Ittehän muuten täytän renkaat (niin kesä- kuin talvinakit) ilman sijaan kaasulla (käsittääkseni typpeä). Maksaa pikkusen enemmän (99 senttiä/rengas eli ei tossa nyt kovin suursta rahamääristä ollut kuitenkaan kyse), mutta parantaa renkaan ajo-ominaisuuksia, kuluttaa hieman vähemmän polttoainetta (lienee tosin aikalailla marginaalinen tuo etu, mutta epäilemättä kattaa kepoisesti ne sijoitetut vajaat 4 euroa), rengaspaineet eivät kaasun suuremman molekyylikoon johdosta karkaa niin helposti kuin ilmatäytetystä renkaasta ja lisäksi rengaskaasun paine ei ole yhtälailla riippuvainen lämpötilasta ei paineet pysyvät huomattavasti vakaampana, oli sää sitten millainen hyvänsä. Niinjuu, kaiken tämän johdosta myös renkaan käyttöikä pitenee, tosin tuo todennäköisesti pätee lähinnä niiden kohdalla, jotka ajavat paljon (terveisiä Mosselle!), muutaman tuhannen kilometrin vuosiajolla kulutuspintaa riittää vaikka kymmeneksi vuodeksi, mutta se rengas alkaa jo viimeistään 5-6 vuoden jälkeen olemaan aika haurasta kamaa ja tuohon ilmiöön tuskin kaasut auttavat tippaakaan. Asiantuntijathan suosittelevat hankkimaan uudet renkaat 4 vuoden välein vaikka kulutuspintaa vielä oliskin, voipi tuo kyllä olla ehkä pikkusen liioiteltuakin.
Ainoa huono puoli lienee se, että rengaspaineen tarkistus voipi olla astetta hankalampaa, koska välttämättä kaikilta huoltiksilta ei löydy rengaskaasua, ei ainakaan ilmaiseksi. Ilmalla voi tottakai hätätapauksessa täyttää, mutta samalla sitten katoaa rengaskaasun edut. Toisaalta jos ja kun kaasu säilyttää paineet paremmin kuin ilma, niin eipä niitä paineita tartte olla jatkuvasti fiksaamassakaan. Itte oon käyttäny jo muutaman vuoden rengaskaasua ja enköhän näin toimi jatkossakin, mukavuudenhaluisena henkilönä vaihdatan ja säilytän renkaat verstaalla ja siellä fiksaavat paineetkin ilmaiseksi, oli niissä renkaissa sitten kaasua tai ei, vain se ensimäinen täyttö maksaa.