Pietari
HarjunHerra
Entä jos ei aja vappua?:thumbup:
Hanki Rellu vapuks, meni vappu vituks!
Entä jos ei aja vappua?:thumbup:
Hanki Rellu vapuks, meni vappu vituks!
Suurella todennäköisyydellä ei aja jos Rellun hankkii.Entä jos ei aja vappua?
Se oli kyllä (Vauxhall) Viva.:thumbup:
Hanki Rellu vapuks, meni vappu vituks!
Tiedossa on. Siitähän juuri tuon varsin joustavan muunnelman väänsin.Se oli kyllä (Vauxhall) Viva.
Katsoin eilen vaihtoautoista ettei Cliot juurikaan halvempia ole. Kun ottaa Lagunan, samalla rahalla saa enemmän vikoja :ahem:Laguna näkyy "voittavan" kirkkaasti viimeisen sijan lähes kaiken ikäisten autojen vikatilastoissa :
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Documents/A-Katsastus_vikatilasto_2009.pdf
Osta kaksi notta saat varaosia.
Oon muuten testannut tuollaista.Veikkaan, että tältä forumilta löytyy jokunen zipale heitä, joiden tekis mieli hankkia tämmöinen :eek!::eek!::eek!::eek!:
Jää kyllä normaalit pleikkari-ratti-viritelmät aikalailla jalkoihin
Sitäpaitti olishan tommonen komee keskellä olkkaria!
Lähipiiriini kuuluu henkilö, joka on äärimmäisen merkkiuskollinen renaultisti. Kolmas Laguna menossa, ja ainoa vika on ollut se, että autoista ensimmäiseen vauhdissa sisään pyrkinyt hirvi jäi ulkopuolelle.Laguna näkyy "voittavan" kirkkaasti viimeisen sijan lähes kaiken ikäisten autojen vikatilastoissa :
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Documents/A-Katsastus_vikatilasto_2009.pdf
Osta kaksi notta saat varaosia.
Itse olen kanssa vähän sitä mieltä, ettei sillä ole paljon merkitystä onko katsastuksen hylkäysprosentti 33 vai 44. Etenkään jos sen korkeamman prosentin auton saa pari tonnia halvemmalla. Samanhintainen 'luotettavampi auto' voi olla jo aika romu.Lähipiiriini kuuluu henkilö, joka on äärimmäisen merkkiuskollinen renaultisti. Kolmas Laguna menossa, ja ainoa vika on ollut se, että autoista ensimmäiseen vauhdissa sisään pyrkinyt hirvi jäi ulkopuolelle.
Niin no. Joillakin käy näemmä uskomaton viuhka.Lähipiiriini kuuluu henkilö, joka on äärimmäisen merkkiuskollinen renaultisti. Kolmas Laguna menossa, ja ainoa vika on ollut se, että autoista ensimmäiseen vauhdissa sisään pyrkinyt hirvi jäi ulkopuolelle.
Ranskalaisten suhteen täälläkin luottoluokitus "korkealla" :thumbup:
Vikalista uudesta ranskalaisesta vuosilta 2001-2004 (kilometrejä kertyi tuona aikana reilut 180 000):
- Toimimaton vakionopeudensäädin korjattiin 3 kertaa. Auto pajalla kolme kertaa päivän.
- Mittaristo sekosi 150 000 km:n kohdalla sähköhäiriön vuoksi. Pimeni totaalisesti - vaihdettiin uuteen. Auto pajalla 2 päivää.
- Sähköikkunoiden toimintahäiriöitä. Varsinkin helteellä ikkunat pureutuivat johonkin niin tiukasti kiinni, ettei moottori jaksanut liikuttaa ikkunaa. Tiivistepintojen silikonikäsittely ei auttanut asiaa.
- Toisen sivuikkunan lasi irtosi nostomekanismistaan - ikkunakoneisto uusittiin. Auto pajalla päivän.
- Toinen sivuikkuna jumittui, vaijeri poikki - nostomekanismi uusittiin. Auto pajalla 2 päivää.
- Käsijarru lakkasi toimimasta - osaa uusittiin. Auto pajalla 2 päivää.
- Takaluukku ei salpaudu paukkupakkasella, vaan kontti jää lukittumatta. Huollossa korjaantui.
- Kuskin ovi kieltäytyi salpautumasta pakkasella (jäi suljettaessa holtittomasti auki). Ovi piti sitoa kumikäärmeellä käsijarrukahvaan, jotta pääsin töihin. Vika uusiutui 3 tai 4 kertaa.
- Takajarrusatula halki - uusittu. Auto pajalla päivän.
- Syöpyneistä takajarrulevyistä huomautus katsastuksessa - uusittu. Auto pajalla päivän.
- Tyhjäkäynti "seilaa" koko ajan. Vikaa ei saatu koskaan kuriin huolloissa.
- Ajovalopolttimot kärähtävät yhtenään - uusimassa sai olla 3-4 kk:n välein. Muissa autoissani ovat kestäneet helposti vuoden.
- Avainkortin lukitiusnäppäimet eivät ole pitkäikäisiä. Pahenevia kontaktihäiriöitä alkoi ilmetä 2 vuoden jälkeen. Toinen avainkortti lopetti toimintansa lopullisesti ennen kolmatta syntymäpäiväänsä.
- Sirinöitä, narinaa ja natinoita alkoi ilmetä häiritsevässä määrin vaikka pääasiallinen ( 90% kilometreistä ) ajoympäristö oli tasainen moottoritie.
- Rengaspainevaroitin temppuilee varsinkin talvella ja antaa toistuvasti vääriä hälytyksiä vaikka renkaissa olisi jopa "ylipainetta" suosituksiin verrattuna. Vikaa ei saatu korjattua.
- Auringon porottaessa rattiin, painuu töötti parkkipaikalla itsekseen pohjaan - Alkaa katkeamaton torvisoitto. Jos et ole kuuloetäisyydellä huutaa kärry akkunsa tyhjiin. Saatiin kuntoon huollossa ratissa olevia jousia "virittämällä"
En välttämättä haluis keikkua olohuoneessani noin. Toiveikkaana odotin, että koko paska olis rojahtanut alas. Petyin.Veikkaan, että tältä forumilta löytyy jokunen zipale heitä, joiden tekis mieli hankkia tämmöinen :eek!::eek!::eek!::eek!:
Jää kyllä normaalit pleikkari-ratti-viritelmät aikalailla jalkoihin
Sitäpaitti olishan tommonen komee keskellä olkkaria!
Niimmut kaikki muut haluais.En välttämättä haluis keikkua olohuoneessani noin.
Sopis kyllä erinomaisesti yhteen Gervasonin Net 4 -sohvan kaa.Veikkaan, että tältä forumilta löytyy jokunen zipale heitä, joiden tekis mieli hankkia tämmöinen :eek!::eek!::eek!::eek!:
Jää kyllä normaalit pleikkari-ratti-viritelmät aikalailla jalkoihin
Sitäpaitti olishan tommonen komee keskellä olkkaria!
Etäältä katsottuna kauheannäkoinen lista, mutta tarkemmin pohdittuna kun lisävarusteviat poistaa, eipä mun autot yhtään viattomampia ole olleet. Useamman kerran vuodessa saa jotain laittaa ja korjaamolle asiaa kerran vuodessa kun ei itse osaa. Mut enpä ole niistä kovin paljon maksanutkaan.Niin no. Joillakin käy näemmä uskomaton viuhka.
Uskoisin, että Lagunoja edeltäneen Kangoon ansiosta karma tai joku puuttui peliin. Siinä autossa oli kaikki pielessä natinasta ja kolinasta sekä käyttökelvottomasta kytkimestä lähtien. Paras vika oli se, että auton jalkatilaan vuosi jostain vettä, mutta vuotoa ei kyetty paikallistamaan.Niin no. Joillakin käy näemmä uskomaton viuhka.