Luettuani joidenkin kommentteja täällä ja erityisesti roskalehtien juttuja, niin on aivan pakko avata sanainen arkkuni.
Uskoiko kukaan oikeasti, että Schumi olisi kolmessa ekassa kisassa ollut kaikissa vähintäin palkintopallilla? Itse olen arvioinut, että mestarilta voi hyvin mennä 1/3 kaudesta totutteluun, auton kehittämiseen mieluisekseen ja vauhdin löytämiseen. Täytyy lisäksi muistaa, että Mersu ei (vielä) autona ole palkintopallitasoa ilman muiden kärkitallien mokailua. On erittäin vaikeaa uskoa, että kukaan lajista jotakin ymmärtävä on vaatimassa Schumilta huippusuorituksia ennen kesää, puhumattakaan siitä että mies itse olettaisi päihittävänsä kaikki helposti saman tien. Joten kaikki nämä järjettömät potku-spekulaatiot ja ennenaikaiset uran päättämiset voidaan kyllä unohtaa useaksi kuukaudeksi.
Jos analysoidaan Schumin kolmea kisaviikonloppua, niin ei kyllä paljoa löydy moitittavaa. Bahrainissa, joka oli eka kisa 3,5 vuoteen toi auton varmasti maaliin häviten tallikaverille vain joitakin sekunteja ja ollen harjoituksissa joitakin kymmenyksiä jäljessä. Australiassa harjoituksissa ja aika-ajoissa taas Nicoa jonkin verran jäljessä, mutta kisa olisi saattanut tuoda hyvän tuloksen ilman startin epäonnea. Malesiassa Schumi oli harjoituksissa jo paremmassa vauhdissa kuin kauden aikaisemmissa harjoituksissa, mutta teki taktiikkamokan aika-ajoissa. Kisassa taas mahtava lähtö ja ok asemissa keskeytyshetkellä.
Mielestäni Schumi ei ole ajanut huonosti missään vaiheessa tätä kautta. Päinvastoin Bahrainin lopputulos oli minulle ainakin positiivinen yllätys (auto maaliin, ei jäänyt tallitoverille paljoa) ja Australian sekä Malesian lähdöt ovat olleet todella vahvoja. Enpä muista miehen kovin usein säväyttäneen "edellisen uransa" uransa aikana samalla tavalla lähdöissä, kuin tällä kaudella jo kahdesti. Huonoa tuuria on kylläkin ollut jo nyt enemmän kuin usealla Ferrari-kaudella yhteensä.
Usko Schumacheriin on edelleen kova, eiköhän kauden vanhetessa tule vielä useita upeita hetkiä vanhaan malliin