Ralliuutisia.

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Itsekin olen tuon huomannut, että joissain paikoissa siimat ovat liian lähellä, joissain taas turhan kaukana. Katsojan onneksi noita jälkimmäisiä on kuitenkin suhteellisen vähän.

Valitettavasti yleisömassalta välillä puuttuu järki ja uskotaan, että ei ne autot sinne siiman taakse tule.
Ja kun iso ihmismassa tungetaan muutamalle aidatulle alueelle niin, jos mielit muutakin kuin kuulla äänet, niin niistä eturivin paikoista ei ihan hevillä luovu.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Eikös tänä vuonna Saksassa testipätkällä kuollut yksi katsoja kun irronnut rengas osui päähän?
Saksan rallin testipätkällä sattuneessa onnettomuudessa ei kuollut yksikään katsoja ja tämä tieto on peräisin Vauhdin Maailmasta.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Sordo rejoining Citroën

Dani Sordo will be back in Citroën Racing colours for next season, the Spanish driver rejoining the French team. He says he sees the recall, to drive alongside Mikko Hirvonen as "a great opportunity" and Team Principal Yves Matton says "it's a pleasure for everyone to see him return to the 'family'".

Sordo drove 80 WRC events for Citroën between 2005 and 2010:

“Obviously, I’m very pleased to rejoin a team with which I share so many good memories. This was my No.1 choice for 2013."

..

And the release quotes Yves Matton:

“We took our time in assessing the potential of the drivers available to line up alongside Mikko Hirvonen next season. Obviously, Dani was very high on our shortlist and his performances at the Rally de Espana proved that he can still perform at the very highest level."

"Dani is very well liked in the team and it’s a pleasure for everyone to see him return to the ‘family’. His profile complements Mikko’s in many aspects and it was important for Citroën to have a Latin driver for the Southern Europe and Latin American markets.”
EDIT: http://www.citroen-wrc.com/en/2012/news/wrc-news/3749/dani-sordo-rejoins-citroen-racing/
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Painetun Autosportin perusteella kuulostaa siltä, että Nasserin tuomat rahat kattaa lähinnä Malcolmin buffet-pöydän antimet, kuskit voi sitten olla tasoa Nobre/argentiinalainen jäätelökauppias.


Solberg ready to quit WRC

..
Solberg said: “I’m not paying to drive rally cars now. I’ve worked hard
to keep things going, running my own team, but it’s so hard. I
can’t do that again. I will retire if it comes to that. OK, it’s not nice
to think that I might not be in the championship next year, but it’s
the way things are right now.”

Solberg came close to departing the WRC when he was struggling
to fund his final season with the Petter Solberg World Rally Team
in 2011. He says he already has options for next season.
“If I have to go then I have to go,” he said. “There’s nothing with
Citroen and it’s possible there’s nothing here at Ford. I have an
option to do the Dakar and maybe it’s going to be time to look at
going racing again, I can start talking about these things.”

AUTOSPORT understands that if Sordo is not given a seat at Citroen,
he will drive for M-Sport, and that the same scenario applies to Ostberg.
While he could take money to M-Sport, Sordo would need to be paid.
Evgeny Novikov is the other driver in the frame
for a return to the team. M-Sport managing director
Malcolm Wilson said: “I can understand Petter’s perspective
on this, but we have to be realistic. It’s quite possible that we can find
other ways. For example, we can find a sponsor to come with Petter,
then he’s not using his own money. “We’re talking to a lot of people
right now and we have a huge number of balls in the air. We
have great technical support from Ford and the car is looking
very, very exciting for next season, but we have to get the financial
side sorted first. “With no disrespect to the drivers, I have to sort out the
funding for getting the team in the championship before I start
to look at who’s going to be driving the cars.”
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3326
Sijainti
Lahti
On se kyllä vahinko, että moottoriurheilu on niin pirun tyyristä. Taitaa sitä paitsi muuttua koko ajan aina vain kalliimmaksi. Kohta ei pääse ajamaan edes F-cupia kansallisella tasolla ja harrastelijapohjalla, jos ei ensin järjestä valtakunnallista rahakeräystä.

Hyvät kuitenkin Sordolle, että pääsee Citroenille. Kaveri on varmaan vain jalostunut sitten viime visiittinsä. Menee varmasti kovaa!
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18416
Jos Hyundai ottaa homman tosissaan, niin he tarvitsevat ensi vuodeksi testikuskin. Mielenkiintoista nähdä kuka se tulee olemaan.
Autohebdo uutisoi vähän aikaa sitten että Kris Meeke olisi ottanut yhteyttä Hyundai pomoihin ja luultavasti tulisi ajamaan testejä. Kris Nisseniä on huhuttu kertaalleen Hyundainin tallipäälliköksi.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4338
Valitettavasti Sordo pyyhkii Mikolla pöytää ensikaudella, mestaruus haaveet meni siinä.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Valitettavasti Sordo pyyhkii Mikolla pöytää ensikaudella, mestaruus haaveet meni siinä.
Joo asfaltilla Sordo voi Mikon voittaa, mut ei muualla.. Ei sordo mistään mestaruudesta aja ensi kaudella, ei tuo soravauhti piisaa.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Asvaltilla Mikolla ei ole mahkuja Sordoa vastaan, ja sorallakin Sordo on valmis aiheuttamaan ikäviä yllätyksiä (Jyskälä-tyyppisiä kisoja lukuunottamatta). Ja jos VW:t osoittautuu voittajiksi, niin Mikon "kaikkien aikojen mahdollisuudesta" tulee painajainen x4, kun Löppönenkin haluaa käydä jäähdyttelemässä muutamat voitot pois kuleksimasta.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Asvaltilla Mikolla ei ole mahkuja Sordoa vastaan, ja sorallakin Sordo on valmis aiheuttamaan ikäviä yllätyksiä (Jyskälä-tyyppisiä kisoja lukuunottamatta). Ja jos VW:t osoittautuu voittajiksi, niin Mikon "kaikkien aikojen mahdollisuudesta" tulee painajainen x4, kun Löppönenkin haluaa käydä jäähdyttelemässä muutamat voitot pois kuleksimasta.
Volkkari on voittaja-auto heti alkuunsa se on varma, Minikin on ollut voittaja-auto heti alusta alkaen, vain kunnon kuski on puuttunut. Volkkaria on kuitenkin testattu noin 20000km, joten vauhtia löytyy ihan varmasti.
Autot ovat sen verran yksinkertaisempia nykyään, teknisesti hirveitä eroja ei löydy. Joskus 2000-luvun alussa asia oli ihan eri, autot erosivat teknisiltä ratkaisuiltaan hyvinkin paljon toisistaan:tongue:
 

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Kummastihan täällä huudellaan Mikon häviämisestä Sordolle, mutta tuskimpa Mikko helpolla pääsee.

Asfaltilla Mikolla ei ole mahiksia Sordoa voittaa. Sorallakin voi tulla tosiaan Hirvoselle vaikeaa. Täytyy muistaa, että Sordo ajoi Portugalissa ja Uudessa-Seelannissa hyviä aikoja.

Ensi kaudesta tulee mielenkiintoinen ja hyvä niin. Uskon mestaruuden ratkevan
neljän kuskin kesken.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Kummastihan täällä huudellaan Mikon häviämisestä Sordolle, mutta tuskimpa Mikko helpolla pääsee.

Asfaltilla Mikolla ei ole mahiksia Sordoa voittaa. Sorallakin voi tulla tosiaan Hirvoselle vaikeaa. Täytyy muistaa, että Sordo ajoi Portugalissa ja Uudessa-Seelannissa hyviä aikoja.

Ensi kaudesta tulee mielenkiintoinen ja hyvä niin. Uskon mestaruuden ratkevan
neljän kuskin kesken.
Sordo veti Portugalissa muutaman haamuajan sateesta johtuen muistaakseni..Uudessa-Seelannissa muutaman pätkän kohtuu hyvin viimesenä päivänä, kun muut jo varmistelivat.. Ei nyt mitään ihan mielettömiä suorituksia mielestäni.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Volkkari on voittaja-auto heti alkuunsa se on varma, Minikin on ollut voittaja-auto heti alusta alkaen, vain kunnon kuski on puuttunut. Volkkaria on kuitenkin testattu noin 20000km, joten vauhtia löytyy ihan varmasti.
Autot ovat sen verran yksinkertaisempia nykyään, teknisesti hirveitä eroja ei löydy. Joskus 2000-luvun alussa asia oli ihan eri, autot erosivat teknisiltä ratkaisuiltaan hyvinkin paljon toisistaan:tongue:
En tiedä Minin valmiudesta voittajaksi, mutta erittäin lupaava projekti se olis ollu alusta lähtien, jos vaan tallin taustat ja panostus olis oleet säädyllisellä tasolla. Aivan eri planeetalta kuin Hyundain ja eritoten Suzukin räpellykset takavuosina.

Ensi kausi on Hirvoskalle now or never. Jos Volkkari ei nyt ihan alkukaudesta olisikaan saanut kaikkia lastentauteja pois autostaan ja tallin sisäinen toiminta ei vielä olisi täydellisyyteen asti hiottua, niin lumella ja soralla Mikolla voisi olla saumoja. Ei Okieerikaan ole mitenkään yli-hyvin soralla ajellut.
Ja mikäli PSA-konserni tulee 08-pösöillä mukaan (DS3 Citruunoiden tilalle) 2014 kaudelle, niin sitten on taas odotettavissa juhlia sillä suunnalla. Kahdesti on Pösö tehnyt "comebackin" ja molemmilla kerroilla auto on ollut varsin pian aivan ylivoimaisen nopea eikä mikään oikeastaan anna olettaa muuta nytkään.

Löppönen voittanee ne neljä - kuusi lempiralliaan kuten tähänkin asti ja assulla Sordo ja Okieeri tarjoaa hyvän vastuksen. Latvala ja Hirvonen ajavat sitten pääsääntöisesti sijasta neljä. Ruotsissa ja Jyväskylässä Hirvonen ja Latvala kisannevat voitosta Sordon ja Ogieerin tarjotessa kiriapua hyvissä kyttäysasemissa. Muissa sorakisoissa jää itse kunkin vauhti vielä nähtäväksi. Jos M-sport löytää riittävän rahoituksen niin Östberg tulee olemaan ns. musta hevonen, joka voi napsia yllättävän korkeita sijoituksia hämmentäen kärkinelikon pakkaa kummasti.
Sama pätee Prodrive-Miniin. Money talks, Bullshit walks.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Sitähän me ei tiedetä.
Kauden viimeisessä rallissa Espanjassa Sordo ajoi kuskeista eniten pohja-aikoja.. Jos kaikki osuisi kohdalleen niin tällä autolla varmasti ajettaisiin kilpailun voitosta.

Jos autolla pystytään ajamaan useita pohjia, niin väittäisin että sillä myös koko kapina pystyttäisiin voittamaan. Mini ei siis todellakaan ole muita huonom:idea:pi.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
En tiedä Minin valmiudesta voittajaksi, mutta erittäin lupaava projekti se olis ollu alusta lähtien, jos vaan tallin taustat ja panostus olis oleet säädyllisellä tasolla. Aivan eri planeetalta kuin Hyundain ja eritoten Suzukin räpellykset takavuosina.

Ensi kausi on Hirvoskalle now or never. Jos Volkkari ei nyt ihan alkukaudesta olisikaan saanut kaikkia lastentauteja pois autostaan ja tallin sisäinen toiminta ei vielä olisi täydellisyyteen asti hiottua, niin lumella ja soralla Mikolla voisi olla saumoja. Ei Okieerikaan ole mitenkään yli-hyvin soralla ajellut.
Ja mikäli PSA-konserni tulee 08-pösöillä mukaan (DS3 Citruunoiden tilalle) 2014 kaudelle, niin sitten on taas odotettavissa juhlia sillä suunnalla. Kahdesti on Pösö tehnyt "comebackin" ja molemmilla kerroilla auto on ollut varsin pian aivan ylivoimaisen nopea eikä mikään oikeastaan anna olettaa muuta nytkään.

Löppönen voittanee ne neljä - kuusi lempiralliaan kuten tähänkin asti ja assulla Sordo ja Okieeri tarjoaa hyvän vastuksen. Latvala ja Hirvonen ajavat sitten pääsääntöisesti sijasta neljä. Ruotsissa ja Jyväskylässä Hirvonen ja Latvala kisannevat voitosta Sordon ja Ogieerin tarjotessa kiriapua hyvissä kyttäysasemissa. Muissa sorakisoissa jää itse kunkin vauhti vielä nähtäväksi. Jos M-sport löytää riittävän rahoituksen niin Östberg tulee olemaan ns. musta hevonen, joka voi napsia yllättävän korkeita sijoituksia hämmentäen kärkinelikon pakkaa kummasti.
Sama pätee Prodrive-Miniin. Money talks, Bullshit walks.

Ogier on erittäin kova myös soralla, voitti ainakin pari kisaa Loebin nenän edestä. Kyllä tämä Sebastian 2.0 aiheuttaa vielä paljon murhetta meille suomalaisille :nope:
 
Ylös