Ensimmäinen tehtävä renkaita vaihtamaan ryhtyessä on tarkistaa renkaiden paine ja täyttää tarvittaessa. Jos kesän aikana on pudonnut 0.7:eiskaan, siitä saa toimivan täyttämällä, mutta ajamalla käyttökelvottoman.Jaaha. Juuri vaihdettu talvirengas oli lussuna auton oikeassa etukulmassa. Onneksi huomasin, kohta on vähän kiire lähtö ja olisi tullunna hiki jos olisin vasta siinä vaiheessa homman tajunnut.
Löin väliaikaisesti kesärenkaan alle ja huomasin, että ko. tussukumista oli venttiilin hattu hajalla. Nyt joku autoguru voisi kertoa, että johtuukohan tuo ilmojen ulostautuminen pelkästään siitä vai liekö ehtinyt jo 50 metrin ajamisen jälkeen oikeasti puhjeta tai jotain?
Oho!Nokitan 2.7 barilla (205x17 nakit).
Eteen olen laittanut tuon 2.4 mitä bentankin luukun tarrassa lukee, mutta taakse aina min. 2.1 ja jos paljon lecaharkkoja kyydissä, 2.4 bar taaksekin.Eräs rengasliike suositteli asettamaan matalaprofiilirenkaille rengaspaineet 0,3 baria autonvalmistajan ohjeistamia rengaspaineita suuremmiksi. Lämpöisiin renkaisiin tietty.
Loppui ainakin epätasainen kuluminen tuolla, eivät puhuneet paskaa.