JoneZi
User
- Liittynyt
- 17.3.2012
- Viestit
- 7581
Tuttu todellakin. Tuossa paikassa on lipsuttu testeissäkin.Tuttu paikka monelle viime vuoden Jyskälästä...
Tuttu todellakin. Tuossa paikassa on lipsuttu testeissäkin.Tuttu paikka monelle viime vuoden Jyskälästä...
Loriauxin kommentin voi myös ottaa puhtaasti piikkinä kuskeja kohtaan. Auto hyvä, kuskit huonot.Ja kyllä, siellä ajavat J-M Latvala ja P. Solberg. Syytä kolmeen voittoon kymmenestä voi hakea sieltä, ei kalustosta.
Höpsis...... jos pitäisi kasata lista, kaikkien aikojen top3 typerimmät kommentit moottoriurheilun saralla, niin tämä pääsisi kevyesti mukaan.
Hassin voimalinja-aukea?Tuttu paikka monelle viime vuoden Jyskälästä...
Typerää se on silti. Loriauxilla vaan taitaa olla niin paljon kusta päässä, että omaa erinomaisuutta on puolipakolla julistettava mediassa, on ne perusteet kuinka hatarat hyvänsä. On tehnyt samaa ennenkin. Ja helpompihan se on löytää vika muista palkollisista kuin työnantajastaan, ainakin oman jatkon kannalta helpompaa.Loriauxin kommentin voi myös ottaa puhtaasti piikkinä kuskeja kohtaan. Auto hyvä, kuskit huonot.
Vielä kun Minin jatko varmistuu, niin hyvä on.Loistava uutinen, jos on totta.
Citroën pysyy mukana rallin MM-sarjassa.
IS Urheilun tietojen mukaan Citroën on päättänyt jatkaa rallin MM-sarjassa vielä useiden vuosien ajan.
Se on loistava uutinen ranskalaistallin suomalaiskuljettajalle Mikko Hirvoselle ja koko elpymässä olevalle rallin MM-sarjalle.
Tallin uudeksi sponsoriksi tulee yllättäen Abu Dhabi, joka oli pitkään Ford-tallin suurin ulkopuolinen rahoittaja. Virallinen vahvistus Citroënin ja Abu Dhabin peräti viisivuotiselle sopimukselle saadaan näillä näkymin kahden viikon kuluttua Ranskan MM-rallissa.
Sopimus antaa arabisheikki Khalid Al Qassimille mahdollisuuden ajaa ensi kaudella Citroënin kolmatta tehdasautoa. Vielä viime vuonna hän kilpaili kolmannella tehdas-Fordilla Hirvosen ja Jari-Matti Latvalan tallikaverina.
Vielä elokuun alussa Suomen MM-rallin yhteydessä uskottiin yleisesti, että Citroën-tallin uudeksi suursponsoriksi ja ehkä jopa omistajaksi tulee Qatar. Maailman rikkaimpiin valtioihin kuuluva Qatar kuitenkin hävisi sopimustaistelun Arabiemiraatteihin kuuluvalle Abu Dhabille.
Iltasanomat.fi
Jokuhan jo ehti toteamaan että Nasse-sedän mielenkiinto (ja sitämyöten Qatarin rahat) WRC:ta kohtaan olisi lopahtanut ja hakusessa olisi jotain uutta ja mielenkiintoisempaa (kuten vaikkapa paluu Dakariin).Ei muuta kun Qatarin rahat ja värit (sopivat jo nyt) ensi kaudelle Minille niin saadaan ainakin 4 tallin välinen kisa WRC:hen joka olisi pitkästä aikaa kiinnostuksen kannalta todella hyvä juttu.
No nyt aletaan odottelemaan mitä Red Bull saa aikaiseksi. Omasta mielestä sarjaan saisi tuoda jotain todellakin uutta vanhan lisäksi, niin samoissa kuvoissa on viimeajat pyöritty. Mitä se sitten onkaan, en tiedä. Pääasia, että uusillekin talleille riittää teipattavaa auton kylkiin. Kun Toyota ja Hyndai saadaan vielä mukaan ja nykyiset (varsinkin Ford) pysymään jatkossakin mukana, niin sarja alkaa olla hyvällä mallilla.Sinällään tietysti hieno juttu, jos saadaan lisää autoja mukaan Qatarin rahoittamana, mutta kertoohan tuo toisaalta karua totuuttaan sarjan kiinnostavuudesta. Kärkitallien rahoitus tuntuu riippuvan pitkälti lähinnä siitä, että miten yhtä öljyä sheikkiä kiinnostaa harrastella rallin parissa.
->Jokuhan jo ehti toteamaan että Nasse-sedän mielenkiinto (ja sitämyöten Qatarin rahat) WRC:ta kohtaan olisi lopahtanut ja hakusessa olisi jotain uutta ja mielenkiintoisempaa (kuten vaikkapa paluu Dakariin).
Semmoista kuiskutellaan, että Al-Nasse-sedän mielenkiinto WRC:tä kohtaan olisi lopahtanut, ja sitä myöten Qatar Citroenit saisi unohtaa. Ja että tilanne tulisi Abu Dhabi ja muuan vanha tuttu Al-Qassinen.
Harmi ettei tupakkia saa enää mainostaa ralliautojen kyljissä.... Jos vaikka Marlboron ent. mannekiini Abdullah Bakhasab innostuisi vielä tuomaan Saudien värit arabien keskinäiseen kisailuun . Bakhasabbihan ajoi ihan kohtuullista vahtia takavuosina Corolla WRC:lla samoin kuin turkinpippuri Volcan Isik. :doubtful:->
Tarinan mukaan Nasse haluaa/halusi ajaa WRC:n lisäksi muitakin sarjoja+aavikkokisoja, sellaista missä on mahdollista jopa menestyä. Tiedä sitten, onko tuo ollut yksi syy Citroen-kuvion lopahtamiseen. Al-Qassiseen verrattunahan Nasse ajaa kuin Fangio eli on se Qatarin vaihtuminen Abu Dhabiin sikäli harmi.
Tässä alkaa kohta olemaan se hauska puoli, että kaikille talleille (jos totetuu) ei löydy kunnon kuskejaKun Toyota ja Hyndai saadaan vielä mukaan ja nykyiset (varsinkin Ford) pysymään jatkossakin mukana, niin sarja alkaa olla hyvällä mallilla.
No kunnon kuskeja löytyy, mutta maailmanmestaruudesta ajavia kuskeja ei tietenkään joka autossa istu. Mutta sittenhän nähtäisiin sitä kauan kaivattua kilpailua parhaista kuskeista ja tallinvaihdoksia tiuhempaan, kuten vanhoina hyvinä aikoina.Tässä alkaa kohta olemaan se hauska puoli, että kaikille talleille (jos totetuu) ei löydy kunnon kuskeja
Define "kunnon kuski"... IMO kyllä noita säädyllisiä kuljettajia on ilman tehdastallipaikkaa kokolailla riittämiin. Kris Meeke, Juho Hänninen, Kosciusko, Benito Guerra jr, Marcos Ligato, Paddon, Craig Breen, PG Andersson, Bryan Bouffier etc etc. Ja jos tallit haluaa toiseen/yhteen autoon kokeneen kuljettajan niin sopivasta summasta rahaa voi kukaties Bossekin tehdä vielä comebackin.Tässä alkaa kohta olemaan se hauska puoli, että kaikille talleille (jos totetuu) ei löydy kunnon kuskeja
No joo, tarkoitin enemmän näitä oikeita huippuja. Itse asiassa toivoisin, että Latvala jatkaa ensi vuonna Fordilla. Tällä tavalla saataisin enemmän todellista taistelua eikä tarvitsisi välittää tallimääräyspelleilystä.No kunnon kuskeja löytyy, mutta maailmanmestaruudesta ajavia kuskeja ei tietenkään joka autossa istu. Mutta sittenhän nähtäisiin sitä kauan kaivattua kilpailua parhaista kuskeista ja tallinvaihdoksia tiuhempaan, kuten vanhoina hyvinä aikoina.
Ja jos kilpailukykyisiä autoja riittää, niin pistetään Hänninen-Mikkelsen-PG kehiin kanssa. Väittäsin, että vauhti riittää jos ei nyt voittoihin niin ainakin hyvään kakkosketjuun. Nuoremmasta polvesta sitten lisää, Novi, Nikara ja Lappi etunenässä. Vaan taitaa (kelvollinen) kalusto loppua ensin.Ei tarvitse kuin ottaa noista ja Sitikan kakkos tiimeistä ukkoja ei montaa tarvitse edes IRC:sta ottaa. Tänak, Neuville, Östberg ovat kaikki sellaisia kuskeja jotka voivat ajaa voitosta jos mahdollisuus tulee. Atkinson kuuluu samaan porukkaan mielestäni. Eli hyviä kuskeja on kyllä muutamaankin tehdas tiimiin...