muuten, mistä lähtien Marcos Ligato on laskettu vetomieheks?
 
Ylös