Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Schumi-sokeus iskeny Mersulla. Eivät edes meinaa katsella aidan toiselle puolelle vaikka sieltä löytyisi Hamiltonia, Räikköstä ja muitakin kovia nimiä, sen sijaan tyrkyttävät suoraan ikälopulle rehtorille jatkopahvia, jonka biologinen kello käynyt jo vuosia ylikierroksilla. Voishan siihen Rosbergin rinnalle koittaa vähän vetreämpää sälliä, joka osaisi aika-ajojakin.

Toisaalta Schumi tuo talliin näkyvyyttä.
Ihan hyvinhän tuo on pärjännyt ikäisekseen. Ja sopii mersun pappamobiilimaineeseen.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
??

Johan tuo viime kaudella nähtiin että ruosteethan alkavat karista. Kanada, Monza ja Belgia parhaina esimerkkeinä.
Silti aika-ajoissa edelleen 100-0 tallikaverilta kuokkaan, vain yksittäisiä väläytyksiä, ei vieläkään podium-sijoja toisin kuin tallikaverilla... Ei musta kuullosta entiseltä Schumilta.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Saa nähdä, löytyykö Schumilta lisävauhtia aika-ajoihin tulevalla kaudella. Sunnuntaisin Rehtori on varmasti tallitoveriaan parempi, kuten jo viime kaudella. Voipi olla, että jos Mersu nousee toiseksi/kolmanneksi parhaimmaksi talliksi, Rosbergin tilanne kuljettajamarkkinoilla laskee nykyisestä aika paljon, kun Schumacher on kaksikosta se, joka podiumpaikkoja säännöllisesti napsii.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Silti aika-ajoissa edelleen 100-0 tallikaverilta kuokkaan, vain yksittäisiä väläytyksiä, ei vieläkään podium-sijoja toisin kuin tallikaverilla... Ei musta kuullosta entiseltä Schumilta.
Myönnettäköön että aika-ajoissa riittää kyllä parannettavaa, mutta kisoissahan on kulkenut erittäin hyvin ja startit ovat olleet sarjan parhaita.

Viime kaudellahan mersun duosta ei kumpikaan noussut podiumille.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Schumin kauden 2011 pelasti avattava takasiipi ja "rengastaktikointi". Aika-ajojen merkitys laski todella merkittävästi ja kiitos tuoreempien rengassatsien takia äijä sai etua kisamatkalla tallikaveriinsa, joka sinne viimeiseen aika-ajoon useammin edes selvisi ja gummejaan kulutti.

Että sikäli kyllä jossiteltavaa riittää siitä vauhdin tosiasiallisesta paranemisesta. Raakaa nopeutta ei ainakaan ole tullut yhtään lisää, törmäilyt kyllä taisivat kasvaa.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Mitä loistoa olet odottanut? Tulokaskauttaan lukuunottamatta ollut aina se tallinsa nopeampi kuljettaja, myös nopeampi kuin se seitsenkertainen maailmanmestari.
Aika-ajoissa ainakin ollut nopeampi, mutta ilmeisesti silti huonompi kisakuski.

Ja jos nyt Nico edes yhden kisan voittaisi. Tai edes taistelisi voitosta. Onhan noita tilaisuuksia ollut, mutta taistelua ei ole näkynyt. Olisikohan ollut Stirling Mossin määritelmä että sarjassa on racereita ja drivereitä. Nico kuuluu ehkä paremmin tuohon driverien kastiin.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Aika-ajoissa ainakin ollut nopeampi, mutta ilmeisesti silti huonompi kisakuski.
Vaikka Schumi on parantanut otteitaan kisoissa verrattuna edellisvuoteen, niin ei se sitä tarkoitat että Schumi olisi parempi tai Rosberg olisi saanut omat pisteensä muropaketista, vai miten selittäisit Rosbergin isomman pistepotin?

Ja jos nyt Nico edes yhden kisan voittaisi. Tai edes taistelisi voitosta. Onhan noita tilaisuuksia ollut, mutta taistelua ei ole näkynyt.
Helppoa se varmaan Schumilegenda statuksen takaa herjata Pikku-Kekeä, kun alla ollut ylivoimainen Ferrari ja kokonainen tiimi, mites nyt kun joutuukin jakamaan huomion tallikaverinkin kanssa eikä autokaan ole enää ylivoimainen.
 

Moderaattorit

Super Moderator
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
1391
Vaikka keskustelu ei pysy asiallisena, niin koitetaan pitää se edes keskusteluna.

Trollitteluja ja hymiöspämmäystä poistettu.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olisikohan ollut Stirling Mossin määritelmä että sarjassa on racereita ja drivereitä. Nico kuuluu ehkä paremmin tuohon driverien kastiin.
Noo, McLarenilla se driveri on viime aikoina pärjännyt paremmin kuin se raceri. Voisin hyvin kuvitella Buttonin ja Rosbergin vaihtavan paikkaa ja kummankin auton suoritustason pysyvän suurin piirtein samana.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Vaikka Schumi on parantanut otteitaan kisoissa verrattuna edellisvuoteen, niin ei se sitä tarkoitat että Schumi olisi parempi tai Rosberg olisi saanut omat pisteensä muropaketista, vai miten selittäisit Rosbergin isomman pistepotin?
Noh, otetaanpas pakka rautalankaa ja väännellään. Jos aika-ajoissa annetaan tasoitusta joskus vähän reippaammanpuoleisestikin koko kauden ajan ja silti ollaan pisteissä liki tasoissa, niin kyllä se jotain kertoo kisasuorituksista. Ei se Rosberg Schumin jälkeen maalilinjaa ole ylittänyt ihan vaan ollakseen kiltti.
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
254
Vähän off-topic:

Olen aina ollut sitä mieltä, että kuninkuusluokan pitäisi olla "merkkiluokka"; Samat rungot, samat renkaat, samat moottorit.

Erot tulisivat vain säädöista ja kuljettajista. Olisi vielä paljon halvempikin.

Silloin loppuisi jankkaus parhaista kuskeista.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Noo, McLarenilla se driveri on viime aikoina pärjännyt paremmin kuin se raceri. Voisin hyvin kuvitella Buttonin ja Rosbergin vaihtavan paikkaa ja kummankin auton suoritustason pysyvän suurin piirtein samana.
Jotenkin itse arvostaisin Buttonin sulavuutta hieman korkeammalle kuin Rosbergin. En edes ole Rosbergin ajotyyliä mitenkään erityisen sulavana pitänyt. Ja onhan Buttonkin sentään pientä taistelua ja puristusta väläytellyt. Olkoot vaikka Kanadan kisa viime kaudelta esimerkkinä, vaikka sitten Vettelin mokaan taistelu lässähtikin. Button kuitenkin puristi itsensä tilanteeseen joka voiton mahdollisti. Nyt kai sitten pitäisi aloittaa spekulointi renkaista?

Itse tykästyin Schumin tapaan ajaa joskus 90-luvun alussa. Agressiivisen oloista, periksiantamatonta, taistelua sitä ns. vakiintunutta eliittiä vastaan (Senna, Prost yms)

Samaa näen nykyään Hamiltonissa. Tai ainakin hänen alkuaikoinaan näin. En ole missään määrin Hamilton-fani, oikeastaan jopa päinvastoin, mutta on se silti vaan nykykuskien terävimmässä kärjessä. En sano, että yksin olisi.

Enkä edes yritä väittää, että Schumi vielä olisi tuota kärkeä nykysuorituksillaan hätyytellyt. Mutta Schumi on diesel, kyllä se siitä vielä lämpenee :thumbup:
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Vähän off-topic:

Olen aina ollut sitä mieltä, että kuninkuusluokan pitäisi olla "merkkiluokka"; Samat rungot, samat renkaat, samat moottorit.

Erot tulisivat vain säädöista ja kuljettajista. Olisi vielä paljon halvempikin.

Silloin loppuisi jankkaus parhaista kuskeista.
Mikäs siitä sitten tekisi kuninkuusluokan? Eli kuninkuusluokka on nimenomaan tallien välistä kisaa parhaasta autosta, kuskit ovat siinä sivussa vain pakollinen paha.

Rahaa ei kiinnoistaisi merkkiluokka ja sitämyötä menisi yleisön kiinnostuskin mokomaan kuskiegoiluun....
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös