Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4167
Eli rengas selitys on OK,koska Schumi on kyseessä,mutta muilla se on vain tekosyy.OK Ross.:nope:
Kyllä nuo tämän kauden renkaat joillekin muillekin on myrkkyä kuin Schumille; Massa on ollut onnettoman hidas jossakin kisoissa, ja mielestäni Kubicakin ei ole kaikissa kisoissa tasollaan ollut.

Kun in-car kameroita on katsellut, niin on huomannut miten tuskaista tuo Schumin ajaminen verrattuna Ferrari aikoihin on, kun pitoa ei yksinkertaisesti löydy. Massalla sama juttu; en usko että sama mies joka piti Kimistä niskalenkkiä 1 ½ kautta, häviäisi noinkin selvästi Alonsolle, jos renkaat (ja samoin auto) toimisi hänen näppeihinsä paremmin.

Massan ja Schumin ajotyylit on aika hyvinkin rinnastettavissa toisiinsa, ja jopa esim. Alonso on sanonut, että Massa kärsii nimenomaan renkaista, tai niihin liittyvistä ongelmista.

Toivotaan että kaudelle 2011 saataisiin neutraalimpi rengas, joka ei näin rajusti vaikuttaisi tiettyjen kuskien ajotyyleihin.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Joo, nyt kelpaa Irwinillekin rengasongelmat mutta joidenkin tänne vetämän ex-mestarin suhteen se oli Irwininkin mielestä motivaatio-ongelma kun piti suomalaisen renkaat coolina. Tottakai rengas on ongelma monellekin, mutta ei mersulla sentään autoa rukata Nicon mukaan niin että Schumi sen tähden kärsisi.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Kaikkea muuta, kuin selvää. Rengasmerkkikin vaihtui.
No selväähän tuo on. Räikkösen piti Ferrarille mentäessä opetella sekä auto että renkaat - todellinen vauhtihan löytyi vasta kauden puolessavälissä. Larenilla sen sijaan kaikki muu paitsi renkaat olisivat olleet tuttua.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13751
No selväähän tuo on. Räikkösen piti Ferrarille mentäessä opetella sekä auto että renkaat - todellinen vauhtihan löytyi vasta kauden puolessavälissä. Larenilla sen sijaan kaikki muu paitsi renkaat olisivat olleet tuttua.
Ei tuota saa noin mustavalkoiseksi. Laareni ´07 oli melko erilainen, kuin ´06.
Jos Kimi olisi lähtenyt ralleihin mestaruuden myötä, niin "ihan varmana" olisi 2008:kin mestaruus Ferrarilla tullut. No, sitä itsekin todennäköisempänä olisin pitänyt.
En lähde arvailemaan, miten Macilla+Michelineillä olisi mennyt Kimi vs Lewis tai Fernando. Kaikki mahdollista!
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4167
Joo, nyt kelpaa Irwinillekin rengasongelmat mutta joidenkin tänne vetämän ex-mestarin suhteen se oli Irwininkin mielestä motivaatio-ongelma kun piti suomalaisen renkaat coolina. Tottakai rengas on ongelma monellekin, mutta ei mersulla sentään autoa rukata Nicon mukaan niin että Schumi sen tähden kärsisi.
Ei, en ole motivaatio-ongelmasta puhunut mitään. Kyllä olen tietoinen, että kauden 2008 Ferrari oli Kimin ajotyylillä, juurikin renkaiden kohdalta ongelmallinen Kimille. Ongelma ei vain missään vaiheessa ollut näin selvä ja näkyvä, kuin mitä se nyt on Schumilla. Olenkin Kimiä pitänyt aina hyvin sopeutuvana kuskina, ja toisaalta Schumin sopeutuvuuteen väkisinkin painaa vielä tuo kolmen vuoden tauko, ja tuo lähes totaalinen testauskielto.

Viimeiseen lauseeseen voin palata Kimi-aiheisessa topicissa, ettei tämä viestini menisi kokonaan hänestä puhumiseksi.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ei, en ole motivaatio-ongelmasta puhunut mitään. Kyllä olen tietoinen, että kauden 2008 Ferrari oli Kimin ajotyylillä, juurikin renkaiden kohdalta ongelmallinen Kimille. Ongelma ei vain missään vaiheessa ollut näin selvä ja näkyvä, kuin mitä se nyt on Schumilla. Olenkin Kimiä pitänyt aina hyvin sopeutuvana kuskina, ja toisaalta Schumin sopeutuvuuteen väkisinkin painaa vielä tuo kolmen vuoden tauko, ja tuo lähes totaalinen testauskielto.

Viimeiseen lauseeseen voin palata Kimi-aiheisessa topicissa, ettei tämä viestini menisi kokonaan hänestä puhumiseksi.
Ok, kiitos oikaisusta. Pahoittelen kun haukuin väärää puuta. Orava taisi olla 88-puussa tai jotain. Anteeksi siis.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Olenkin Kimiä pitänyt aina hyvin sopeutuvana kuskina, ja toisaalta Schumin sopeutuvuuteen väkisinkin painaa vielä tuo kolmen vuoden tauko, ja tuo lähes totaalinen testauskielto.
Tämä kausi on kyllä antanut kyllä selkeitä vastauksia mm. Schumin sopeutumiskyvyn suhteen. Kuten jo aiemmin kirjoitinkin, nyt on nähty, mikä työmoraalin merkitys on Schumin aiemmassa menestyksessä ollut.
 

Joe Tanto

Well-known member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
383
Sijainti
Katalanian laiva
Michael Schumacher pyytää Barrichellolta anteeksi

Nöyrtynyt Schumi pyytää Barrichellolta anteeksi
02.08.2010 17:04


Mercedes-kuljettaja Michael Schumacher on pyytänyt anteeksi vaarallista törttöilyään F1-sarjan Unkarin osakilpailussa viikonloppuna.

Saksalainen miltei työnsi ohitusta yrittäneen ex-tallitoverinsa Rubens Barrichellon päin varikkomuuria 300 kilometrin tuntinopeudessa kisan 67. kierroksella.

Williams-kuski kuitenkin väisti Schumin ahdistelut hiuksenhienosti samalla ohittaen tämän.

Vaikka Barrichello vaati seitsenkertaiselle maailmanmestarille hylkäystä kisan jälkeen, Schumacher sai pitää 11. sijansa. Kilpailun johto kuitenkin rankaisi häntä vaarallisesta ajosta, ja saksalaisen aika-ajosijoitusta lasketaan kymmenellä sijalla seuraavassa osakilpailussa Belgian Spassa.

Häikäilemättömänä kilpailijana huippuvuosinaankin tunnettu Schumacher sai tempustaan paljon kritiikkiä.

- Jos Michael haluaa mennä taivaaseen - olettaen, että hän sinne pääsee - ei minua kiinnosta. Mutta en halua mennä ennen häntä, raivostunut brasilialainen soimasi Ferrari-vuosiensa tallitoveria.

Saksalainen taas puolusteli ensin tekoaan, mutta myöhemmin myönsi toimineensa väärin.

- Nyt kun olen katsonut tv-kuvia kamppailustani Rubensia vastaan, minun on myönnettävä tuomarien tehneen oikean päätöksen: toimeni häntä vastaan olivat liian rajuja, Schumacher kommentoi lausunnossa nettisivuillaan.

- Halusin luonnollisesti tehdä ohittamiseni vaikeaksi, mutten halunnut myöskään vaarantaa häntä. Mikäli hän tunsi toisin, niin olen pahoillani, se ei ollut aikomukseni, kehnoa paluukautta ajava Schumi nöyrtyi.
Ihan fiksua, olisi tosin jo eilen voinut esiintyä vähän toisella tavalla tapauksen jälkeen. Toivottavasti tuosta kanssa jotakin oppii, ettei huutele vain tyhjiä sanoja muiden mieliksi.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Ei, en ole motivaatio-ongelmasta puhunut mitään. Kyllä olen tietoinen, että kauden 2008 Ferrari oli Kimin ajotyylillä, juurikin renkaiden kohdalta ongelmallinen Kimille. Ongelma ei vain missään vaiheessa ollut näin selvä ja näkyvä, kuin mitä se nyt on Schumilla. Olenkin Kimiä pitänyt aina hyvin sopeutuvana kuskina, ja toisaalta Schumin sopeutuvuuteen väkisinkin painaa vielä tuo kolmen vuoden tauko, ja tuo lähes totaalinen testauskielto.

Viimeiseen lauseeseen voin palata Kimi-aiheisessa topicissa, ettei tämä viestini menisi kokonaan hänestä puhumiseksi.
Johtuu siitä että Kimi on Schumia parempi? Se on kato näkökanta sekin. Meinaan vaan että kyllä tämä kausi osoittaa selvästi sen kuinka paljon renkaat vs. kuskin tyyli näköjään vaikuttavat. Itsekään en uskonut että vaikutus on näin suuri kuin se nähtävästi on, mikä muuttaa käsitystäni Kimin Ferrarivuosistakin. Kimihän ei koskaan oikeastaan päässyt ihan omalle tasolleen noina vuosina, korkeintaan 2009 loppuvuodesta. Edes 2007 näin ei ollut. 2007 Ferrari oli suunniteltu muulta pohjalta kuin Kimin mieltymysten mukaan, ja 2008 auto olisi voitu suunnitella Kimin mieltymysten mukaan (edes osittain), mutta hetikohta 2007 päätyttyä, ehkä jopa sitä ennen koska oli tiedossa että Todt lähtee ja tulee uusi johto talliin, niin alettiin jo petaamaan asioita ihan eri suuntaan, joten enpä usko että autoa koskaan todella yritettiin saada Kimin haluamaksi. Massan kylläkin, aina siihen saakka kunnes Alonsomania iski täydellä voimalla.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ei tuota saa noin mustavalkoiseksi. Laareni ´07 oli melko erilainen, kuin ´06.
Jos Kimi olisi lähtenyt ralleihin mestaruuden myötä, niin "ihan varmana" olisi 2008:kin mestaruus Ferrarilla tullut. No, sitä itsekin todennäköisempänä olisin pitänyt.
En lähde arvailemaan, miten Macilla+Michelineillä olisi mennyt Kimi vs Lewis tai Fernando. Kaikki mahdollista!
Muuten samaa mieltä, mutta tuo on kyllä puppua, että auto ainakaan ulkoisesti olisi kovin paljon muuttunut:


ja
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olihan Rellukin muodoltaan liki identtinen 07 kaudella verrattuna mestaruuden tuoneeseen 06 kauteen. Ja kuinkas sitten kävikään kilpailukyvyn suhteen..
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tuskin, En usko että Shumi oli tosissaan pyytäessään anteeksi. Haugi varmaan kehottanut pieneen näytelmään että näyttäs julkisuuteen paremmalta.
Ainahan noissa kerppenin ketkun puheissa on sellainen jälkimaku, että puhuu yhtä ja ajattelee toista. Hän pyytää anteeksi koska sitä vaaditaan eikä halua tapella mediassa koko maailmaa vastaan, mutta tuskin aikoo luopua peippailustaan jatkossakaan. Sitä hän harrasti jo F3olmosissa, silloin koulutti Häkkistä ajattamalla tämän peräänsä, ja sama asenne on jatkunut ykkösissä tähän päivään asti.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Olihan Rellukin muodoltaan liki identtinen 07 kaudella verrattuna mestaruuden tuoneeseen 06 kauteen. Ja kuinkas sitten kävikään kilpailukyvyn suhteen..
Jännästi Renaultilla eivät Bridgestonet toimineet ollenkaan mutta McLaren oli yhtäkkiä kärjessä :doubtful:

Hyvin jännä.

EDIT: Katos, Joppe ehti ensin :thumbup:
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4167
Tämä kausi on kyllä antanut kyllä selkeitä vastauksia mm. Schumin sopeutumiskyvyn suhteen. Kuten jo aiemmin kirjoitinkin, nyt on nähty, mikä työmoraalin merkitys on Schumin aiemmassa menestyksessä ollut.
Kyllä, itsekin olen tehnyt selkeitä huomioita Schumin sopeutumiskyvystä; voi olla kohtuu vaikea sopeutua valmiseen muottiin, kun auto on suunniteltu, tai ainakin luulen että on kausista ´92 tai ´93 suunniteltu aikatavalla Schumin mieltymysten mukaan. Nyt ei, ja kun on testikielto on päällä, on Schumin vaikutus tämän kauden autoon aikalailla minimaalinen, ja sen kyllä huomaa miehen luotosta autoa kohtaan. En tiedä oliko juurikin sillä työnarkomanialla ja testaamisella niin suuri vaikutus silloin ´91, kun Schumi oli heti valmis tallitoverien päihittämisiin, ja loisteliaisiin suorituksiin. Silloin ei pahemmin sopeutumisongelmia ollut, vai oliko Jordan ja Benetton (tai ykköset ylipäätään) vain Schumin ajotyyliin paremmin vastaavia?

Tietenkin tuo "rattiruoste" voi ja varmasti osaltaan vaikuttaakin tuohon sopeutumisprosessiin, moni ykkösissä ajava junnu on kumminkin aika hyvin päässyt alemmissa sarjoissa lämmittelemään tätä kautta varten.

Odotan kauden loppuun, ennen kuin annan tuomioni Schumin paluusta. Luulen että nyt eletään F1:ssä vaikeimpia aikoja, nimittäin comebackkien suhteen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös