Talvirenkaiden vaihtoilmoitukset

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Epäilen väärää kiristysmomenttia pulteissa tai väärää ruokavaliota.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Jaaha. Juuri vaihdettu talvirengas oli lussuna auton oikeassa etukulmassa. Onneksi huomasin, kohta on vähän kiire lähtö ja olisi tullunna hiki jos olisin vasta siinä vaiheessa homman tajunnut.
Löin väliaikaisesti kesärenkaan alle ja huomasin, että ko. tussukumista oli venttiilin hattu hajalla. Nyt joku autoguru voisi kertoa, että johtuukohan tuo ilmojen ulostautuminen pelkästään siitä vai liekö ehtinyt jo 50 metrin ajamisen jälkeen oikeasti puhjeta tai jotain?
Ensimmäinen tehtävä renkaita vaihtamaan ryhtyessä on tarkistaa renkaiden paine ja täyttää tarvittaessa. Jos kesän aikana on pudonnut 0.7:eiskaan, siitä saa toimivan täyttämällä, mutta ajamalla käyttökelvottoman.
 

Örfil

Guest
Tarkistithan että ilma on mahdollisimman kuumaa sekä muista irroittaa renkaanlämmittimet yöksi.
Muuten ne varastetaan.
 

Örfil

Guest
Albert pääsee viikottain keskimäärin 2.2 baariin, koska useimmista hänet portsari ohjastaa oitis raittiiseen ulkoilmaan.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
No ei kai autonpaksissa kukaan muuta kuljeta kuin Leca-harkkoja? En minä ainakaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Suositukset 2 baria...Näyttäisi etupään renkaat ainakin täysin tyhjiltä semmoisilla. Jotain kahden puolen luokkaa tullut pistettyä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eräs rengasliike suositteli asettamaan matalaprofiilirenkaille rengaspaineet 0,3 baria autonvalmistajan ohjeistamia rengaspaineita suuremmiksi. Lämpöisiin renkaisiin tietty.

Loppui ainakin epätasainen kuluminen tuolla, eivät puhuneet paskaa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Meillä onkin niin korkeaprofiiliset renkaat, että tekis mieli alkaa imeä niitä kuin tissejä ikään.

Kuuminta hottia. Napa ja kaikkee. Nystyrät ja öljyisiä tuoksuja.
 

Örfil

Guest
Eräs rengasliike suositteli asettamaan matalaprofiilirenkaille rengaspaineet 0,3 baria autonvalmistajan ohjeistamia rengaspaineita suuremmiksi. Lämpöisiin renkaisiin tietty.

Loppui ainakin epätasainen kuluminen tuolla, eivät puhuneet paskaa.
Eteen olen laittanut tuon 2.4 mitä bentankin luukun tarrassa lukee, mutta taakse aina min. 2.1 ja jos paljon lecaharkkoja kyydissä, 2.4 bar taaksekin.

Viimeksi taisi jäädä loppukesäksi ne 2.4 sinne taakse. En sentäs tyhjentämään alkanut reissun jäljiltä.

Paineet mittaan kartingkäyttöön ostamallani elektroooffisella mittarilla
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4998
Sijainti
Vantaa
Jouduin käydä Motonetistä hakemassa uuden tunkin, kun vanhasta menivät kierteet rikki. Uusi tunkki on muuten parempi kuin vanha, mutta se vääntövarsi on lyhyempi ja huonompi.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Vaihdoin kahteen autoon viikonloppuna. Saksalainen insinööri on kyllä viisas, on niin helppo nostaa bemari sillä auton omalla tunkilla kun selkeät paikat mihin tunkin pää laitetaan auton pohjassa. Ei tarvitse arpoa, että mikä (modernin) auton alustan kohta nyt ei ole jollain saakutin muovipaloilla vuorattu ja kestääkin tunkkaamisen..

2,5 baaria joka nurkkaan vaan kun 500-sarjalaisesta kyse. Raskas auto kuitenkin.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Renkaidenvaihtoaika sovittu. Viikon jono oli. Moni muukin on siis huomannut talven lähestyvän.
 
Ylös